Anonym (Nej) skrev 2023-03-11 10:49:53 följande:
Det där är verkligen bara din sanning. Min sambo och många manliga bekanta har jättetät kontakt med sina familjer. Jag ogillar skarpt att man i de här trådarna hela tiden tillskriver tjejer att vara sååå täta med familjer och killar heeelt ointresserade och kalla. Totala fördomar, och har man den inställningen undrar jag hur mycket man smittar av det på sina barn för att det sen blir så genom stt själv vara tightare med döttrarna.
Du ger egna exempel från DIN verklighet men verkar anse att andras exempel är mindre värda - det är dumt.
Jag själv är en tjej, älskade bilar som liten, sen hästar, är helt inkompetent på makeup, har långt hår som jag dock inte kan styla. Gillar längdskidor, skoter, odling, ishockey, kläder och bandy. Kan fixa det mesta mekaniska i huset och gillar att baka småkakor. Har alltid varit helt ointresserad av tjejmiddagar och såna saker.
Så - vad är jag då, en önskedröm som tjej eller inte?
Det är självklart individuellt och beroende på uppfostran och personlighet. Men det är inte konstigt att man har de här föreställningarna eftersom på ett generellt plan är det skillnader på män och kvinnor. Det finns ju mycket forskning och statistik att tillgå. Kvinnor står för större del av sociala relationer, de tar i större utsträckning hand om gamla föräldrar, passar barnbarn, ordnar med släktmiddagar, ser till att man håller kontakt och upprätthåller relationer med sina släktingar. Många kvinnor tänker väl också att man kommer ha fler gemensamma intressen och göra saker tillsammans med en dotter. Precis som män kan tänka detsamma om söner. Det är ju också väldigt vanligt att det faktiskt blir så också. Men är såklart individuellt. Men individuella exempel är inte så intressant för det säger ingenting om hur det blir för just ts. Men hur det än blir tror jag föräldrarna kommer älska sitt barn lika mycket och inte önska sig något annat när barnet väl är fött.