• Sophiee92

IVF och återföring av 6-dagars embryo

Hej! Följs gärna åt! Är också 30 år, precis gjort vårt första IVF försök med en 5-dagars. Är på RD2 :)

• Sophiee92

ET :) yes tar progrestreron morgon och kväll sedan 7 dagar sen, tar du? Förstod jag det rätt att du gjort ett FET tidigare? 

• Sophiee92

Okej, skönt du kunde få återföring direkt i nästa cykel. Aha vad intresant! Trodde man alltid fick progresteron? Vet du varför du inte tar det detta försöket? 

• Sophiee92
    Agult skrev 2023-02-24 21:20:05 följande:

Jag har regelbunden mens och ÄL, gör ivf pga samkönat förhållande. kliniken vi går till har stängt under helgerna och förra cykeln skulle min ÄL komma så att insättningen krockar med helg, fick då ovitrelle som gör att ägglossningen kom igång och behövde stötta upp med lutinus under ruvartiden. Denna gång kom min ÄL spontant under en vardag så behöver då inte stötta upp med progresteron. Hoppas att du hänger med vad jag menar 😅

Ja jag tror jag förstår ☺️ Skönt att slippa, det är inte så härligt att behöva gå runt med trosskydd hela dagarna och nätter hehe... Hur känner du dig idag? Jag tyckte att alla mina symptom (så som ömma/svullna bröst + kraftig molvärk) försvann dagen för återföring 😳 Så märkligt väl? Känner dock lite lite molvärk ibland och då blir jag istället orolig för att mensen är påväg. Någon cool ruvare är man ju inte... 😅
  • Sophiee92

Jaa man kan bli så himla nojig när man inte känner symtom, då undrar man ju liksom om det ens händer något därinne! Vad hade du för symtom sist när du tog lutinus? Ja jag hade massvis med symtom innan återföringen, kom efter ovitrelle sprutan så 2 dagar före äggplocket och sen fram till dagen för återföring. BIM är beräknad om 5 dagar, när är din?

• Sophiee92
    Agult skrev 2023-02-25 13:10:34 följande:

Hade mycket symptom hela tiden från när jag började med lutinus. Molande värk i magen, huvudvärk och ont i ryggen, försvann så fort jag slutade med progresteronet.
    jag hoppas som sagt att det åtminstone är positiv att du inte har symptom 😊 okej, tänkte du testa tidigare? Bim är om 13 dagar så väldigt lång tid 🙈🙈

Åh okej, då ska jag försöka tänka att det inte behöver vara negativt att jag saknar symtom. Känner som sagt ingenting utöver lite molvärk då och då, i vanliga fall har jag mycket mer symtom mellan ÄL och BIM. Vet inte ifall jag vågar... samtidigt vill man ju så gärna våga testa ifall där finns ett litet svagt sträck... 
  • Sophiee92
    Lama21 skrev 2023-02-25 13:37:15 följande:

Hej! Gjorde min första FET i onsdags, ruvardag 3 nu då alltså. 30 år även jag. Fick ett färskt förra gången som ledde till mycket tidigt missfall/kemisk grav.

Inga symptom alls än så länge för mig, tar inget progesteron. Har lite ömma bröst men säger absolut ingenting för det har jag alltid i 10-14  dagar innan mens

Välkommen :) Då är vi på samma ruvardag exakt. Vad duktig du är som tänker hålla dig från att testa, vet inte hur jag ska klara det 🙈 har testdag om hela 12 dagar! Testade du tidigt förra försöket?
  • Sophiee92

Nej det är sant ;) men samtidigt vill man inte få det där negativa svaret och så är resten av ruvartiden förstörd... Ja jag vet inte varför min är satt så sent, har ju BIM beräknad på torsdag nästa vecka dessutom så förstår inte hur jag klara av att vänta ifall mensen inte kommer. Blir nog hur som helst att jag testar efter BIM ifall mensen håller sig borta. 

Menar du att du testade kvällen innan BIM eller kvällen innan din testdag?

Fick tre till frysen. Fick du några?

• Sophiee92
    Agult skrev 2023-02-26 11:04:36 följande:

för min del tror jag att jag kommer vänta även Fast det är skitjobbig, sist jag fick minus och testade tidigare blev jag så ledsen och orkar inte bli det igen haha.

sophie så lär du ju förhoppningsvis ha en aning innan testdag!

Nej men det är ju just det man är rädd för, att få minus och så blev resten av ruvartiden helt förstörd :(
  • Sophiee92
    Lama21 skrev 2023-02-26 11:58:46 följande:

Testade kvällen innan testdag, hade ingen aning när bim var den månaden. Har dels oregelbunden mens och dels var det då jag gjorde äggplock osv så visste inte hur man skulle räkna riktigt.

Skönt! Fick 5 till frysen, de fick dock tina två den här gången för första klarade sig inte, så har tre kvar nu.

Agult, precis därför jag inte heller vill testa i förtid! Leva på ovissheten lite längre istället 😊

Men vad härligt ändå med tre kvar! Är det tre-dagars eller blastocyster? 
Svar på tråden IVF och återföring av 6-dagars embryo