• Anonym (Följa)

Ivf april 2023

Någon mer som börjar som vill följas åt?

• Svar på tråden Ivf april 2023
  • lumpstrump

Hej! Är ny här men började också IVF i april. Startade med gonal-f 1/4. Hoppas på äggplock nästa vecka. Har du startat?

• Anonym (Lilla My)

Jag gjorde insättning 2a april!

• lumpstrump
    Anonym (Lilla My) skrev 2023-04-07 17:17:38 följande:

Jag gjorde insättning 2a april!

Va kul! Hur mår du?
  • Anonym (Följa)

Började med sprutor i onsdags 5/4. manlig faktor på oss. har dos 175. just nu känns det knappt så börjar bli orolig det kommer bli svårt plocka äggen nästa vecka 

• lumpstrump
    Anonym (Följa) skrev 2023-04-07 19:21:03 följande:

Började med sprutor i onsdags 5/4. manlig faktor på oss. har dos 175. just nu känns det knappt så börjar bli orolig det kommer bli svårt plocka äggen nästa vecka 

Förstår var du menar, jag känner samma. Vi har också manlig faktor och jag startade på 112,5. Första VUL gick ändå OK. Hade ägg på gång trots typ 0 symptom. Tydligen är det vanligt att man inte känner något speciellt sa min läkare iaf. Ska på andra VUL imorgon och hoppas dom inte säger totalfrys eftersom jag har risk för överstimulering.
  • Anonym (Följa)

Dag 2 med fyramadel idag 

lite nervös inför första ultraljudet imorgon 

känner typ ingenting 

på vilken dag fick ni äggplock och insättning? 

• lumpstrump

Jag kände mig också tveksam efter 0 symptom och låg dos. Men på UL såg dom visst äggblåsor ändå. Verkar vara himla olika det där. Tror det kommer gå bra för dig! Alla jag mött har varit väldigt snälla.

Jag har äggplock imorgon (hjälp!) på CD13 och stimuleringsdag 11. Det kan däremot bli totalfrys beroende på risken för överstimulering.

• Anonym (Följa)
    lumpstrump skrev 2023-04-10 19:17:37 följande:

Jag kände mig också tveksam efter 0 symptom och låg dos. Men på UL såg dom visst äggblåsor ändå. Verkar vara himla olika det där. Tror det kommer gå bra för dig! Alla jag mött har varit väldigt snälla.

Jag har äggplock imorgon (hjälp!) på CD13 och stimuleringsdag 11. Det kan däremot bli totalfrys beroende på risken för överstimulering.

Men ååå vad spännande! sa De på ul att det blir frys?
  • lumpstrump
    Anonym (Följa) skrev 2023-04-10 21:17:24 följande:
    Men ååå vad spännande! sa De på ul att det blir frys?
    De förvarnade på UL om totalfrys eftersom de såg många äggblåsor, men i mitt fall ville man vänta och se. Gjorde äggplocket och då såg dom inte längre någon risk. Återföring är därför OK denna cykel! Solig
  • Anonym (Följa)
    lumpstrump skrev 2023-04-12 11:01:28 följande:
    De förvarnade på UL om totalfrys eftersom de såg många äggblåsor, men i mitt fall ville man vänta och se. Gjorde äggplocket och då såg dom inte längre någon risk. Återföring är därför OK denna cykel!  // Solig

Vad spännande! Vilken dag blir det återföring? 

jsg har varit på ett första ul. Hade 10 blåsor så man sänkte dosen från 175 till 150. blir ul 2 på fredag och kanske äp på måndag

hur har du gjort med samlag denna månaden? Känner jag får så otydliga svar från livio nät jag frågar 

• Anonym (Följa)

Hur har det gått för er? 

Jag har återföring på torsdag 

• lumpstrump

Alla 5 som befruktades odlades vidare till dag 5. 2 st blev blastocyster. En ET och en till frys. Testade ut ovitrellen på Rd2 som visade negativt. Tror att jag fick en lägre dos pga risk för överstimulering?

Idag är jag på Rd6 och testade mitt livs första positiva test. Är nog i chock tror jag?

• Anonym (Följa)
    lumpstrump skrev 2023-04-22 09:32:29 följande:

Alla 5 som befruktades odlades vidare till dag 5. 2 st blev blastocyster. En ET och en till frys. Testade ut ovitrellen på Rd2 som visade negativt. Tror att jag fick en lägre dos pga risk för överstimulering?

Idag är jag på Rd6 och testade mitt livs första positiva test. Är nog i chock tror jag?

Stort grattis! Hur gammalt var et vid insättningeb? 😍
  • lumpstrump
    Anonym (Följa) skrev 2023-04-22 10:29:24 följande:
    Stort grattis! Hur gammalt var et vid insättningeb? 😍
    Det var 5 dagar "toppkvalitet", alltså blastocyst antar jag (?). Jag fick inte så mycket mer svar från läkaren än så. Vet inte varför riktigt, någon som fått veta mer?
  • lumpstrump
    lumpstrump skrev 2023-04-22 14:09:44 följande:
    Det var 5 dagar "toppkvalitet", alltså blastocyst antar jag (?). Jag fick inte så mycket mer svar från läkaren än så. Vet inte varför riktigt, någon som fått veta mer?
    Glömde säga tack snälla! Det känns typ som att testet är fejkat men är glad såklart. Vågar bara inte hoppas för mkt i detta läge...
  • RainbowBrite82an

Hej hej!
    Ser att tråden är lite tom men jag provar ändå 😊

Vi har en dotter som vi fick via landstinget och IVF på fjärde embryoåterföringen. 

Vi påbörjade IVF i april som ett syskonförsök och vi går till en privat klinik i Lund.

Vi gjorde ett ET i april som inte tog, sedan hade de sommarstängt och nu har vi gjort ett FET för 10 dagar sedan. Testdag är den 4/9 så nu väntar vi på det 😁

Svar på tråden Ivf april 2023