Humlan22 skrev 2023-03-08 20:29:46 följande:
Tack för ditt svar Svansmamman.
Jag testade från början med stickor flera gånger om dagen för att se att dom blev starkare, jag vet helt idiotiskt men man blir aldrig densamma efter mf..
Jag har också börjat med veckoindikator fick på 4+0 2-3 vilket jag blev väldigt glad för. Va helt säker på att det skulle stå 1-2. Så nu tänkte jag göra ett till 5+0 och hoppas på att jag får ett 3+
Va det din barnmorska som skickade remiss så att du fick lämna blodprov för hcg nivåerna? ❤️
Man är inte helt rationell när man är orolig, jag vet själv att man gör allt för att greppa efter alla halmstrån man kan i hopp om att få kontroll över en situation man inte kan påverka och som dessutom är ganska oförutsägbar. Så jag förstår dig!
Det låter ju absolut lovande, jag håller tummarna för att du får 3+ vid nästa testning!
Ja precis! Jag kontaktade min barnmorska när jag plussade och vi fick inskrivning rätt tidigt, alltså typ vecka 5-6. Då pratade vi om min oro och bakgrunden till den, och hon var så otroligt förstående och ville göra allt för att lugna mig. Hon erbjöd att jag skulle få göra blodprov, vilket jag fick göra första gången direkt efter vårt första besök. Jag behövde inte själv föreslå det, utan det gjorde hon.
En annan sak jag kom på var att jag faktiskt införskaffade en doppler, och det var också en otrolig trygghet (om än den ?funkar? först lite senare). ❤️