• Andromeda326

Bf november

Hej! :)

Skapar en tråd för oss med bf i november.

Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.

Ser fram emot att få dela denna tid med er! Hjärta

• Svar på tråden Bf november
  • Andromeda326
    Karrobruden skrev 2023-03-04 10:42:28 följande:
    Åååh förstår precis känslan! Ska berätta för min mamma idag! 
    Går du på tidigt ultraljud av en anledning eller går du privat? 
    Tidigare har jag alltid väntat på UL som man får vid vecka 12. Men denna gång känns det olidligt länge att vänta så länge...
    Jag har skrivit in mig på Barnmorskegruppen som visserligen är privat men anslutet till landstinget så det är bara ultraljud och kub man betalar för.

Jag betalar gärna för ultraljud dock med tanke på att vi gått igenom flera missfall innan vi fick dottern 2019. Känner mig lite lugnare av att veta att det åtminstone finns något litet med ett tickande hjärta.. :)
  • Anonym (Emma)

Spännande det här med när man ska berätta och inte. Jag berättade för min Man idag. Har blev lite chockad, precis som jag. Har sagt att vi smälter det lite och gör ett digitalt test tillsammans imorgon. 

nästa helg ska jag på en fest, kommer troligtvis att vara tvungen att säga varför jag inte vill dricka något? 

• Emmbe

Jag plussade imorse! Hade det starkt på känn, har dock väntat med att testa ganska länge, över en vecka sedan mensen var förväntad. Det blir vårt första barn om det väljer att stanna hos oss. Så mycket tankar som snurrar i huvudet då det heller inte var helt planerat. Grattis till er andra som också plussat och får välkomna en ny familjemedlem i november! 😊

• Carolineeee

Emmbe: stort grattis till er!🌸 för mig och min sambo är det också vår första och det är väldigt mycket känslor hos oss båda med. Hur mår du hittills?

• Ellan92

Hej! 

har precis plussat, är lite i chock då det var första försöket till syskon efter att spiralen åkte ut i januari. Intala mig att det skulle minst ta 6 månader men det är så välkommet ! Ska bli så kul och hoppas att allt går bra hela vägen Glad bf 13/11. 

• Hannis1983

Jag blöder svagt ljusrosa så jag får nog lämna er här. Har inte helt gett upp ännu då jag nu skulle haft mens egentligen och läst att det är vanligt att blöda då. Men aldrig gjort det tidigare så kastas mellan hopp och förtvivlan typ.

• Andromeda326
    Hannis1983 skrev 2023-03-06 06:28:45 följande:

Jag blöder svagt ljusrosa så jag får nog lämna er här. Har inte helt gett upp ännu då jag nu skulle haft mens egentligen och läst att det är vanligt att blöda då. Men aldrig gjort det tidigare så kastas mellan hopp och förtvivlan typ.

Men vad tråkigt :( tänker på dig och håller tummarna!

Jag har blödit både när jag fått missfall och när jag väntade min dotter så det måste inte vara något Hjärta
  • Hannis1983
    Andromeda326 skrev 2023-03-06 07:35:18 följande:
    Men vad tråkigt :( tänker på dig och håller tummarna!

Jag har blödit både när jag fått missfall och när jag väntade min dotter så det måste inte vara något Hjärta

Tack snälla! Nu är det som när mensen börjar så tyvärr tror jag inte att det gått vägen. Lycka till håller alla tummar för er andra men jag lämnar tråden nu ♥️

• Karrobruden
    Ellan92 skrev 2023-03-05 16:35:16 följande:

Hej! 

har precis plussat, är lite i chock då det var första försöket till syskon efter att spiralen åkte ut i januari. Intala mig att det skulle minst ta 6 månader men det är så välkommet ! Ska bli så kul och hoppas att allt går bra hela vägen Glad bf 13/11. 

Samma här, tog ut spiralen i januari och plussade på första försöket. Aldrig gått så fort så hoppas jag bara att det håller sig hela vägen. Aldrig haft missfall heller så känner mig extra orolig för det, då jag vet hur vanlig det är.. Usch, försöker inte tänka på det och vill snabbspola till vecka 12 och första UL ..,. :)
  • Ellan92
    Karrobruden skrev 2023-03-06 08:07:44 följande:
    Samma här, tog ut spiralen i januari och plussade på första försöket. Aldrig gått så fort så hoppas jag bara att det håller sig hela vägen. Aldrig haft missfall heller så känner mig extra orolig för det, då jag vet hur vanlig det är.. Usch, försöker inte tänka på det och vill snabbspola till vecka 12 och första UL ..,. :)
    Ja det känns som om det är för bra för att vara sant. man får hålla alla tummar och hoppas mars och april går fort? :) 
    har inte heller haft missfall (vad jag vet) så den oron finns ju också. Men tänker att man får vara glad sålänge det känns bra, man kommer ju bli lika ledsen ändå. Försöker tänka så iallafall även fast det är svårt när oron tar över. 
Svar på tråden Bf november