Hur jag än gör blir det fel
Ja det är ju klart att hur du än gör så gör du fel för människor som beter sig som svin hittar ju alltid sätt att lägga skulden på någon annan (dig) för att rättfärdiga sin egen gränslöshet och brist på moral.
Du har helt enkelt varit för förstående och naiv och öppnat dörren på vid gavel för att bli manipulerad att bara förlåta och acceptera allt utan motprestation. Enklas så för honom.
För grejen är såhär TS, när en person beter sig som ett svin så är det DEN personen som ska stöda upp skiten han skapat, inte andra och speciellt inte den han svikit. Och nej det är inte ett gemensamt jobb heller utan något han ska göra helt och håller själv och för att göra sig förtjänt av en andra chans....så det du borde gjort var att helt enkelt säga att du har förstört vårt förhållande genom att missbruka mitt förtroende och vår relation är därmed över OM du inte lyckas övertyga mig om något annat.... men det gjorde ju inte du utan var snäll och förstående istället och gav honom en andra chans utan att han behövde göra ett skit... coh då blir det ju precis såhär... varför ska han öht anstränga sig för att vinna tillbaka ditt förtroende och dig när han vet att han får det ändå?
Så länge du är mer rädd att han drar än något annat och så länge att avsluta relationen inte är ett tänkbart alternativ så finns det heller inga möjligheter att ställa krav för då spelar det ju ingen roll om de uppfylls eller inte, du är ju kvar ändå...