Hur jag än gör blir det fel
Jag och min partner är gifta, vi har hus och tre barn tillsammans. Våran relation började tidigt i livet.
För några år sedan var hen otrogen, inte särskillt mycket. Men mycket kännslor för en annan person och även kyssar.
Hen var berättade om detta och vi landade i att jag kunde förlåta och hen kunde släppa den tredje parten.
Sedan dess har vi haft det bra tillsammans och bland mycket annat fått vårat tredje barn.
På senare tid har jag dock misstänkt att min partner haft kvar kontakten (eller tagit upp den igen). Och så en dag när henoms telefon låg öppen kunde jag se en pågående chatt med den tredje personen. Jag fick panik och började scrolla mig upp i diskusionen. Det såg ut att vara alldagliga diskusioner, även om "stämmningen" var lite flörttig.
Men så fick jag se att den tredje personen frågat om dom någonsin kommer kunna få möjlighet att träffas för att ha sex.
Min partner svarade då, ungefär, att det inte är så lämpligt när dom båda är i en rellation med tillhörande familj.
Min värld rasade samman igen och jag vet inte hur jag ska göra.
Ja vill verkligen få svar på vad som pågår, och jag vill få ett slut på detta. Men jag är så rädd att min partner inte ska vara redo att reda ut detta och fortsätta med mig. Jag är så rädd att bli lämnad. Jag är också rädd att hen ska vända på skuldbördan och få det till att det är jag som gjort fel som snokat i hennoms mobil. Till saken hör dessutom att min partner har en djup svacka pga kroppsliga besvär. Jag är rädd att "dräpa" min partner fullständigt om jag tar upp detta också nu när min partner redan har en sån tung börda. Vad ska jag göra? :(