Anonym (Va?) skrev 2023-03-04 17:23:41 följande:
Ursäkta mig men jag blir förbannad när jag hör sånt!!!!!
Så din sambos vänner håller på så? Gjorde din sambo så också då alltså innan hon blev i hop med dig då eller är hon annorlunda mot kompisarna?
Du ska nog väldigt noga då tänka efter vilka kvinnor du har runt dig.
Det får stå får din sambo och hennes vänner.
Inte fasiken håller någon av mina vänner på så, din sambo är inte ett dugg lik dom kvinnor jag umgås med, Tack och lov.
Blir förbannad när jag läser detta! fy vilka tråkiga vänner din sambo har om det nu är sant, vad är det för folk hon umgås med egentligen och även du då?
Samma frågor du ställer kan verkligen en kvinna också få, är inget speciellt för män.
Söker du ett jobb får du också frågan , vad har du att erbjuda? vad kan du bidra med? osv. Det är väl så man frågar om man ska få någon att tänka till.
Det behöver inte alls vara negativt beroende på hur man säger det och frågar.
Men jag tycker verkligen att du ska tänka till om din sambo om hon umgås med så enfaldiga kvinnor om dom inte även kan tänka sig att fråga kvinnor likadant vilket är helt naturligt.
Tycker inte alls att din sambo verkar så klok om hon inte tänkt att hennes vänner och förmodligen hon också hållit på så och enbart mot män inte kan tänka att även kvinnor håller så så. Varför skulle din sambo var annorlunda mot sina väninnor?
Det låter som en jävla parodi om hur kvinnor håller på , som en myt vissa hittar på om kvinnor.
Återigen mina vänner håller verkligen inte på så det negativa sätt du framför det på. Enbart om någon frågar om hjälp att t ex formulera sig och få input på vad man ska skriva på te x en dejtingsida.
Är så fruktansvärt trött på hur enfaldiga kvinnor beskrivs här på forumet, vi måste leva i helt olika världar. Kvinnorna jag känner håller inte på och beter sig dåligt mot män eller snackar en massa skit om dom.
Hur gamla är ni? låter som tonåringar som håller på så och inte vuxna människor!
Din sista mening om vad din tjej gillar är väl helt normala saker att gilla, menar du att hon sticker ut på något sätt? om du har pratat med killkompisars erfarenheter av tjejer och dom säger att dom tjejerna dom dejtat eller pratat med inte har några intressen undrar man ju vad du har får kompisar som ens träffar sådana tjejer,
Vad har du får konstigt umgänge som umgås med så konstiga personer?
Min sambo känner inte heller igen det du skriver, varken killkompisar eller tjejkompisar. Vi har verkligen helt annat umgänge än du och din sambo.
du kan börja med att sluta agera i affekt, jag är helt ointresserad av att du blir förbannad, försöker faktiskt ha en konstruktiv och förstående konversation här.
Till ämnet igen:
Utmana dig själv, tänk om du har fel? kanske är du som har den avvikande verklighetsuppfattningen och den som jag beskriver är norm?
jag ställde den initiala frågan i en mansgrupp för nån månad sedan där i princip alla män hittills tyckte i stil med detta:
* Tjejer är generellt ganska tråkiga, har sällan intressen
* Som kille får man bara krav på sig hur man ska beta sig mot en kvinna, man känner inte att man kan sätta vettiga motkrav, då förblir man ensam då konkurrensen är så stor numera pga alla dejtingappar.
* Man upplever aldrig att kvinnor rannsakar sig själva vad de kunde ha gjort bättre i förhållandet, det är alltid mannens fel att det tog slut
* Tjejer dras till idioter, "badboys" och dylikt
* många kvinnor är toxiska
Då du agerar i affekt måste jag väl frånskriva mig att det inte är jag som tycker detta utan andra män, så bli inte arg på mig.
Detta är deras verklighet, det är en tråkig uppfattning.
Sen ska man acceptera att alla människor har olika verklighetsuppfattningar.