Inlägg från: Freddie K |Visa alla inlägg
  • Freddie K

Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?

Fröken Allvar skrev 2023-04-13 16:16:47 följande:
    Jag tror att det är socialt gångbart att hålla det mörka lite för sig själv. Men här på forumet så berättar ju många om sitt mörker, eller trollar kring hur de föreställer sig andras mörker, just för att de vill hålla det trevligt i sina vanliga relationer, och precis så gör jag också. Som jag skrev innan någonstans, vet inte om det var till dig eller någon annan, om de jag har i mitt liv visste hur ensam jag känner mig skulle de bli bestörta. Jag ska försöka vara elak mindre ofta med tanke på dig. Men Torsten är ju elak åt dig! 😊
    Jo, så kan det ju vara. Man liksom spyr ut all skit här. Torsten är inte elak. Han är bara ouppfostrad! Tungan ute
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K
    Fröken Allvar skrev 2023-04-13 16:23:20 följande:
    Jag med! Bara saknar de rätta maneren för att bli upptagen i hemliga sällskap med rätt att läsa andras mail! 😁
    Det är nog inget att sträva efter. Jag tycker du ska vara som du är. Glad
  • Freddie K

Oj, nu känner jag att den här tråden har spårat ut fullständigt!

• Freddie K

Det här är problemet med FL och ute i verkligheten att om man avviker lite i sin personlighet eller sina åsikter så blir man påhoppad. Kan folk inte bara acceptera att vi är olika? Man behöver inte bli vän med alla, men man borde åtminstone acceptera varandra!

• Freddie K
    Fröken Allvar skrev 2023-04-14 07:59:33 följande:
    Jag tror också att det handlar om det, att avvika lite. Medelklassens maner har räddat mina kompisar från förr in i värmen, som - då - tyckte att jag var en härlig frisk fläkt, men såklart slaviskt följde alla direktiv från Göteborgsvänstern, den vänstern som reste till Göteborg och såg till att göra lekplats av att slå sönder Avenyn ni vet, det gänget, de som skriver kulturartiklar i Arbetet och på Aftonbladet idag, de som bestämmer vad Alex Schulman ska skriva på DN från sin östermalmsvåning men aldrig sätter sin fot i förorten, om det inte är Bredäng. Bredäng är Uje Brandelius och Marit Bergmans plats, även om den senare ska flytta från alla sina goda vänner i Skärholmen till Göteborg, läste jag. Gud förlåt. Inget av det jag skrev hade med dig att göra. Jag vill bara berätta vilken typ av människor jag helst inte vill gå promenader med. Men en ursäkt för att de smet ut bakvägen. Det hade suttit fint. Tack för att du finns på Familjeliv, Freddie. 
    Jag förstår att du blir lite bitter emellanåt, eller hur jag ska uttrycka det. Det blir jag med! Det finns så mycket orättvisor i världen och jag vill i alla fall inte bidra med mer. Tack själv för att du finns och jag tycker det är tråkigt och orättvist att du har fått ta så mycket skit!
  • Freddie K
    Fröken Allvar skrev 2023-04-14 08:05:12 följande:
    Jag tror inte att människor generellt har så lätt för att acceptera varandra, och det har påverkat mig med tiden. Jag är strykrädd, arg och ledsen. Men på riktigt så fyller människor som du mig med hopp. 
    Jag förstår dig. Tror också vi har svårt att acceptera andra. Det är väl därför det finns så mycket krig och elände i världen. Åh, det var gulligt sagt. Tack detsamma. Glad
  • Freddie K
    Fröken Allvar skrev 2023-04-14 08:09:00 följande:
    Jag är lite bitter över att jag förlorade flera av mina nära vänner för att de är intellektuell lyxvänster medan jag bor i förorten och är rädd för våldet och för att jag inte tycker om att bli hatad på för att jag är vit och inte varit framgångsrik. Men det känns så otroligt fint att få stöd av dig och andra, även om Familjeliv kanske inte är den självklara platsen för en sådan som mig så finns ju sådana som du här. 
    Då var de inte dina riktiga vänner, känner jag spontant. Riktiga vänner stannar oavsett vad. 

Nej, FL är väl inte den självklara platsen för mig heller, men jag trivs ändå hyfsat bra här trots allt, även om guldkornen är få, men jag har fått många bra vänner härifrån och jag räknar dig till de. Glad
  • Freddie K
    Fröken Allvar skrev 2023-04-14 08:35:45 följande:
    Vad fint att du räknar mig till en av dina vänner. Ja, men vi har ju verkligen kunnat prata med varandra, det går lätt att förstå varandra, och vi har gemensamma intressen för humor och skrivande.

Nu gjorde du min morgon! Jag blir jättejätteglad i kroppen känner jag. Du kan ha rätt, att längs vägen slutade de att vara mina riktiga vänner, men sådant drar man sig väl i det längsta med att inse från båda hållen. 
    Ja, så känner jag med. Glad. Och vi båda kanske är lite missförstådda. Därför vi går så bra ihop. Vad bra att du blir glad. Det blir jag glad av. Skrattande
  • Freddie K

Det är ett hårt klimat här tidvis och klarar man inte av det så ska man nog inte vara här. Jag själv anses vara ovanligt känslig, men jag har lärt mig hur det funkar här. Jag kan bli förvånad när jag möter någon som är genuint snäll här, för det händer inte ofta. Just saying.

• Freddie K
    Anonym (Förståelse) skrev 2023-04-15 11:58:58 följande:
    På ett diskussionsforum med många ämnen och många medlemmar så ska man tänka på att behandla andra som man själv vill bli behandlad, för att en något sånär trivsam stämning ska kunna bibehållas. Det är inte de känsliga som ska behöva ge vika för folk som inte klarar att visa normal respekt. Och förhåller det sig så måste man verka för att ändra på det.
    Jag håller med om att man ska behandla andra så som man själv vill bli behandlad, men menar du att man ska trippa på tå för de känsliga? Stämningen kan bli lite hätsk emellanåt och det är inte alla som klarar det.
Svar på tråden Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?