Inlägg från: Anonym (Vilken soppa!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vilken soppa!)

Kompisens pappa, vilken soppa det blev...

Anonym (Lollo) skrev 2023-03-24 11:54:28 följande:
    Men vad tror du lösa allt först innebär? Att hans ex och hans barn mirakulöst börjar gilla läget om tre veckor? Det är inte realistiskt. Han får panik och hans lösning är att (temporärt) sparka ut dig ur ekvationen. 

Jag tror ni båda lider av godhetskomplex och fixar inte vara dem som sårar andra personer men man kommer inte ur en separation utan att någon blir sårad. Vill ni vara tillsammans så måste ni inse det och agera utifrån det i stället för att försöka lösa något som inte går att lösa på annat sätt än att han går tillbaka till sitt ex.
    Jag vet faktiskt inte, han vill bara inte göra det värre antar jag. Jag hoppas verkligen inte de går tillbaka till varandra och det tror jag inte heller. Men är ändå lugnare nu när vi har setts. Han var superfin och verkade inte alls vilja avsluta det vi har, bara ta det lite lugnare en tid. Verkade som att han var rädd att allt tumult skulle infektera vår relation. Svårt att beskriva allt i text. Är så mycket nyanser i allt som jag knappt själv förstår. Men hursomhelst är jag helt galen i denna man och hoppas vi kan få det att funka förr eller senare. Värd att vänta på är han definitivt! 
  • Anonym (Vilken soppa!)
    Anonym (Lollo) skrev 2023-03-24 12:25:39 följande:
    Jag hoppas att det löser sig för er. Tappa inte bort dig själv i detta bara. Det är en härlig känsla att ha huvudet fullt av rosa moln men den kan vara förrädisk också.
    Jo det verkar så haha, tack för stöd! 
  • Anonym (Vilken soppa!)
    Anonym (Eva) skrev 2023-03-24 14:52:39 följande:

Hej! Förlåt att jag frågar om nåt ovidkommande men jag kan inte låta bli undra... Åkte du kommunalt på fredagskvällen när du skulle hämta din son? För om du kom i bil var det kanske lite märkligt att pappan bjöd på vin? Menar inget illa, undrar bara. Du kanske åkte buss/tunnelbana eller cyklade? Som sagt, jag ber om ursäkt för att jag frågar men jag är nyfiken. Hoppas att du förlåter mig. Hoppas att det ordnar sig. Glad påsk! 

Uppenbarligen inte bil, då hade jag inte druckit Vin. Vi promenerade, de bor nära :) 
  • Anonym (Vilken soppa!)
    Anonym (Belsebub) skrev 2023-03-24 15:08:42 följande:
    Lite sådana detaljer som gör historien väldigt trolldoftande.
    Ja för att promenera går ju inte an 😛 eller? 
    de bor 500 meter bort. För långt för att gå ensam för sonen, speciellt på kvällen men jag tar sällan bilen så korta sträckor. 
  • Anonym (Vilken soppa!)
    Anonym (Eva) skrev 2023-03-24 15:18:44 följande:
    Förlåt TS, ser nu att ni innan skilsmässorna bodde vid samma tunnelbanestation? Ber om ursäkt, läste slarvigt. Ni kanske bodde en bit från tunnelbanan och du kanske åkte buss eller cyklade när du skulle hämta din son? Eller skrev du fel och menade att du gick och häntade din son? Eller så kanske du bara smakade lite på vinet och inte tyckte att det gjorde nåt med en så kort biltur? Eller så har du kanske ändrat vissa detaljer för att vara anonym? Du kanske skrev tunnelbana istället för buss eller liknande? Menar inget illa, som sagt, bara nyfiken. Svara gärna om du har tid och lust. Det kanske låter oviktigt såhär i efterhand men jag tänker att det ändå kan ha betydelse. Kanske han var förälskad redan då eller kände sig ensam eller så. Hoppas att du inte tar upp, ber om ursäkt i så fall
     Lycka till! Mvh Eva 
    Blev förvirrad av ditt inlägg men när vi sågs efter restaurangbesöket så tog vi samma tunnelbana hem. När jag hämtade sonen hos honom så promenerade jag hem. förstår inte vad som är konstigt?  Det är två olika tillfällen. Tunnelbana tog vi när vi båda hade varit i stan. vi bor Nära varann. 
  • Anonym (Vilken soppa!)
    Anonym (Eva) skrev 2023-03-24 15:23:00 följande:
    Oj ursäkta, hann skriva innan jag såg ditt svar. Ursäkta upprepning. Såg att jag läste fel, det var slarvigt av mig. Det står i TS att du ÅKTE och hämtade din son och blev bjuden på vin, där av min fundering. Jag menar INTE att du skulle ha gjort fel och jag tror INTE att du hittar på (det var nån annan som antydde). Jag har läst tråden och är nyfiken. Vill inte att du tar illa upp. Jag hoppas att det går bra för er. Allt gott! 
    Aha nu hänger jag med. Nä då var det fel ordval bara. 
  • Anonym (Vilken soppa!)
    Anonym (Lin) skrev 2023-03-24 15:38:32 följande:
    Haha ja och man är ju nyfiken var bor den "nya kärleken" nu egentligen? Var bor exfrun och barnen? Har de redan sålt huset eller bor de också växelvis i en lägenhet? Cool
    Det framgår tidigare att han köpt ut henne. 
  • Anonym (Vilken soppa!)
    Anonym (Eva) skrev 2023-03-24 15:35:18 följande:
    Okej, tack för förklaringen! Jag vet att det var en ovidkommande detalj. Det var bara en liten fundering. Men tack för svar. 

Får jag fråga hur ni bor nu? Bor du och din exman växelvis i en övernattningslägenhet eller har ni sålt huset? Bor din nya pojkvän i lägenhet nära dig eller bor han i huset han köpte ut sitt ex från? Har ni liksom gångavstånd mellan varandra eller bor nära varandras jobb eller så? Förlåt om jag ställer för nyfikna frågor. Du behöver förstås inte svara om du inte vill. Att jag frågar är för att jag tycker att det är relevant med tanke på att hans ex fick veta och reagerade starkt osv. Så ytterligare en fundering från mig. 
    Vi har kvar huset, barnen bor där heltid. Vi flyttar och bor varannan vecka i en lägenhet. Väldigt praktiskt :) vi kommer sälja huset på sikt men marknaden är inte så bra för det nu och vi är positivt överraskade över upplägget. Förmodligen behåller vi det en tid framöver. Kan varmt rekommendera till alla frånskilda 
  • Anonym (Vilken soppa!)
    Anonym (Eva) skrev 2023-03-24 15:39:19 följande:
    Mitt fel, ursäkta. Är lite trött och seg i huvudet, får väl skylla på min förkylning eller att det är mycket information i tråden. Jag har en liten ovana att fastna för detaljer. Men nu ska vi inte fokusera på att jag läste fel utan försöka hjälpa TS. TS har ju tagit sig tid att förklara i detalj så nu kan vi släppa detta och stötta henne. 

Trevlig helg alla i tråden! 
    Väldigt uppmärksamt av dig tycker jag :) härligt när folk har öga för detaljer! 
  • Anonym (Vilken soppa!)
    Anonym (Lin) skrev 2023-03-24 15:44:10 följande:
    Du behöver inte be om ursäkt. Tycker själv det är märkligt, väldigt märkligt. Men nu stöttar vi ts CoolKyss

Hehe det tackar vi för. 

• Anonym (Vilken soppa!)
    Anonym (Eva) skrev 2023-03-24 16:05:01 följande:
    Nej, så var det väl inte? Det står att hon väntade flera månader efter skilsmässan med att träffa sin nya pojkvän (johans pappa)?

Och vi vet väl inte vad TS och hennes ex-man har kommit överens om? De kanske inte har nån deal om att celibat ska råda i övernattningalägenheten. Ex-mannen kanske också har dejtat och/eller legat med nån ny det senaste halvåret...

Vi vet vet inte heller om TS och pojkvännen har sex hemma hos TS och vi vet inte hur många sängar som finns eller vad som känns okej för dem (de kanske har två sängar eller så byter de lakan och är okej med att den andre tar hem en dejt, det vet vi ju inte).

Har man varit skild ett halvår måste man väl få träffa nån ny, tycker jag.

Nu var det inte mig du svarade men det var ju jag som drog upp detta med lägenheten så jag vill understryka att jag INTE håller med om att TS gör fel i detta. Även om jag respekterar din åsikt (och ditt svar var ju som sagt inte riktat till mig). Men bara så det inte blir några missförstånd. 
    Vi byter lakan såklart
  • Anonym (Vilken soppa!)

Oj, 19 olästa svar.

Orkar inte svara På alla men såg att någon frågade varför vi setts i min övernattningslägenhet istället för hos honom när vi umgåtts. Enkla svaret är att det är mer anonymitet där. Hans stora barn går ibland hem till huset med kompisar på håltimmar Och vi jobbar hemifrån vissa Dagar för att hinna umgås mer. Risken  att stöta på mina barn och ex  om vi hade varit i Hans hus hade också varit allt för stor. Tex om man åker iväg för att handla osv. 

Det finns också grannar han känner väl som hade börjar undra. Skulle bli otroligt förvånad om mitt ex inte har haft nya tjejer där Han med utan att berätta det. Vet att han är ute mycket och festar med en annan singelvän sina barnfria veckor... 

Dessutom ligger övernattningslägenheten nära våra jobb så de blir ingen onödig pendling de veckorna. 

men förstår att man blir nyfiken på alla detaljer som inte framgår och man inte vet hela upplägget. 

självklart Kommer jag och mitt ex inte bo kvar o huset för evigt men när vi först skulle skiljas så la vi ut det utan att få det sålt så då bestämde vi oss för att göra såhär ett tag. så länge upplägget funkar bra så stressar vi inte med att slumpa bort huset. Vi skulle förmodligen behöva flytta till ett annat område om vi sålde och så läge detta Funkar känns det tråkigt. 

• Anonym (Vilken soppa!)
    Anonym (Belsebub) skrev 2023-03-25 06:55:08 följande:

Dåligt trollad tråd, du måste hålla ihop vad du säger. Vet det är svårt när man fabulerar men skriv ner vad du sagt så blir inte din historia lika dålig som en B-film från 80-talet.

Vad är det som inte går ihop menar du? Kan ju också vara så att det är svårt att summera i en tråd saker som hänt under 1,5 års tid. 
  • Anonym (Vilken soppa!)
    Anonym (Belsebub) skrev 2023-03-25 07:55:55 följande:
    Vet du inte detta själv så är det tragiskt helt enkelt.
    Summera och glömma fakta är en sak men fila till fakta och glöm a bort är en helt annan. Ännu mer när man säger en sak tidigt och den sedan motsäger sig med andra saker, då bör man kolla sitt manus helt enkelt.

Men trolla du, du får nog med dig en del människor eftersom du valt det mest triggande ämnet med lite  krydda på dessutom.
    Osäker på vad som är motsägelsefullt men säger du det så. 
    Du är fri att avfölja :) 
  • Anonym (Vilken soppa!)
    Anonym (Eva) skrev 2023-03-25 10:26:09 följande:

Och vad menar du med att grannar kan undra? Han har väl varit skild ett halvår och exfrun har flyttat ut sen länge? Vad är det för konstigt med att han träffat en ny flickvän? Varför ska han dölja ert förhållande för grannar? Du skriver som om han fortfarande var gift och hade en affär? Ni har varit skilda från era ex ett halvår och har varit ihop i tre månader - varför måste det vara så hemligt? Har ni träffats varandras vänner? Ni har barn i samma klass men det är väl inte ovanligt att känslor uppstår? Förstår att man väntar med att berätta för barnen om en ny partner men övriga kan väl få veta? Varför berättade inte Johans pappa för sit ex om er, innan hon fick reda på det på annat sätt, om han nu månar så om henne? Såklart blir hon svartsjuk och misstänksam när han höll det hemligt. Är han konflikträdd eller vad är problemet? 

Svara på lite relevanta frågor istället för kommentarer om att tråden skulle vara påhittad. Och uppdatera gärna om vilken kontakt ni har och vad som händer framöver!

Oj oj, blir alldeles snurrig av alla frågor. Är varenda detalj viktig för helhetsbilden eller är du bara nyfiken som person? :P

vi bor i en kranskommun till Stockholm där det är lite "alla känner alla" mentalitet. Många på gatan har barn i samma klass eller paralellklass som våra barn. Finns liksom bara en närbelägen skola. Lite osnyggt att Skilja sig sen skylta med att man några månader senare är tillsammans med en bekant. vi skämdes väl lite. Orsaken att vi inte berättade för våra ex var att vi tyckte det var känsligt så snabbt efter separation. Vi är båda konflikträdda så det var väl den fega utvägen. Brukar folk berätta för sitt ex så fort man träffar någon? Tror det vanliga är att man väntar tills förhållandet är mer etablerat.,, Speciellt som väldigt nyskild. 

Johans pappa och exet skiljde sig i oktober. Vet inget om deras Betänketid men det går ju att köpa ut ur huset redan innan. 

• Anonym (Vilken soppa!)
    Anonym (Eva) skrev 2023-03-25 10:51:40 följande:
    Betänketiden går ut sex månader efter att skilsmässopapper skickats in om man har barn under 16 år. Har din och din exmans betänketid gått ut?

Det är klart att jag är nyfiken när du startar en tråd om detta. Har ni kontakt du och Johans pappa? När hördes ni senast? 

Ja vår betänketid har gått ut. Vi separerade i september. 

Vi har inte hörts sen vi sågs igår. :(

• Anonym (Vilken soppa!)
    Anonym (MnM) skrev 2023-03-25 10:52:39 följande:
    Det sista du skriver stämmer inte riktigt. De flesta väljer ju att ta över bostaden i bodelning för att slippa skatten. Det är YTTERST ovanligt att folk väljer att uttryckligen sälja sin halva till den kvarvarande, då den som tar över då (generellt) får en skattesmäll, bara för att man inte orkar vänta ut betänketiden. Jag jobbar med just detta, så är det något jag kan så är det just det här. 
    Hon behövde ju pengar till egen bostad 
  • Anonym (Vilken soppa!)
    Anonym (Eva) skrev 2023-03-25 11:02:34 följande:
    Har han barnen nu eller? Vad hände igår då? Sågs ni på lunchen typ? 

Haha du vill inte missa en enda detalj du. Han var här på morgonen en kort sväng. Det framgår i tidigare svar. Vi har byte på fredagar så han borde vara barnfri nu  

Fascinerade att du är så engagerad ändå. 

Nu ska jag på tjejlunch och checkar ut ett tag från detta förhör. Hoppas det är okej för dig ;) 

• Anonym (Vilken soppa!)
    Anonym (Eva) skrev 2023-03-25 11:17:26 följande:
    Så nu ska han träffa sitt ex och prata med henne om hur ledsen hon är för att han träffat en ny? Om han är barnfri kunde ni väl ätit middag igår och inte bara ses lite kort på morgonen? Jag är ledsen att du uppfattar det som ett förhör men det låter lite märkligt... 

Förlåt att jag engagerar mig men du har ju ändå formulerat dig på ett som väcker nyfikenhet. "Vilken soppa" osv.

Ha det så trevligt på lunchen!
    Hoppas inte det :( han vill ha lite distans för att kunna bearbeta allt. så nu ses vi inte på några veckor För att han ville ha det så.  Och jag vill inte pusha. Håller mig sysselsatt med annat Och hoppas att han inte går tillbaks till exfrun. :O 

lunchen Var Trevlig, tack för omtanken 
  • Anonym (Vilken soppa!)

Oj, verkar som att tråden fått eget liv och jag orkar lite läsa ikapp allt. Men kan uppdatera att vi har hörts men setts bara som hastigast men när vi pratat känns allt okej, dock med lite osäkerhet kring hur allt ska bli. Hans ex har lugnat ner sig något (även om hon inte accepterat än) men äldsta barnet har levt ut en del och förstått att något pågår. Det var ju också därför han ville ta det lite lugnare, för att kunna fokusera på att få ordning på saker. Vi planerar att fortsätta träffas på våra barnfria veckor men vi får se i hur stor omfattning det är möjligt med tanke på äldre barnet som inte heller tar det så bra. 

gällande våra känslor har han varit tydlig med att hans starka känslor består men att pga den komplicerade situationen behövde han tid för sitt. förstår också att han tyckte det var väldigt jobbigt att jag tog illa vid och det blev därför för mycket för honom att hantera känslor från alla håll, inklusive sina egna. 

Med facit i hand inser jag också att vi agerat väldigt fel. Vi har varit kära och inte tänkt på konsekvenserna. Att vi har smusslat har berott  på att vi skämts över att träffa någon så tätt inpå samt att vi vet att vi gjorde fel när vi hade kontakt innan separationerna. vi borde väl istället rannsakat oss själva och tagit det lite lugnare. Men det är lätt att vara efterklok. 

Allt detta har också fått mig att fundera över annat och jag går faktiskt i tankarna att försöka sälja huset igen, som jag äger med mitt ex och istället köpa en lägenhet som bara är min. Känner ett det vore skönt med en ordentligt omstart, även om jag vet att det skulle bli som att separera på nytt. Barnen skulle behöva lämna sin trygga punkt. det får ta sin tid, men börjar ändå tänka att tiden kanske är inne inom relativt snar framtid. Det har funkat bra att bo varannan vecka i huset men förstår nu också att det gjort det lite svårare att starta det nya livet. 

Jag kommer saktaligen lämna denna tråd. Jag fick bra råd i början men har inte längre tid eller ork att följa. Tackar alla er som engagerade er :) 

Svar på tråden Kompisens pappa, vilken soppa det blev...