Anonym (Gravid) skrev 2023-03-11 22:25:18 följande:
Det är möjligt. Jag är ny här.
jag har två bonusbarn som jag älskar högt som är pojkar. Jag trodde aldrig att denna känsla skulle infinna sig i mig, att jag inte vill h en son. Känns helt sjukt!
jag har ju googlat för att försöka hitta andra som känt så men som sen ändrat sig, eller för att hitta orsaker på varför jag känner såhär, är det vanligt?
jag tror många som skriver om sin känslor kring det här tycker att det är sjukt jobbigt att känna så och de försöker att hitta tröst och hopp genom att hitta andra som känner eller känt så, och där de sen ändå blivit bra!
kanske även tips på hur andra har handskat med känslorna och hur de har lyckats vända dem!
Men det är så tabu att känna så. Man får inte söka hjälp utan att bli påhoppad att man inte borde skaffa barn och man är hemsk .
ingen skriver väl här för att SKRYTA om att de känner så? rimligtvis skriver man för att man vill höra andras erfarenheter och därmed känna ?det kommer ordna sig?
det är sjukt tungt och ensamt att gå med dessa tankar och känslor som man inte vill ha.
självklart vill man vara glad åt sin graviditet och glädjas att där är ett barn!! Inte känna ångest över kön.
det är en sjuk känsla som lägger sig som en våt handduk över hela graviditeten.
sluta skamma mammor för dessa känslor som de inte kan rå för
Du skriver utifrån ditt eget perspektiv, men många inlägg här är just av typen att man verkligen inte vill ha en pojke för de är så dåliga som vuxna, man får ingen kontakt med banrbarn ovh allt vad det brukar finnss för fördomar. Och det vänder jag mig mot.
Att skaffa barn, då är det ju typ 50/50 att få en kille, och har man såna fördomsr och känslor får man kanske jobba med dem innan man blir gravid med.
Stackars dessa små oskyldiga söner annars.