Inlägg från: Anonym (Fråga) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fråga)

Hur jag än gör blir det fel

Fråga honom om han fortfarande har kontakt med henne. Då får du i alla fall svar på om han ljuger eller inte.

• Anonym (Fråga)
    Anonym (Fullständig förvirring) skrev 2023-03-14 22:28:16 följande:

Om jag bara frågar om dom har kvar kontakten pch får som svar att dom inte har det kännas fruktansvärt svårt att berätta att jag vet att dom har den kvar.
    Det skulle kännas hemskt att fortsätta leva tillsammans när jag vet att hen ljuger. 
    Det skulle också kännas illa att jag inte la alla korten på bordet direkt och berättade vad jag själv gjort (snokat).  

Fast du måste ju på något sätt ta upp det, eller? Lösningen kan väl omöjligt vara att hålla tyst och istället sakta förgås av oro?
  • Anonym (Fråga)
    Anonym (sådär) skrev 2023-03-15 16:18:05 följande:
    Fast ska man behöva tjata för något så självklart?

Om en person självmant inte gör allt för att få behålla sin partner efter en rejäl tabbe... ångrar man sig verkligen då? Vilket leder till nästa fråga... ska man öht ge en person som inte ångrar det han gjort en andra chans?

Borde inte ånger och att personen självmant (utan tjat) gör allt för att rädda relationen och behålla sin partner vara ett självklart krav?
    Vet inte om du citerade rätt person. Självklart borde Ts partner ha gjort allt, men eftersom så uppenbarligen inte skett, så anser jag att TS måste ta upp det. Vad är alternativet liksom? Skulle inte kalla det att tjata.
  • Anonym (Fråga)
    Anonym (sådär) skrev 2023-03-15 16:42:35 följande:
    Fast genom att själv göra det han borde gjort själv så uppmuntrar ju hon bara beteendet. Det blir ju lite som att städa ungarnas rum för att ungarna inte gör det själva... om man hela tiden gör de andra borde gjort själva så uppmuntrar man bara beteendet.

Det här borde vara en diskussion öht, vill han ha en andra chans så får HAN jobba för det annars är det slut, det är det enda hon behöver säga till honom.

Personligen tycker jag inte en person som så tydligt visar att han inte ångrar något öht och tar sin partners förlåtelse för given inte ska ha en andra chans öht... 
    Men vad menar du att hon ska göra då? Låtsas att hon inte sett att de har kontakt? Eller lämna utan ett ord?
  • Anonym (Fråga)
    Anonym (sådär) skrev 2023-03-15 17:14:22 följande:
    Anonym (sådär) skrev 2023-03-15 16:42:35 följande:
    Det här borde vara en diskussion öht, vill han ha en andra chans så får HAN jobba för det annars är det slut, det är det enda hon behöver säga till honom.

Jag har ju skrivit  att TS ska ta upp det, och nu skriver du att hon ska säga till. Ser ingen motsättning mellan vad vi båda skriver, så jag tror jag lämnar vår diskussion där. Jag förstår faktiskt inte vad du menar. 
Svar på tråden Hur jag än gör blir det fel