• Safmus0515

Kuggat uppkörningen 8 gånger !!!

Jag kuggade för åttonde gången min uppkörning idag! Mitt självförtroende och min ekonomi ligger i botten. Jag håller på att ge upp och sluta tänka på att ta körkort. Jag försökte om och om igen att få det där lilla kortet men det gick inte bra för mig. Jag har spenderat mer än 50k på att plugga för mitt körkort och det känns som att jag har kastat mina pengar i sjön.

Mitt teoriprov ska går ut imorgon. Jag klarade teoriprovet på första försöket och jag oroar mig inte för att klara det igen på första försöket. Men min oro är att jag blev utbränd och trött på körlektionen och uppkörningen och det känns som att man inte kommer någonstans. Jag körde båda med privat och trafik skola. jag har tagit nästa 70 körlektioner med trafikskola och alla dessa lektioner hjälpte mig inte till att klara uppkörningen.

Vad ska jag göra nu, ska jag ta paus och vila en stund och bygga upp mitt självförtroende och spara pengar till nästa gång eller ska jag överhuvudtaget sluta tänka på ta körkort?
  • Svar på tråden Kuggat uppkörningen 8 gånger !!!
  • Anonym (A winner doesn't quit)
    Safmus0515 skrev 2024-08-07 17:23:06 följande:

Igår blev jag äntligen godkänd på min uppkörning. Det har gått ett år sedan jag skrev det här inlägget, och då beskrev jag mina känslor och hur jag mådde. Efter den dagen tog jag en paus och beslutade mig för att vila. I mitten av juni i år började jag köra igen och anmälde mig till en ny trafikskola. Efter att ha kört med dem ett tag tyckte de att jag var redo för uppkörningen, och de bokade en tid för mig. Jag klarade det på första försöket den här gången.

Heja dig! Det har varit svårt men nu har du upplevt både den apjobbiga känslan, och du vet att du inte ger dig för den. 

En massa saker som hade varit jobbiga annars kommer nu att kännas mindre jobbiga för dig i livet, för du vet att du är envis och du vinner i slutet.

Bra kämpat!
  • Anonym (Utbildare)

Ärlighet är kanske inte alltid så uppskattat.

Men det jag säger nu är utifrån att jag arbetar i trafiken sedan 25 år och även utbildar i trafikfrågor.

Det är helt enkelt så att alla inte ska ha körkort. Det kan mycket väl vara så att du är en av alla de som hör till den skaran. 

Inget illa menat med det. För mig är det lika självklart som att alla inte ska jobba med människor, måla tavlor eller försöka lära sig att prata tio språk flytande. För de allra flesta går livet galant ändå.

• Anonym (v)
    Anonym (Utbildare) skrev 2024-08-07 19:48:33 följande:

Men det jag säger nu är utifrån att jag arbetar i trafiken sedan 25 år och även utbildar i trafikfrågor.

Det är helt enkelt så att alla inte ska ha körkort. Det kan mycket väl vara så att du är en av alla de som hör till den skaran. 

Inget illa menat med det. För mig är det lika självklart som att alla inte ska jobba med människor, måla tavlor eller försöka lära sig att prata tio språk flytande. För de allra flesta går livet galant ändå.

Ja. Vad snällt att du skriver detta till TS efter hen faktiskt tagit körkort. Upplyftande.
  • Anonym (k)

Ja, detta var ju väldigt upplyftande att läsa för någon som kämpat och precis klarat sitt körkort... Vad var syftet med att skriva så här? TS har ju klarat uppkörningen, det spelar inte så stor roll hur många kuggningar som gjorts innan.Varför det tog lång tid kan det finnas många orsaker till som vi inte vet. Men jag tror orsaken var att det behövdes mer körvana helt enkelt. En del behöver öva mer för att bli bra, precis som en del behöver öva mer på att måla för att bli bra på det, som du gav som exempel. Alla blir inte experter, men alla kan bli bra. Och den som inte ger upp kommer för det mesta lyckas till slut, vilket TS har gjort. Grattis TS!
  • Anonym (.)

Något motsvarande kan nog appliceras på dig, fast då angående att skriva inlägg. Det är nog något som du ska hålla dig ifrån eftersom du inte läser de föregående innan du författar ditt.
    Ditt liv kommer säkert att gå galant ändå!
  • Anonya
    Safmus0515 skrev 2024-08-07 17:23:06 följande:

Igår blev jag äntligen godkänd på min uppkörning. Det har gått ett år sedan jag skrev det här inlägget, och då beskrev jag mina känslor och hur jag mådde. Efter den dagen tog jag en paus och beslutade mig för att vila. I mitten av juni i år började jag köra igen och anmälde mig till en ny trafikskola. Efter att ha kört med dem ett tag tyckte de att jag var redo för uppkörningen, och de bokade en tid för mig. Jag klarade det på första försöket den här gången.

Härligt, grattis! Jag har inte läst tidigare i tråden, men vad klokt det låter att du tog paus och bytte bilskola. Att du klarade det på första försöket nu säger en hel del. Lycka till i fortsättningen!
  • Anonym (lena)

Prata med körskolan, de kan säga hur många körlektioner till du behöver för att klara uppkörningen. Tänk på att du ska köra själv i traffiken efter uppkörningen, det handlar inte bara om klara provet. Jag hade jättemånga körlektiner med traffikskola och jag bokade uppkörningen när min lärare sa att jag är redo. Man ska inte köra för långsamt eller för snabbt. Man ska kunna backa runt vilket hörn som helst. 

• Anonym (.)
    Anonym (lena) skrev 2024-08-10 23:43:31 följande:

Prata med körskolan, de kan säga hur många körlektioner till du behöver för att klara uppkörningen. Tänk på att du ska köra själv i traffiken efter uppkörningen, det handlar inte bara om klara provet. Jag hade jättemånga körlektiner med traffikskola och jag bokade uppkörningen när min lärare sa att jag är redo. Man ska inte köra för långsamt eller för snabbt. Man ska kunna backa runt vilket hörn som helst. 

Du anser seriöst att det är ett bra tips att ge till någon som har körkort?
  • Anonym (.)
    Anonym (lena) skrev 2024-08-10 23:43:31 följande:

Man ska inte köra för långsamt eller för snabbt.

Stämmer detta verkligen? Låter chockerande!
Svar på tråden Kuggat uppkörningen 8 gånger !!!