• kosmiskbulle

Omvända roller i en fråga?

Varför hör man alltid meningar i stil med: du måste lära dig hur man behandlar en kvinna, vad du ska göra för att få en bra kvinna. Vad förväntar sig en kvinna av dig? vad har du att erbjuda en kvinna?

Men man hör aldrig samma mening istället riktat mot kvinnor.

Så jag frågar er kvinnor:

hur behandlar man en man väl? hur ska du göra för att få en bra man? vad kan en man förvänta sig från dig?
    Vad har du att erbjuda en man?
    varför ska han välja dig och inte en annan?

• Svar på tråden Omvända roller i en fråga?
  • Anonym (Same same)

Samma gäller väl alla: kärlek och respekt. Typ. 

• Anonym (J)

Därför att det är män som utrycker sina problem över att de inte får en kvinna.

Har man inte brist på erbjudanden från män så behöver man inte ställa sig sådana frågor.

• kosmiskbulle
    Anonym (J) skrev 2023-03-04 00:35:00 följande:

Därför att det är män som utrycker sina problem över att de inte får en kvinna.

Har man inte brist på erbjudanden från män så behöver man inte ställa sig sådana frågor.

Tycker kvinnor utrycker sin brist att hitta en vettig karl hela tiden.

jag tycker personligen det är kanonsvårt att hitta en vettig kvinna.

har man intressen som "lyssna på musik och kolla på serier" kan man lika gärna säga att man inte har några intressen och man är världens tråkigaste människa.
    i princip ingen kvinna jag träffat under de snart 20 åren jag dejtat har haft några genuina intressen, stor majoritet av dom gnäller att de inte har något att göra, att de vill ha intressen.

• Anonym (J)
    kosmiskbulle skrev 2023-03-04 09:33:14 följande:

Tycker kvinnor utrycker sin brist att hitta en vettig karl hela tiden.

jag tycker personligen det är kanonsvårt att hitta en vettig kvinna.

har man intressen som "lyssna på musik och kolla på serier" kan man lika gärna säga att man inte har några intressen och man är världens tråkigaste människa.
    i princip ingen kvinna jag träffat under de snart 20 åren jag dejtat har haft några genuina intressen, stor majoritet av dom gnäller att de inte har något att göra, att de vill ha intressen.

Ja, det är den som upplever att den har ett problem som får rannsaka sig själv.
  • Anonym (Va?)

Va vem eller vilka säger så?

Har aldrig hört någon säga så?

Är det en generationsfråga?

• Anonym (Va?)

Sen undrar jag, om du inte har träffat en kvinna är det väl inte konstigt om vänner till dig ställer sådana frågor för att hjälpa dig.
    Du får tänka till vad som är dina bra och dåliga sidor och vad du kan göra för att "marknadsföra" dig på ett sätt som kan hjälpa dig.

Det låter som vänner till en singelkvinna skulle kunna ställa samma frågor till henne för att hjälpa henne att hitta bra och dåliga sidor, att rannsaka sig själv och det är något man göra för att våga upp eller just "marknadsföra" sig.

Det behöver ju inte var något dåligt, så gör man väl alltid när man inte får det man önskar, man går igenom vad man kan framhäva, ibland ändra på osv.

Känns inte alls som något som är speciellt för män utan lika mycket för kvinnor.

• Anonym (M)
    kosmiskbulle skrev 2023-03-03 20:09:25 följande:

Varför hör man alltid meningar i stil med: du måste lära dig hur man behandlar en kvinna, vad du ska göra för att få en bra kvinna. Vad förväntar sig en kvinna av dig? vad har du att erbjuda en kvinna?

hur behandlar man en man väl? hur ska du göra för att få en bra man? vad kan en man förvänta sig från dig?

Du hör sådana meningar eftersom du är en man som inte lyckas få en kvinna?
  • Anonym (Något hitåt?)
    kosmiskbulle skrev 2023-03-03 20:09:25 följande:

Obs det här är bara en personlig insikt, skjut mig inte:

Mycket sex, jag ser väl rätt bra ut och är trogen. Det är mina kvaliteer. Brister har jag extremt många, så det där får bli mina svar på alla frågor TS ställde.   

• kosmiskbulle
    Anonym (M) skrev 2023-03-04 12:37:12 följande:
    Du hör sådana meningar eftersom du är en man som inte lyckas få en kvinna?

Nej, jag hör det genom min underbara sambo vars väninnor hela tiden klagar på män, frågade även sambon om de någonsin ber sina väninnor rannsaka sig själva varför de bara får drägg till karlar, att de kanske bara får drägg för att de inte har något vettigt att erbjuda själv i ett förhållande.

Hon är klok min sambo, hon hade aldrig tänkt på det själv, hon menar på att tjejer mestadels säger saker till andra tjejer vad de vill höra och inte vad de behöver höra.

har även frågat en av få kvinnliga vänner jag har, som kunde delvis hålla med.

Är du en kvinna? en fråga till dig: vad har du att erbjuda en man som gör att du sticker ut i mängden?

• Anonym (J)
    kosmiskbulle skrev 2023-03-04 15:27:41 följande:

Nej, jag hör det genom min underbara sambo vars väninnor hela tiden klagar på män, frågade även sambon om de någonsin ber sina väninnor rannsaka sig själva varför de bara får drägg till karlar, att de kanske bara får drägg för att de inte har något vettigt att erbjuda själv i ett förhållande.

Hon är klok min sambo, hon hade aldrig tänkt på det själv, hon menar på att tjejer mestadels säger saker till andra tjejer vad de vill höra och inte vad de behöver höra.

har även frågat en av få kvinnliga vänner jag har, som kunde delvis hålla med.

Är du en kvinna? en fråga till dig: vad har du att erbjuda en man som gör att du sticker ut i mängden?

Är mannen i TS som får dessa riktade till sig alltså du, som får dessa frågor från dem via din sambo?
Svar på tråden Omvända roller i en fråga?