• Agult

IVF och återföring av 6-dagars embryo

Hej!
    jag (30 år) och min sambo (34) år hade idag vår andra FET, ett 6 dagars embryo flyttade in idag och är alltså på RD 0.
    har tre inseminationer i bakgrunden. 0 ägg kvar i frysen så tar sig inte detta får vi börja om med hormonbehandling nästa cykel.

fler som också satt in ett embryo under dagarna och vill följas åt?

• Svar på tråden IVF och återföring av 6-dagars embryo
  • Lama21
    MeIMyself skrev 2023-03-06 16:16:58 följande:
    Hej,

beror lite på när jag får mens och ÄL.
    Men tror det blir runt påsk.

hoppas att det kommer gå jättebra för dig. 
    det är 4 veckor till sen är det nog lungt efter vecka 12 :)
    Hur känns det med väntan nu då? Skönt med en paus eller bara jobbigt? 

Tack, hoppas verkligen det ❤️
  • MeIMyself
    Lama21 skrev 2023-03-06 20:05:29 följande:
    Hur känns det med väntan nu då? Skönt med en paus eller bara jobbigt? 

Tack, hoppas verkligen det ❤️
    Hade jag fått bestämma så hade jag kört på tills jag blir gravid :)
    även om det är jobbigt så är det jobbigare att bara vänta.
    men jag fick negativt i februari så det har inte gått så långt tid.
  • Sophiee92
    Lama21 skrev 2023-03-06 13:03:10 följande:

Jo en del skillnader var det ju men lite svårt att jämföra eftersom förra gången var det återföring samma cykel som äggplocket. Så var ju hormonpåverkad redan innan och tog även progesteron. Det var svårt att veta vad symptomen berodde på då. 

Den gången slutade brösten ömma tidigare och jag började småblöda typ tre dagar innan testdag (hade testdag på rd11 då). Visade extremt svagt plus på testdag. Sen ordentlig blödning ytterligare 3 dagar efter testdagen. 

Kände molvärk till och från då också, men känns både samma och annorlunda den här gången. Samma hugg som känns som mensvärk både nu och då. Men nu även ett mer konstant molande som egentligen inte gör ont utan känns mer typ ansträngt långt ner i magen ner mot ljumskarna och även ländryggen. Men så pass diffust att jag nog hade avfärdat det om det inte hade visat positivt. 

Sen psykiskt hade jag egentligen en sämre känsla ända från återföringen den här gången, men tror det berodde på att det första inte klarade upptiningen och de var tvungna att tina upp två. Tänkte väl varför skulle den här klara sig då.

Sen rent allmänt kändes det väldigt mycket som före mens den här gången fram till bim. 

Vad intressant att läsa ändå. Och att du hade molvärk båda gångerna också. Hur mår du idag? :)
  • Sophiee92

Någon som vet hur det funkar med återföring direkt i nästa cykel? Och någon som vet när mensen kan tänkas komma efter man avslutat kuren med progesteron tabletterna? Min mens är idag 5 dagar sen och slutade med progesteronet i lördags men fortfarande ingen mens... 

• Agult

Vad tråkigt att höra Sophie, hoppas verkligen att det tar sig nästa gång ❤️❤️

vad jag har förstått så kan det ta några dagar efter avslutad kur med proverna, så förhoppningsvis borde den komma innan helgen ör slut.
    när jag fick minus förra cykeln fick jag göra återföring direkt efter 😊

• Lama21
    MeIMyself skrev 2023-03-06 20:20:57 följande:
    Hade jag fått bestämma så hade jag kört på tills jag blir gravid :)
    även om det är jobbigt så är det jobbigare att bara vänta.
    men jag fick negativt i februari så det har inte gått så långt tid.

Förstår det, tyckte precis samma. Väntan suger

Sophiee92 skrev 2023-03-07 06:40:33 följande:
    Vad intressant att läsa ändå. Och att du hade molvärk båda gångerna också. Hur mår du idag? :)

Jag mår bra! Nästan för bra så jag blir så nojig att något ska vara fel. Men igår kände jag lite illamående både före och efter middagen. Idag känner jag inte så mycket alls förutom att brösten fortfarande ömmar och lite molande. Sen var jag ute på promenad tidigare och tyckte att det var mer ansträngande än det borde vara, så jag hoppas på att det är något slags symptom.

Ringde in till livio med testresultatet idag också, fick tid för vul om tre veckor, tiden kommer gå så sjukt långsamt fram till dess....

Sophiee92 skrev 2023-03-07 06:43:10 följande:

Någon som vet hur det funkar med återföring direkt i nästa cykel? Och någon som vet när mensen kan tänkas komma efter man avslutat kuren med progesteron tabletterna? Min mens är idag 5 dagar sen och slutade med progesteronet i lördags men fortfarande ingen mens... 

Där jag var hade dom som standard att det måste gå en cykel efter en stimulering, sjukt drygt när det enda man vill är att köra igång igen.

• Lama21

Hur känns det för dig då Agult? Intressant att jämföra symptom, ligger väl bara två dagar före dig

• MeIMyself
    Sophiee92 skrev 2023-03-08 09:31:33 följande:

Hörni, helt sjukt men jag plussade igår på RD13!!!

Stort Grattis, fyfan vad kul.
    blir fylld med hopp nu inför vår nästa FET{#emotions_dlg.flower}
  • Lama21

Nej men är det sant?! Så roligt!! Stort grattis!! ❤️❤️

Svar på tråden IVF och återföring av 6-dagars embryo