IVF och återföring av 6-dagars embryo
Kände du något annorlunda detta försöket mot tidigare?
Kände du något annorlunda detta försöket mot tidigare?
Jo en del skillnader var det ju men lite svårt att jämföra eftersom förra gången var det återföring samma cykel som äggplocket. Så var ju hormonpåverkad redan innan och tog även progesteron. Det var svårt att veta vad symptomen berodde på då.
Den gången slutade brösten ömma tidigare och jag började småblöda typ tre dagar innan testdag (hade testdag på rd11 då). Visade extremt svagt plus på testdag. Sen ordentlig blödning ytterligare 3 dagar efter testdagen.
Kände molvärk till och från då också, men känns både samma och annorlunda den här gången. Samma hugg som känns som mensvärk både nu och då. Men nu även ett mer konstant molande som egentligen inte gör ont utan känns mer typ ansträngt långt ner i magen ner mot ljumskarna och även ländryggen. Men så pass diffust att jag nog hade avfärdat det om det inte hade visat positivt.
Sen psykiskt hade jag egentligen en sämre känsla ända från återföringen den här gången, men tror det berodde på att det första inte klarade upptiningen och de var tvungna att tina upp två. Tänkte väl varför skulle den här klara sig då.
Sen rent allmänt kändes det väldigt mycket som före mens den här gången fram till bim.
Någon som vet hur det funkar med återföring direkt i nästa cykel? Och någon som vet när mensen kan tänkas komma efter man avslutat kuren med progesteron tabletterna? Min mens är idag 5 dagar sen och slutade med progesteronet i lördags men fortfarande ingen mens...
Hörni, helt sjukt men jag plussade igår på RD13!!!
Tack! ❤️❤️❤️ Förstår fortfarande inte att det är sant. Första plusset i mitt liv efter 1,5 års försök
Tusen tack! <3 Jag är så lycklig, trodde jag aldrig skulle få uppleva ett plus på stickan...
Ja jag kan säkert vara en låghormonare för när jag testade med RFSU sticka på RD10 och 11 så var dom negativa. Dock började jag tokblöda samma dag som jag tog det digitala, blödningen har precis avstannat lite men har nog tyvärr fått ett missfall... Idag är min officiella testdag och testen är fortsatt positiva så ska rapportera in till kliniken, får se vad dom säger.
Hur mår ni andra?
Jag känner faktiskt precis samma. Är mest av allt bara så oerhörd glad och tacksam över plusset. Då betyder det ju att man kan bli gravid <3 Fick du också missfall förra försöket? Kliniken har skickat hem flera gravtest till mig som jag ska testa med under nästa vecka och sen rapportera in på fredag, dom trodde att testen skulle ha sjunkit rejält tills dess eller ev vara negativa. Hur snabbt blev dina negativa efter missfallet?
Vad skönt ändå att du känner symtom, det måste kännas lugnande på något vis :)
åh vad tråkigt att höra, hur mår du? de test du tagit efter blödning, kan du se att de börjat sjunka redan?
med mig är det bra, fortfarande trött, ömma bröstvårtor har börjat avtagit. Går runt och är orolig konstant men hoppas på det bästa. Har fått tid för tidigt UL om tre veckor.
Åh förstår att det är svårt att inte oroa sig :( Och 3 veckor känns ju så långt borta!
Åh :( förstår verkligen att du känner dig ledsen och tänker ut det värsta. Har du tänkt ta något mer test för att se om hcg fortsätter öka? ❤️
Lama, wow vilka starka test och vad skönt att se Gravid +3! Måste vara en underbar milstolpe!
Agult, min erfarenhet är att RFSU stickorna ger mindre utslag än andra tester. Dina babyplans ser ju superfina ut så jag skulle inte oroa mig. Har du tagit något digitalt?
jJag tog ett nytt idag och det är mycket svagare än i torsdags tyvärr så nog kört för min del med tanke på blödningen. Men vi får ta nya tag nästa återföring <3
Åh vilken lycka för er båda <3 stort stort grattis igen! Agult, alltså wow :D två tickande hjärtan!!!
För min del har det inte gått lika bra tyvärr. Fick ett tidigt UL under förra veckan och då konstaterades MF. Har precis slutat att blöda och får ny återföring i nästa cykel
Tack tjejer <3 Vilken vecka är ni i nu?
Nästa återföring blir efter kommande mens, så om jag inte räknat fel bör det bli första veckan i maj :) <3
Hej alla! Vet inte ifall någon går in här längre men ville bara skicka en liten uppdatering som lovat.
Plussade ju efter min första återföring som sen tyvärr slutade i ett tidigt missfall. Gjorde sedan min första frysåterföring med 1 av våra 3 frysta blastisar här för några veckor sedan. Plussade starkt på min testdag och lyckan är totalt...! Har gått in i v. 7 och väntar på mitt första UL hos Livio den 13:e juni <3
Hur går det för er alla - Agult och Lama21? Och hur har det gått för era försök Mathilda88 och Memyself