Inlägg från: Anonym (sådär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sådär)

Hur jag än gör blir det fel

Ja det är ju klart att hur du än gör så gör du fel för människor som beter sig som svin hittar ju alltid sätt att lägga skulden på någon annan (dig) för att rättfärdiga sin egen gränslöshet och brist på moral.

Du har helt enkelt varit för förstående och naiv och öppnat dörren på vid gavel för att bli manipulerad att bara förlåta och acceptera allt utan motprestation. Enklas så för honom.

För grejen är såhär TS, när en person beter sig som ett svin så är det DEN personen som ska stöda upp skiten han skapat, inte andra och speciellt inte den han svikit. Och nej det är inte ett gemensamt jobb heller utan något han ska göra helt och håller själv och för att göra sig förtjänt av en andra chans....så det du borde gjort var att helt enkelt säga att du har förstört vårt förhållande genom att missbruka mitt förtroende och vår relation är därmed över OM du inte lyckas övertyga mig om något annat.... men det gjorde ju inte du utan var snäll och förstående istället och gav honom en andra chans utan att han behövde göra ett skit... coh då blir det ju precis såhär... varför ska han öht anstränga sig för att vinna tillbaka ditt förtroende och dig när han vet att han får det ändå?

Så länge du är mer rädd att han drar än något annat och så länge att avsluta relationen inte är ett tänkbart alternativ så finns det heller inga möjligheter att ställa krav för då spelar det ju ingen roll om de uppfylls eller inte, du är ju kvar ändå...

• Anonym (sådär)
    Anonym (Fråga) skrev 2023-03-15 16:09:19 följande:
    Fast du måste ju på något sätt ta upp det, eller? Lösningen kan väl omöjligt vara att hålla tyst och istället sakta förgås av oro?
    Fast ska man behöva tjata för något så självklart?

Om en person självmant inte gör allt för att få behålla sin partner efter en rejäl tabbe... ångrar man sig verkligen då? Vilket leder till nästa fråga... ska man öht ge en person som inte ångrar det han gjort en andra chans?

Borde inte ånger och att personen självmant (utan tjat) gör allt för att rädda relationen och behålla sin partner vara ett självklart krav?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Fråga) skrev 2023-03-15 16:25:57 följande:
    Vet inte om du citerade rätt person. Självklart borde Ts partner ha gjort allt, men eftersom så uppenbarligen inte skett, så anser jag att TS måste ta upp det. Vad är alternativet liksom? Skulle inte kalla det att tjata.
    Fast genom att själv göra det han borde gjort själv så uppmuntrar ju hon bara beteendet. Det blir ju lite som att städa ungarnas rum för att ungarna inte gör det själva... om man hela tiden gör de andra borde gjort själva så uppmuntrar man bara beteendet.

Det här borde vara en diskussion öht, vill han ha en andra chans så får HAN jobba för det annars är det slut, det är det enda hon behöver säga till honom.

Personligen tycker jag inte en person som så tydligt visar att han inte ångrar något öht och tar sin partners förlåtelse för given inte ska ha en andra chans öht... 
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Fråga) skrev 2023-03-15 16:50:30 följande:
    Men vad menar du att hon ska göra då? Låtsas att hon inte sett att de har kontakt? Eller lämna utan ett ord?
    Anonym (sådär) skrev 2023-03-15 16:42:35 följande:
    Det här borde vara en diskussion öht, vill han ha en andra chans så får HAN jobba för det annars är det slut, det är det enda hon behöver säga till honom.

Svar på tråden Hur jag än gör blir det fel