Anonym (Lin) skrev 2023-03-23 12:08:54 följande:
Ja men hur skulle du själv känna om din nuvarande man gjorde som du gjort? Du svarar inte på det. Sen var det ju inte bara din egen man. Du fick känslor för en annan man, som också var upptagen!! Det finns flera människor inblandade här som ni gick bakom ryggen på. Du kan ju fråga vem som helst, om din partner går och har mysig vinkväll, " som en dejt", har hemliga telefonsamtal, träffas i smyg är det verkligen ok. Ni höll det ju hemligt av en anledning, eller hur. Är det verkligen ok för dig om din nuvarande man gör det? Klart hans ex är sårad och förbannad. Du behöver inte höja dig själv till skyarna, att du är en god människa som inte gjort något fel och inte vill någon något illa. Du är mänsklig och kär men särskilt schysst har du inte varit. Hon har dessutom lämnat sitt barn hos dig under tiden det pågått! Fatta hur det känns.
Jag tycker det låter illa när du lägger fram det såhär men det blir lite taget ur sitt sammanhang. Jag hade såklart blivit ledsen om min partner blivit kär i någon annan men samtidigt tyckt att han tagit ansvar genom att inte låta det gå längre, och sen bryta. Men vi alla tycker olika och det är tydligt att jag har en annan bild än många andra då jag är den som varit i det. Man brukar säga att man måste stått i någons skor för att förstå varför någon agerat som man gjort, vilket nog stämmer i detta fall. För oss kändes det där och då som att vi försökte göra det som var rätt, men förstår nu att det inte blev så bra ändå. Vi ville så mycket mer än det som hände, så vi såg det då som att vi gjorde det rätta genom att inte agera på varje känsla.