Gravid i vecka 4+1
Jag kan också relatera till dina känslor, då jag fick tre missfall/MA ?i rad?. När vi väl försökte på riktigt fjärde gången, och jag plussade, kände jag bara oro. Jag kände efter så mycket i min kropp och tolkade det mesta som ett tecken på ännu ett missfall. Det enda som lugnade mig var att testa med cbs digitala test med veckoindikator med en veckas mellanrum. De gånger jag fått missfall/MA har testen inte ökat som de ska (dvs på 7-10 dagar) och har heller aldrig nått +3 veckor. Om än det inte är en exakt vetenskap så ger det en viss indikation på om graviditeten fortskrider som den ska eller ej. Kanske kan det skapa någon form av kontroll på hemmaplan i väntan på att få göra VUL?
Utöver testandet fick jag provtagning med ett par dagars mellanrum för att se att HCG (dvs gravidhormonet) ökade som det skulle, jag fick även ett tidigt VUL plus att vi gjorde NIPT. Alla dessa delar lugnade mig mycket och hjälpte mig att inte känna att jag väntade ett missfall, utan ett barn.
Jag håller alla tummar för dig, både att det går vägen men också att du kan stilla din oro och njuta av graviditeten! Det finns även hjälp att få genom vården, så prata med din barnmorska om din oro så kan du även där få stöd och hjälp! ❤️