Hur många gillar SD-killar?
Tjena
Jag är som sagt en av de killar som röstar på SD och som man hört eller tänker ibland själv så har ju vissa svårt för detta partiet av olika anledningar.
Behöver inte gå in på varför dom har det, men jag undrar bara hur stor är egentligen polariseringen eller splittringen mellan könen?
Jag är 29 bast och är i den kategorin där jag inte kan hjälpa att tänka att det möjligtvis finns en stor verklighetsdissonans mellan könen idag. Alltså de som är i min ålder mellan 20-30 kanske.
Många tjejer röstar ju "vänster" eller vänster ut i de yngre åldrarna men där man sedan oftast går över och blir höger sen runt 40-50.
Vad hade ni sagt om ni fått reda på att er kille ni dejtade sa att han röstade på SD? Liksom hur stor är procenten att kvinnor idag mellan säg 25-35 ogillar partiet och liksom inte kan tänka sig att ens prata mer med en sån människa.
Några egna erfarenheter jag har själv är att en tjej höll med mig jag dejtade och de andra hade jag sagt till så fort som möjligt då jag vill få det ur vägen och se vad dom tycker eller om dom är lättledda av media osv. så man slipper att va ihop med en som gått på lite alltför mycket skrämselhistorier.
Precis som tjejer inte fjantar runt när dom vill ha nånting seriöst och kan ställa krav för vad dom vill ha för typ av man.
Så var går gränsen egentligen är SD-killar super-nej, ok?, Bra eller dåliga?
Motivera också gärna varför och möjligtvis vilket parti ni röstar själva på om ni har lust till det. Förmodligen är det väl så att någon som röstar M eller KD har större acceptans för SD än t.ex. en MPare.
Är polariseringen så stor som "dom" vill påstå eller bryr sig folk inte ens?
Mvh