Hur många gillar SD-killar?
Jag tycker synd om dig!
Dels för att du valt och fortsätter att välja SD, även om jag har förstått att - nu kommer Fröken Allvars lilla standardtal - skälet till att de blivit stora är våldet och de växande sociala skillnaderna. De flesta som inte lönearbetar föddes inte i Sverige. Därför trodde många att SD skulle lösa detta, men nu när de märker att det inte står i politikens makt att lösa detta så ger de sig på miljöaktivister eller helt oskyldiga dragqueens och andra konstutövare istället.
Dels tycker jag synd om dig för att din generation är så splittrad. Många unga kvinnor som är i din ålder idag växte upp med kombinationen Greta, intersektionell analys i skolans värdegrund och skitsnygga influencers som säljer skönhetsingrepp. De gör sig alltså snygga och sexiga för drömkillar som knappt finns, för SD är största parti bland unga män.
Jag som tant i sammanhanget har kanske inte mycket att komma med, men mitt råd skulle vara att utveckla dina lyssnande sidor och ditt förnuft. Du är i en guldålder på så sätt att din generation är den som kommer att definiera framtiden. Vilken värld vill du att framtidens människor ska leva i? Om du är intresserad av samhällsfrågor så satsa på en tjej som också är det. Vem vet, du kanske själv blir den som ändrar sig politiskt?