Anonym (fd.Älskarinna) skrev 2023-03-17 22:02:05 följande:
Jag tycker inte att jag glorifierar någonting. Allvarligt talat så tycker jag att vad jag uttrycker är tämligen tragiskt. Vet inte vad du läser in i vad jag skriver men att jag älskar denna man behöver jag väl inte rättfärdiga för någon, Vi känner vad vi känner,
Jag skriver att jag utvecklades och de gjorde jag verkligen, från en väldigt osäker kvinna till den jag är idag och det är hans förtjänst.
Jag lade inte upp den här tråden för att diskutera min fd. men jag har faktiskt inte blivit så respekterad av någon annan. Varför blir du så upprörd av detta?
Det finns massor av trådar där svikna kvinnor delar med sig av sin ilska och känslor. Om det är den vinkeln du har så kanske min tråd inte ger dig så mycket.
Du kan rättfärdiga så mycket du vill att att du var i hop med en man som gjorde att du utvecklades fast han svek sin fru och det på det grövsta sätt man kan göra, du skriver att han älskar dig men ändå har han inte skilt sig på 5 år, tror du lurar dig själv om du tror att det bara är för att du sa att han inte skulle göra det.
Du utvecklas och får bättre självförtroende av en man som sviker och lurar sin fru, att du inte ens reagerar på det. Men bra att du utvecklades då medans han var otrogen, det är ju helt sjukt, hur kan man ens ha respekt för en sådan man?
Ni älskade varandra så mycket men ändå kunde du inte förmå dig att bli ihop med honom bara gå bakom ryggen på hans fru.
Men bra du utvecklades av en otrogen och svikare och feg man som gick bakom ryggen på sin fru.
Du verkar se det som något så fint, ni älskar varandra och har det så fint och vackert men han kan inte ens skilja sig utan går bakom sin frus rygg och du vågar inte bli ihop med honom, så himla bra kan det ju inte ha varit då.
Men jättebra för dig att du utvecklas och får bättre självförtroende av vara tillsammans med en otrogen man, vad bra att du utvecklas och må bättre av att
gå bakom en kvinnans rygg och vara otrogen med hennes man.
Jättebra att ni mår bättre genom att lura och svika och gå bakom hennes rygg genom att ha ett förhållande.
Kul för dig att du mår bättre på hennes bekostnad.
Men som sagt klaga aldrig på om du blir sviken och bedragen i framtiden, du kommer att ha stor förståelse för mannen och hans älskarinna.
Rättfärdiga ditt mående så mycket du vill genom ert svek, ni visar ju jättemycket respekt för hans fru, det är ju hon som ska tänka till och inte ni.