Inlägg från: Humlan22 |Visa alla inlägg
  • Humlan22

Gravid i vecka 4+1

Grattis till ditt plus😊 
    Jag är i lite samma sits som dig. 
    Jag fick 2 missfall och ett ma förra året och är idag 4+5.
    Jag vet inte hur jag ska kunna känna något annat än panik? Vi ska göra ett tidigt ultraljud 30/3 och innan dess vågar jag inte vara glad.. Trots att detta är allt jag vill!! 💞 

När ska du på ditt ultraljud? 

• Humlan22

Tack för ditt svar Svansmamman. 
    Jag testade från början med stickor flera gånger om dagen för att se att dom blev starkare, jag vet helt idiotiskt men man blir aldrig densamma efter mf..
    Jag har också börjat med veckoindikator fick på 4+0 2-3 vilket jag blev väldigt glad för. Va helt säker på att det skulle stå 1-2. Så nu tänkte jag göra ett till 5+0 och hoppas på att jag får ett 3+ 
    Va det din barnmorska som skickade remiss så att du fick lämna blodprov för hcg nivåerna? ❤️

• Humlan22

Åh då har vi vul dagarna efter varandra ju. Och så härligt med 3+😁

Jag känner också som små hugg i magen några gånger om dagen. Helt plötsligt hugger det till från ingenstans sen försvinner det. Jag har också som träningsvärk i magen ner i ljumskarna hela tiden. 

Och angående det rosa så håller jag alla tummar och tår att det bara är tunna blodkärl eller någon annan helt ofarlig orsak💞

• Humlan22

Känner du dig också mer gravid på kvällarna? 🙈
    Imorse vaknade jag upp och kände att nej jag har inga symptom.. Trots att mina bröst gjorde väldigt ont.. Mina hjärnspöken är ju katastrof och det ända som lugnar min oro är att höra att andra varit med om liknande🤯 

Men sen sov jag i 2,5 timme på dagen och nu känner jag mig svullen och gravid igen🤣🙈

• Humlan22

Stort grattis till plus Nellygirl93😁💞

Min bm sa till mig vid min förra graviditet att dom helst vill att man är tidigast 7+0 vid tidigt ultraljud. Men det verkar bero på vart i landet man befinner sig lite. Vissa har jättesvårt att få göra tidigt ul medans andra bara behöver be om det och får remiss snabbt. 

Hur har det gått med det rosa ungqvinna97? 💞

Svar på tråden Gravid i vecka 4+1