Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Nipt visa pojke

Jag har så svårt att förstå vad man tänker sig att en flicka kan göra som en pojke inte kan göra och vise versa? 

Man kan ju få 10 söner och alla är olika, samma med flickor förstås. Det är en individ som man har fått, inte ett kön. 

Själv har jag en son och jag har aldrig någonsin tänkt att jag önskar att han var en flicka för att då skulle vi kunna göra X, Y, Z...vad??? Vad är det vi ska göra tillsammans som vi inte kan göra nu? 

Som förälder tror man kanske innan man får barn att det är föräldern som kommer att leda hela grejen med familjen, men det är i själva verket lika mycket barnen och deras intressen och personlighet som styr hur familjen blir. Man lär sig minst lika mycket som förälder av sitt barn som barnet av föräldern. Så tänker man kanske inte de första 2-3 åren innan de börjar säga NEJ till saker, haha!

Ni kan se det här som er första övning i konsten att släppa taget och inse att ni inte kontrollerar ett jota när det gäller biologi och föräldraskap. Er fina son kommer att leda er på vägar ni aldrig trodde att ni skulle gå. Det kommer bli fantastiskt. 

Det är ett sånt privilegium att få bli förälder. 

Svar på tråden Nipt visa pojke