Fröken Allvar skrev 2023-04-16 11:49:48 följande:
Jag tycker att din återkoppling känns adekvat för forumet. Eftersom jag är intresserad av att koppla forumet till kulturdebatten som jag sedan några månader gör mig skyldig till en viss "hatefollowing" genom att fortsätta att följa - jag har tappat tron på kulturdebattens samhällsrelevans då människorna som för den tydligt har tappat bort sig i sin egen ankdamm men har ändå intresse av den på ett elakt vis.
Det är lätt att tappa bort sig i sin egen ankdamm även på Familjeliv, där du och jag då anses företräda den lilla enklav som har ambitionen att vara snälla, använda medkänsla och förståelse, men sedan inte alltid lyckas.
Jag har sett dig skriva tidigare att du känner dig splittrad. Tror du att du har svårt att ta ansvar för om du "kanske är lite dum" på grund av den här splittringen? Fast du tar ju ansvar här i tråden.
Jag tycker att man ska ta ansvar för det man gör. Forumets regler kring att man inte ska korsposta och korsdiskutera är bra för att släcka små futtiga brasor, men samtidigt gör antydningarna att eldarna kan tillåtas ta fyr i tråd från tråd, som väl har skett här.
Jo, du har så rätt i allt du skriver. Jag tycker också att man ska ta ansvar för det man gör och säger och även om det känns som världens minsta grej så kan det få konsekvenser.