Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Kuggat uppkörningen 8 gånger !!!

Anonym (Utbildare) skrev 2024-08-07 19:48:33 följande:

Ärlighet är kanske inte alltid så uppskattat.

Men det jag säger nu är utifrån att jag arbetar i trafiken sedan 25 år och även utbildar i trafikfrågor.

Det är helt enkelt så att alla inte ska ha körkort. Det kan mycket väl vara så att du är en av alla de som hör till den skaran. 

Inget illa menat med det. För mig är det lika självklart som att alla inte ska jobba med människor, måla tavlor eller försöka lära sig att prata tio språk flytande. För de allra flesta går livet galant ändå.

Något motsvarande kan nog appliceras på dig, fast då angående att skriva inlägg. Det är nog något som du ska hålla dig ifrån eftersom du inte läser de föregående innan du författar ditt.
    Ditt liv kommer säkert att gå galant ändå!
  • Anonym (.)
    Anonym (lena) skrev 2024-08-10 23:43:31 följande:

Prata med körskolan, de kan säga hur många körlektioner till du behöver för att klara uppkörningen. Tänk på att du ska köra själv i traffiken efter uppkörningen, det handlar inte bara om klara provet. Jag hade jättemånga körlektiner med traffikskola och jag bokade uppkörningen när min lärare sa att jag är redo. Man ska inte köra för långsamt eller för snabbt. Man ska kunna backa runt vilket hörn som helst. 

Du anser seriöst att det är ett bra tips att ge till någon som har körkort?
  • Anonym (.)
    Anonym (lena) skrev 2024-08-10 23:43:31 följande:

Man ska inte köra för långsamt eller för snabbt.

Stämmer detta verkligen? Låter chockerande!
  • Anonym (.)
    Anonym (..) skrev 2024-08-11 08:08:15 följande:

Håll dig till hastigheten, precis under. Jättejobbigt med folk som kör onödigt sakta på en väg där hastighetsgränsen redan är låg som den är.

Att backa runt hörn är enkelt bara man får in tekniken. Kolla i sido speglar/backspegel o justera ratten därefter. Sidospeglar är grymma att förhålla sig till. Bättre än kamera många gånger. Försök slappna av och fantisera att du är ensam i bilen. Om det är dessa saker så kommer du klara det. Ge inte upp. Finns risk att det rinner ut i sanden då. Du SKA klara det

TS har körkort
  • Anonym (.)
    välbärgad man i mina bästa år skrev 2024-08-11 11:09:07 följande:
    Vad äe det du är förvånad över? Att man inte får köra "för fort" vid uppkörningen eller att man inte får köra "för långsamt" vid uppkörningen?

Jag är väldigt förvissad om att om vi just bortser från själva uppkörningen, så kan tom Polisen utdela böter om man kör för långsamt på allmän gata eller väg och uppenbart hindrar den normala trafikrytmen.
    Om man däremot kör för fort så blir det automatiskt böter eller körkortsindragning om du kör alldeles för fort. Alvarligast är väl att hålla för hög hastighet där det är 30km/h som ex utanför skola. Vilket jag har full förståelse för.

Btw, såg heller inte att det var en gammal tråd.
    Jag fick lära mig att man alltid ska köra för fort eller för långsamt. Aldrig anpassat efter situationen. Antingen okontrollerat eller störande, sa de.
Svar på tråden Kuggat uppkörningen 8 gånger !!!