• Anonym (Anonymledsen)

Nipt visa pojke

fick igår resultatet på nipt och det visa att det är en pojke där inne och vi båda vart så besvikna vet det är dumt men kan ju inte ändra hur vi känner, sambon har alltid velat ha en tjej sedan han va liten och hållt fast vid just ett namn han älskar, och jag har alltid sätt mig själv som en flickmamma töntigt kanske men vi mår verkligen dåligt över detta och skulle så vilja höra om det är andra som också känt såhär ? förstår Ju såklart man vänjer sig vid det och att det just nu bara känns fel men hade behövt höra andra som upplevt detta och som kan säga hur långtid det tog tills ni inte kände så mer, känner oss som hemska människor och förstår om folk också tycker det :(

• Svar på tråden Nipt visa pojke
  • Drottningen1970

Jag har tyvärr inget tröstande att säga. Om man är så extremt missnöjd med att få en liten pojke, så bör man vänta med att skaffa barn tills man har råd att göra ett embryoval innan graviditet. Det är ok att önska ett visst kön, men inte ok att aktivt önska bort det andra könet. Jag tycket helt enkelt det är alldeles förfärligt Och påvisar en omogenhet som inte är lämpligt alls som förälder.

Dessutom fullständigt irrationell. Vad är det man tror blir skillnaden för att bebisen har snopp eller snippa?

• Anonym (Suck....)

Men herregud dessa trådar om att inte vilja ha pojkar utan endast tjejer tar ju aldrig slut!!! Vad är det som är så hemskt med pojkar???

Ni visste väl att chansen att få en pojke är lika stor? 

• Funderar81

Jorå, många har en önskan om det ena eller andra, många blir besvikna i början, de allra, allra flesta älskar ungen oavsett. Gör man inte det är det nåt fel på biologin. Kolla tex på fb, du hittar säkert trådar om ämnet.

Jag ville ha en grabb, hade en helt klar bild av att första barnet ska va en kille, en stabil storebrorsa. Nån som kan skydda och ta hand om eventuella småsyskon.
    Blev en tjej och jag fick total panik. Sen vande jag mig och hon kom och var perfekt.
    Nr 2 ville jag ha en tjej till, en bästis till flrsta, men så var det en grabb. Blev också lite deprimerad. Hade namn klar till en lillasyster, hade sparat kläder etc. Det tog lång tid att sluta vara lite besviken. Sen kom han och var absolut perfekt och dendär känslan jag haft innan var som bortblåst.

Poängen är att bebisen är underbar oavsett kön. Och han kommer att älska dig sanslöst.

• Anonym (Ia)

Jag ville helst ha en dotter, därför kollade vi inte könet, för jag var så rädd för att bli besviken, jag tänkte att det är större risk att bli besviken när man får svaret så än när man får reda på det vid förlossningen.
    när min son kom ut brydde jag mig inte om att fråga vad det var, och när bm sa det så var min respons: jag vet, klart det är en pojke. Det var så självklart att det var just han som kom och enda gången jag tänkt att jag även vill ha en dotter är när jag fått lite kläder från en kompis och nån söt klänning smugit sig med.

tror absolut det kommer kännas naturligt och rätt när han kommer. Men om du får förlossningsdepression så kanske det blir en fråga som är känslig.

• Anonym (Gravid)

Är också gravid. Har en flicka och önskar en flicka till. Jag kommer inte att ta reda på könet i förväg. jag tror jag blir väldigt besviken om det är en pojke. Men om det är en pojke och jag får veta vid förlossningen tror jag inte att jag kommer att bry mig. då har man sin lilla bebis och kön kommer inte att spela någon roll.

min kompis fick en son. hon fick en förlossningsdepression och anknytningsproblem och fick gå på spädbarnsenheten för att få hjälp. Idag älskar hon sin son Och har en bra anknytning.
    hon tog redan på könet innan och gick och hade ångest kring könet i flera månader innan han kom. Det är nog bättre att vänta tills man har sin bebis i sin famn. 

• Mrs Moneybags

Jag har så svårt att förstå vad man tänker sig att en flicka kan göra som en pojke inte kan göra och vise versa? 

Man kan ju få 10 söner och alla är olika, samma med flickor förstås. Det är en individ som man har fått, inte ett kön. 

Själv har jag en son och jag har aldrig någonsin tänkt att jag önskar att han var en flicka för att då skulle vi kunna göra X, Y, Z...vad??? Vad är det vi ska göra tillsammans som vi inte kan göra nu? 

Som förälder tror man kanske innan man får barn att det är föräldern som kommer att leda hela grejen med familjen, men det är i själva verket lika mycket barnen och deras intressen och personlighet som styr hur familjen blir. Man lär sig minst lika mycket som förälder av sitt barn som barnet av föräldern. Så tänker man kanske inte de första 2-3 åren innan de börjar säga NEJ till saker, haha!

Ni kan se det här som er första övning i konsten att släppa taget och inse att ni inte kontrollerar ett jota när det gäller biologi och föräldraskap. Er fina son kommer att leda er på vägar ni aldrig trodde att ni skulle gå. Det kommer bli fantastiskt. 

Det är ett sånt privilegium att få bli förälder. 

• Anonym (Anonymledsen)

Tycker det är hemskt hur vissa av er kan sitta och skriva så hemska saker när jag uppenbarligen mådde riktigt dåligt när jag skrev detta Inlägget, och tack till er som själva kunde öppna er och berätta hur ni hade det, de hjälpte mycket och denna ångest släppte efter 2 dagar så att kasta skit på en person som av olika anledningar hamnat i shock är äckligt, detta var en mindre shock för oss då det släppte fort och självklart är det inte barnet eller könet i sig utan det är tanken att man tänkt det Mallis skulle bli ett av det, har inget med att vad vi kan hitta på eller vad han eller hon kan göra i livet handlar endast om tanken av ett av könen, detta barn är så efterlängtat och kommer bli så älskat av alla den kommer ha runt sig, tycker bara det är rik sorgligt hur vissa människor uppenbarligen tycker alla ska reagera på samma sätt och kunna styra över ens känslor i vissa sammanhang, alla vi är olika och reagerar där efter och inget fel med det. 
    tack för mig i detta inlägg och hoppas ni som skrivit hemska saker kan se er själva i spegeln och inte se några brister i er själva då ni uppenbarligen är perfekt på alla plan?.. 

• Anonym (Suck....)
    Anonym (Anonymledsen) skrev 2023-03-10 17:07:44 följande:

Tycker det är hemskt hur vissa av er kan sitta och skriva så hemska saker när jag uppenbarligen mådde riktigt dåligt när jag skrev detta Inlägget, och tack till er som själva kunde öppna er och berätta hur ni hade det, de hjälpte mycket och denna ångest släppte efter 2 dagar så att kasta skit på en person som av olika anledningar hamnat i shock är äckligt, detta var en mindre shock för oss då det släppte fort och självklart är det inte barnet eller könet i sig utan det är tanken att man tänkt det Mallis skulle bli ett av det, har inget med att vad vi kan hitta på eller vad han eller hon kan göra i livet handlar endast om tanken av ett av könen, detta barn är så efterlängtat och kommer bli så älskat av alla den kommer ha runt sig, tycker bara det är rik sorgligt hur vissa människor uppenbarligen tycker alla ska reagera på samma sätt och kunna styra över ens känslor i vissa sammanhang, alla vi är olika och reagerar där efter och inget fel med det. 
    tack för mig i detta inlägg och hoppas ni som skrivit hemska saker kan se er själva i spegeln och inte se några brister i er själva då ni uppenbarligen är perfekt på alla plan?.. 

Du skriver i ditt inlägg att du förstår om folk också tycker att ni är hemska, du skriven även att det är dumt att ni blev besvikna. Du var alltså beredd på "hemska" kommentarer och förstår folk.
    Nu skriver du att du tycker att det är sorligt att vissa människor tycker att alla ska reagera på samma sätt, har inte du sjäv förväntningar då till hur andra ska reagera på ditt inlägg? Vi alla är ju olika och reagerar olika.

• Funderar81
    Anonym (Anonymledsen) skrev 2023-03-10 17:07:44 följande:

Äsch,  strunt i dem. Droppe på fjädrar bara. Finns alltid folk som har meningar om allt och  tycker  det ena eller det andra. Faktum är att det du kände inte alls är ovanligt.  Många har ju, som du säger,  en bild i huvudet om framtiden och ibland behöver man sörja lite före bilden anpassats till verkligheten.

Lycka till med lillkillen. Han blir säkert en bra storebror en dag. Flört
Svar på tråden Nipt visa pojke