• Lama21

IVF och återföring av 6-dagars embryo

Hej! Gjorde min första FET i onsdags, ruvardag 3 nu då alltså. 30 år även jag. Fick ett färskt förra gången som ledde till mycket tidigt missfall/kemisk grav.

Inga symptom alls än så länge för mig, tar inget progesteron. Har lite ömma bröst men säger absolut ingenting för det har jag alltid i 10-14  dagar innan mens

• Lama21
    Agult skrev 2023-02-25 14:27:18 följande:

Välkommen @lama21 :) 
    okej vad spännande, när har du bim?

Tackar! Om 7-8 dagar ungefär, och testdag om 10, så hoppas mensen håller sig borta. Avskyr den här väntan, hade ett sammanbrott redan igår 😬
  • Lama21
    Agult skrev 2023-02-25 15:35:44 följande:

Usch förstår det, alltså ja det är fruktansvärt rent ut sagt.har du hållit dig från att tjuvtrsta?
    sist gjorde jag det på rd 4 men tänkte försöka hålla mig denna gång 🙈

Testade faktiskt igår, men bara för att se så att ovitrellen var ur kroppen. Kommer nog tjuvtesta tidigast 1-2 dagar innan testdag ifall jag inte fått mens innan, pallar inte besvikelsen av negativa test samtidigt som man tänker att det kanske var för tidigt. Tar det hellre när det inte är nån tvekan om resultatet ☀️

lycka till med att hålla dig från att testa 😉
  • Lama21
    Sophiee92 skrev 2023-02-26 08:41:38 följande:
    Välkommen :) Då är vi på samma ruvardag exakt. Vad duktig du är som tänker hålla dig från att testa, vet inte hur jag ska klara det 🙈 har testdag om hela 12 dagar! Testade du tidigt förra försöket?
    Tackar! Haha du måste ju inte klara det, du kan ju faktiskt tjuvtesta 😉 oj vad lång tid du har innan test, undrar varför det är olika.

Förra gången testade jag kvällen innan med noll förhoppningar för jag hade börjat småblöda. Det var dock svagt positivt men förmodligen hade det redan slutat för det var så pass svagt och fick rejäl blödning 3 dagar senare.

Fick du några till frysen förresten? 😊
  • Lama21

Testade kvällen innan testdag, hade ingen aning när bim var den månaden. Har dels oregelbunden mens och dels var det då jag gjorde äggplock osv så visste inte hur man skulle räkna riktigt.

Skönt! Fick 5 till frysen, de fick dock tina två den här gången för första klarade sig inte, så har tre kvar nu.

Agult, precis därför jag inte heller vill testa i förtid! Leva på ovissheten lite längre istället 😊

• Lama21

Blastocyster är det 😊

Nja inte direkt känt några symptom. Har lite ont i ländryggen, brukar ha det vid mens också, men det är säkert bara för att jag spenderade en stor del av dagen i soffan igår 😅 själv då? 

• Lama21

Håller tummarna att törtigheten är något slags symptom! 

Själv känner jag ungefär exakt som jag brukar vid den här tiden före mens, har inte heller haft någon bra magkänsla den här gången. Hoppas vi har fel! 

• Lama21

Jag har bim lördagmest est troligt, dock är min mens opålitlig men eftersom jag tog letrozol den här cykeln borde den komma där omkring iallafall. Hoppas förstås att den inte kommer alls!

Har också lite molvärk som kommer och går, dock inte ovanligt såhär nära inpå mens. Tycker mig ha lite ömma bröstvårtor också, det brukar jag däremot inte ha vid den här tidpunkten. Men det är så pass lite att det förmodligen bara inbillar mig ändå. 

Vore skönt om man bara kunde få solklara tecken, då kanske man skulle våga testa.

Håller tummarna att det är positivt på söndag då Agult! 

• Lama21
    Sophiee92 skrev 2023-03-02 14:13:09 följande:
    Åh du har du BIM en dag före mig, min är idag... Jag fick ju dock återförande i stimulerad cykel så för mig är det väldigt osäkert förstås, dock är min mens som en klocka annars så skulle vara så märkligt om den inte kom idag :O Hoppas så mycket!

Ja men precis, om man visste att det var symtom på graviditet så hade man ju vågat! Nu är man så rädd för den där negativa stickan... Hur mår du idag?

Hur går det för dig då, klarat dig från mens fortfarande? När har du tänkt testa?

Psykiskt pendlar jag mellan hopp och förtvivlan. Just nu mest förtvivlan eftersom symptomen jag har beter sig exakt som innan mens. Har haft ömma bröst ett tag och det har börjat mattats av idag, så är det alltid....

Symptommässigt lite molvärk som kommer och går men även det brukar jag kunna ha före mens. Som du hör är jag mest negativ nu men hoppas på mirakel.

Hur mår du själv? Hjärta

Svar på tråden IVF och återföring av 6-dagars embryo