Anonym (fd.Älskarinna) skrev 2023-03-17 17:48:42 följande:
Nu har vi hamnat långt ifrån vad tråden handlade om! Det är ingen diskussion om otrohet är rätt eller fel! Självklart är det fel! Har inte påstått annat! Så varför uppehålla sig vid detta?
Ni som enbart uppehåller er vid detta kan väl starta en egen tråd och ösa ur er hur omoraliskt det är. Jag är inte intresserad.
Jag vill diskutera med medsystrar/-män som liksom jag av olika anledningar valt att leva i den här typen av relation och som avslutat för att förhoppningsvis hitta kärleken i en "normal relation"
Jo förstår att du vill hitta kärleken i normal relation men eftersom du tyckte att det var ok att vara tillsammans med en otrogen man måste du ju kunna tänka dig att själv bli bedragen. Visserligen att du skulle bli ledsen men du måste ju ändå då kunna ha förståelse för det.
Du själv vill leva i en normal relation men tyckte ju att det var ok att din älskares fru blev bedragen?
Du vill leva i en normal relation, det kanske din älskares fru också ville och trodde att hon gjorde men du var med och lurade henne på det, då får man räkna med att det kan hända en själv också utan att känna sig lurad.
Men visst det var din älskare som otrogen men du var medskyldig.
Då tycker jag att man i framtiden inte kan klaga om man själv blir bedragen.
Vill man inte själv bli bedragen är man heller inte med och bedrar andra eller ska
du inte bli det men andra bli det? Det blir dubbelmoral!
Men det var älskaren som var otrogen i 5 år, fast du tycker ändå att han uppträdde ok?
Det handlar inte moral, rätt eller fel att var älskarinna, bara att du har förståelse om du själv blir bedragen av din man som har något vackert och kärleksfullt i hop med sin älskarinna men det kanske du kommer att ha, du kanske då kommer att minnas den fina tiden ihop med din älskare så att du har förståelse för din mans eventuella älskarinna, det är ju bra att komma ihåg i framtiden.
Har man själv varit med och gjort en ska kan man sen inte klaga på andra som gör samma sak!