Inlägg från: Ungqvinna97 |Visa alla inlägg
  • Ungqvinna97

Gravid i vecka 4+1

Upptäckte förra veckan i ett tidigt gravtest att jag är gravid. Äntligen!! Efter ett MA förra året i juni är jag dock inte lika naivt lycklig i den här graviditeten. Känns som att den här lyckan inte kommer tillfalla mig, att det bara är en tillfälligt lycka och att jag snart får reda på att jag väntar ännu ett missfall.

Har fått tid för tidigt ultraljud i vecka 7, ska skriva in mig i vecka 9 och om allt fortfarande ser bra ut efter dessa veckorna så blir det ett kub.

Någon som har tips på hur man kan få hjälp med såna här känslor?

• Svar på tråden Gravid i vecka 4+1
  • Ungqvinna97

Känns så himla skönt att få läsa om era tankar och pepp!

Har kört med cb veckoindikator men märker att jag verkligen inte litar på svaren trots att hcg'n verkar ha ökat stadigt. Skulle på dagen idag få 3+, vilket jag fick men känns ändå som att jag går och väntar på missfall. Hade nämligen kraftig huggande mensvärk i natt och (sorry för grafiskt) lite rosa i flytningarna idag när man tar toa-pappret in i slidan. Ringde till mvc och de ska ringa upp imorgonbitti. Hoppas fortfarande på det bästa och tar till mig om det att mäta hcg-kurvan. Om det visar sig inte börja blöda snart.. Känns som att jag är så deppig men är verkligen beredd på att jag kommer få vänta ett tag till med bebis. Stressen är enorm men blir nog tidig inskrivning samt har jag redan får vul den 31/3!

Håller tummarna!!

• Ungqvinna97
    Humlan22 skrev 2023-03-09 21:50:21 följande:

Åh då har vi vul dagarna efter varandra ju. Och så härligt med 3+😁

Jag känner också som små hugg i magen några gånger om dagen. Helt plötsligt hugger det till från ingenstans sen försvinner det. Jag har också som träningsvärk i magen ner i ljumskarna hela tiden. 

Och angående det rosa så håller jag alla tummar och tår att det bara är tunna blodkärl eller någon annan helt ofarlig orsak💞

Åh vad spännande, du får återkoppla hur det gick för er❤️

Pratade också med mvc nu under förmiddagen och hon var inte orolig att det hade huggit till eller att det hade kommit rosa på pappret. Hon sa att det hade varit en sak om jag hade blött ordentligt eller jag helt enkelt hade mer blodflöde, vilket jag inte har!

Så nu får jag bara lugna ner mig själv och härda ut dessa tre veckorna. Tålamod är ju väldigt bra att ha när man är gravid, lite som en träning inför barnet som ska komma haha😆
  • Ungqvinna97

Hej!!! Åhh, vad tiden har gått... Känns som att jag inte gjort något alls sedan jag sist skrev här, har varit helt total-borta... Mått sjukligt illa varje dag och kämpat mig igenom varje timme. Ultraljudet gick bra och jag är idag i vecka 10+1! Väntar nu på KUB, ska bli väldigt spännande och hoppas att allt är bra även på det ultraljudet!!

Hoppas allt har gått bra för er andra!

Svar på tråden Gravid i vecka 4+1