Anonym (Eli) skrev 2023-03-11 09:29:22 följande:
Om vi ska vara ärliga så ser det ut på följande sätt. Tjejer har oftast tätare kontkat med sina familjer, man har oftast liknande intressen o det klart det är en anledning till att man vill ha en tjej. Finna miljoner ex på tjejer som gillar bilar hockey mm men om vi ser sanningen så har båda mina killar spelat hockey med 60st barn varav max 4 varit tjejer. Samma med garaget de mekar i. Det är 20st o inte en enda tjej. Alla ska ha samma möjligheter o de intressen de vill men snälla sluta säg att det inte är någon skillnad! Behöver inte exempel på nån som lekt med bilar . Det klart det finns o 1 av 30 hockyspelare är säkert tjejer.
Jag förstår ts o jag tycker inte det är fel att önska sig en tjej.
Det där är verkligen bara din sanning. Min sambo och många manliga bekanta har jättetät kontakt med sina familjer. Jag ogillar skarpt att man i de här trådarna hela tiden tillskriver tjejer att vara sååå täta med familjer och killar heeelt ointresserade och kalla. Totala fördomar, och har man den inställningen undrar jag hur mycket man smittar av det på sina barn för att det sen blir så genom stt själv vara tightare med döttrarna.
Du ger egna exempel från DIN verklighet men verkar anse att andras exempel är mindre värda - det är dumt.
Jag själv är en tjej, älskade bilar som liten, sen hästar, är helt inkompetent på makeup, har långt hår som jag dock inte kan styla. Gillar längdskidor, skoter, odling, ishockey, kläder och bandy. Kan fixa det mesta mekaniska i huset och gillar att baka småkakor. Har alltid varit helt ointresserad av tjejmiddagar och såna saker.
Så - vad är jag då, en önskedröm som tjej eller inte?