Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?
Du skrev att du sett mailkonversationer. Det är ett påstående. Nu vet du inte längre om du sett mina mailkonversationer, och tycker själv att det låter mycket att du har sett flera konversationer. Det känns på ett sätt inte tryggare för mig att du inte vet om du sett några konversationer, men jag får alltmer en känsla av vad allt det här egentligen handlar om för dig, kanske t o m vem du är, och om det stämmer så är det som hänt dig här genom forumet ingenting jag kan göra något åt och någonting jag har svårt att förstå. Det är för många informationsbitar som pekar åt olika håll, på ungefär samma sätt som du inte vet om du läst min mail eller om du inte läst min mail.
Som du säger finns det flera kända profiler här, jag har tydligen blivit en av dem (!) och flera som gärna skriver nedsättande som första kommentar.
Det stämmer att jag gått i konflikt med människor som skrivit nedsättande och många gånger förlorat humöret. Men i takt med att jag själv lärt mig vilka som känner varandra och vilka som har behov av att trycka ner andra - jag vet inte om det är för att de ska känna sig bättre själva, men jag ser det som ett behov de har eftersom samma personer agerar på ungefär samma sätt månad efter månad som du skriver - så är det lättare att undvika.
Jag var naiv när jag gick in i det här med att skriva om mitt liv på forumet, och jag kände inte till att det fanns grupper av användare som känner varandra utanför forumet och som då reagerar precis som man skulle göra på en arbetsplats när någon inte rättar in sig i ledet, så att säga.
Det känns som sagt inte helt tryggt det där med mailkonversationerna.