Inlägg från: Anonym (Något hitåt?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Något hitåt?)

Omvända roller i en fråga?

kosmiskbulle skrev 2023-03-03 20:09:25 följande:
    Omvända roller i en fråga?

Varför hör man alltid meningar i stil med: du måste lära dig hur man behandlar en kvinna, vad du ska göra för att få en bra kvinna. Vad förväntar sig en kvinna av dig? vad har du att erbjuda en kvinna?

Men man hör aldrig samma mening istället riktat mot kvinnor.

Så jag frågar er kvinnor:

hur behandlar man en man väl? hur ska du göra för att få en bra man? vad kan en man förvänta sig från dig?
    Vad har du att erbjuda en man?
    varför ska han välja dig och inte en annan?

Obs det här är bara en personlig insikt, skjut mig inte:

Mycket sex, jag ser väl rätt bra ut och är trogen. Det är mina kvaliteer. Brister har jag extremt många, så det där får bli mina svar på alla frågor TS ställde.   

• Anonym (Något hitåt?)

Har fått just de där frågorna som kvinna också, ofta av andra kvinnor så det är inte alls något som bara händer män. Vad har du att erbjuda? varför skall han välja dig? "What do you bring to the table"? Jag har ärligt talat inget svar på det. Jag har snygg rumpa det är väl typ det. Jag har liksom inga skills eller kan erbjuda något specifikt som få andra kvinnor kan. En hyfsat god äggröra?

• Anonym (Något hitåt?)
    kosmiskbulle skrev 2023-03-04 16:34:33 följande:

Mycket tråkigt att du känner så.

får jag fråga dig en annan sak?
    Vad har du för intressen? om du ens har några, de få gånger de blir "grabbigt snack om tjejer" i kompiskretsen eller på jobbet så verkar den gemensamma nämnaren var att många tjejer är tråkiga och väldigt få har intressen.

flera upplever att många kvinnor på olika dejtingsiter har 'intressen' i stil med "lyssna på musik, dricka vin och kolla serie" 

....

Är lyckligt lottad att min tjej gillar politik, pussla och baka. inte den som säger nej till en mini-semester på okänd ort heller.

Mina intressen är gym, spela tv-spel och kolla serier. Nu har jag äntligen träffat någon så då blir fler saker roliga per automatik men när jag var själv var det där vad jag gjorde. Vilket säkerligen upplevs som tråkigt, men jag är rätt osjälvständig av mig och att utöva intressen utöver det där själv, ensam utan man i sällskap, lockar mig helt enkelt inte. Jag är alltså tråkig och har få intressen.

Det är därför "Vad har du att erbjuda?" blir en så tung fråga för mig att få, för jag kan inte komma på något vettigt som svar. Skall jag ljuga ihop någonting för att bli intressant? Jag har faktiskt ingenting. jag har ingen lång lista med saker jag är bra på, ingen särskild talang, inget att imponera med. 

Jag får mardrömmar av den frågan. Drömmer att jag är på en talangaudition, blir utknuffad på scen och juryn frågar vad har du att erbjuda då? man måste ha nåt att erbjuda! Kan du ingenting som imponerar? Fan vad dålig du är! Du är inte värd en man! Du är inte värd kärlek! För du har inget speciellt att erbjuda!

Uttrycket har satt sig på hjärnan.
  • Anonym (Något hitåt?)
    kosmiskbulle skrev 2023-03-05 08:20:12 följande:

Vad menar du med osjälvständig? att du inte klarar dig utan andra? inge händig? tummen mitt i hand osv?
    låter som du behöver en kille som är jättehändig och kompetent som kan balansera upp för dig kanske? och att den killen behöver en tjej som kanske uttrycker ofta att han är jätteduktig, att få beröm av sin tjej är det bästa som finns.

Låter som du är lite för hård mot dig själv samtidigt, alla har något att erbjuda! man måste bara hitta vad det är! :) 

Jag klarar mig själv, har gjort det i många år, men blir liksom uppgiven och deprimerad och vill inte göra särskilt mycket. Jag behöver manssällskap för att saker skall bli roliga, så jag blir osjälvständig för jag kan inte roa mig själv. 
Svar på tråden Omvända roller i en fråga?