kosmiskbulle skrev 2023-03-04 16:34:33 följande:
Mycket tråkigt att du känner så.
får jag fråga dig en annan sak?
Vad har du för intressen? om du ens har några, de få gånger de blir "grabbigt snack om tjejer" i kompiskretsen eller på jobbet så verkar den gemensamma nämnaren var att många tjejer är tråkiga och väldigt få har intressen.
flera upplever att många kvinnor på olika dejtingsiter har 'intressen' i stil med "lyssna på musik, dricka vin och kolla serie"
....
Är lyckligt lottad att min tjej gillar politik, pussla och baka. inte den som säger nej till en mini-semester på okänd ort heller.
Mina intressen är gym, spela tv-spel och kolla serier. Nu har jag äntligen träffat någon så då blir fler saker roliga per automatik men när jag var själv var det där vad jag gjorde. Vilket säkerligen upplevs som tråkigt, men jag är rätt osjälvständig av mig och att utöva intressen utöver det där själv, ensam utan man i sällskap, lockar mig helt enkelt inte. Jag är alltså tråkig och har få intressen.
Det är därför "Vad har du att erbjuda?" blir en så tung fråga för mig att få, för jag kan inte komma på något vettigt som svar. Skall jag ljuga ihop någonting för att bli intressant? Jag har faktiskt ingenting. jag har ingen lång lista med saker jag är bra på, ingen särskild talang, inget att imponera med.
Jag får mardrömmar av den frågan. Drömmer att jag är på en talangaudition, blir utknuffad på scen och juryn frågar vad har du att erbjuda då? man måste ha nåt att erbjuda! Kan du ingenting som imponerar? Fan vad dålig du är! Du är inte värd en man! Du är inte värd kärlek! För du har inget speciellt att erbjuda!
Uttrycket har satt sig på hjärnan.