• Lama21

IVF och återföring av 6-dagars embryo

M: fattar känslan av hopplöshet när man försökt så länge... Men det är ju iallafall första gången med en fryst, så lite nytt ändå som kanske han hålla hoppet lite högre.

Angående progesteronet, jag hade nog tagit det om det är något som läkarna ändå testar för att dom förmodligen tror att det kanske hjälper. Men det där är ju helt upp till dig, huvudsaken är ju att det ska kännas rätt för dig!

A: skönt att du kunde göra ett tidigare! Förhoppningsvis kommer det visa sig att det inte finns någon anledning att vara orolig 😊 Men helt ärligt känner jag samma sak, är så så rädd att det ska visa sig att det inte har klarat sig... 

• Lama21

Har oro deluxe nu och inre panik. Igår vid typ 17 var det rosa på papperet när jag torkade mig. Har haft brunaktig flytningar på pappret när jag torkar mig sen dess, även pyttelite som hamnat i trosskyddet. Är helt övertygad nu om att det har blivit MA/på väg att bli missfall. Förra gången började det också med bruna flytningar, även fast det var tidigare då.

Vet att det inte är ovanligt med blödningar tidigt men med tanke på att ingenting gått hittills har jag knappast den turen att det skulle vara något annat än missfall. 

Brösten ömmar fortfarande men det har minskat något. Mådde lite illa efter frukosten men vet att man fortfarande kan ha symptom även om det blivit MA. Mår piss. 

• Lama21

Det har blivit mindre/inget nu iallafall, får se om det kommer tillbaka... Just nu tänker jag att jag avvaktar till vul som är om drygt en vecka och lever på hoppet lite till. Har fortfarande en del symptom, vet inte om jag inbillar mig att det ändå känns lite mindre än tidigare.... Har googlat en hel del och känns som det är typ 50/50 mellan bra utfall och dåligt utfall. 

• Lama21
    Agult skrev 2023-03-19 12:42:45 följande:

Håller tummarna att det kommer se bra ut❤️

Tack ❤️ kom lite mer brunt igår på förmiddagen men typ inget sen dess. Inget missfall än så länge men är fortfarande rädd att det är MA

Hur går det för dig? Några mer symptom? Är det i veckan du ska på vul? 
  • Lama21

På tisdag nästa vecka, känns sjukt långt dit. 

Har ändå läst om många som inte fått symtom förrän betydligt senare, och vissa verkar inte ha haft några alls, så hoppet är absolut inte ute för dig! Hoppas allt ser ut som det ska på fredag❤️

• Lama21

Nämen är det sant?! Vad häftigt! Hur känns det då?❤️

Tack, har börjat få upp förhoppningar igen, inga fler bruna flytningar sen i måndags och brösten ömmar jättemycket igen. Mådde även illa till och från igår. Är bara rädd att bli lurad av symtomen så besvikelsen blir ännu större 😬

• Lama21
    Agult skrev 2023-03-25 13:32:45 följande:

Tack❤️❤️ nej men det känns så overkligt, de satte ju in ett embryo som celldelats så är enäggstvillingar 🥹 

åh vad skönt Att symtomen fortsätter, det är ju förhoppninsvis ett bra tecken ❤️ nu ör det inte lång tid kvar tills du får svar 😊

Så spännande!! ❤️

Ja jag håller tummarna för att det är det! Nej det börjar verkligen närma sig nu, kommer förmodligen att skita på mig av nervositet när vi sitter i väntrummet innan 😅
  • Lama21

Det gick bra!! Såg hjärtslagen och är så lättad nu ❤️❤️

• Lama21
    Sophiee92 skrev 2023-03-30 08:07:00 följande:

Åh vilken lycka för er båda <3 stort stort grattis igen! Agult, alltså wow :D två tickande hjärtan!!!
    För min del har det inte gått lika bra tyvärr. Fick ett tidigt UL under förra veckan och då konstaterades MF. Har precis slutat att blöda och får ny återföring i nästa cykel

Tack! ❤️

Vad tråkigt att det blev missfall, hoppas det går bättre med nästa! ❤️ 
  • Lama21

Agult: nej, ska göra det 25/4, de hade inga tider förrän då eftersom jag inte hörde av mig förrän efter vul på livios uppmaning. Har du?

Men det går bra, finns förstår fortfarande oro för MA men något lugnare efter att ha sett hjärtat slå en gång. Symtommässigt är det inte så stor skillnad jämfört med förut. Ömma bröst, som vissa dagar inte ömmar särskilt mycket och andra dagar mer. Krångligare mage än tidigare, har inte haft problem det det alls förut men nu är det illamående ibland, måste ha mat mer regelbundet annars blir det magont/illamående. Är svullen emellanåt och trögare mage. Aldrig spytt. Något tröttare än vanligt kanske, men inte överdrivet trött heller. Hur går det för dig och twinsen? ❤️

Sophie: är i vecka 10 nu, om allt fortfarande ser bra ut där inne!

Hoppas mensen kommer som den ska så du inte behöver vänta längre än nödvändigt! ❤️

• Lama21

Alltså fredag som imorgon eller är det nästa vecka? Oavsett hoppas jag allt ser bra ut! ❤️ Jag har också bokat in ett extra ultraljud, men det är inte förrän 9/5, i vecka 14. Om att ser bra ut då tror jag att oron kommer släppa betydligt, då har det ju passerat det mest kritiska. Håller tummarna att allt ser bra ut för oss båda! 

• Lama21

Skönt att det gick bra på ultraljuder! 

Kommer inte göra kub. Det erbjuds bara om man är över 35 i min region och dom enda som gör det privat har slutat med det och kör bara nipt nu. Har inte bestämt oss om vi ska göra nipt heller men det börjar bli dags om vi ska göra det... 

• Lama21
    Mathilda88 skrev 2023-05-04 19:00:16 följande:

Hur har alla ni mått under stimuleringen? Som vanligt, molande, smärta, illamående? När började det? Har själv mkt molvärk och illamående från spruta ett. Spruta sex ikväll och första ultraljudet imorgon!

Jag blev inte så påverkad alls faktiskt, eller inte i början iallafall. I slutet ömmade det över äggstockarna, var svullen och öm i skinnet på magen från alla sprutor. Och justja, hade även superömma bröstvårtor ett tag och sen väldigt ömma bröst. Så blev visst lite påverkad ändå, kom inte ihåg exakt när det började🤔 Kände aldrig av något illamående under stimuleringen.

Men vad spännande att vara igång! Har du/ni försökt länge? 
  • Lama21
    Mathilda88 skrev 2023-05-04 20:31:28 följande:
    Så skönt det Hjärta!

Ja jättespännande! Ja vi har försökt i 1,5 år, inte så länge som fler andra men känner lite att åldern springer ikapp oss. Jag fyller 35 och sambon 46 i sommar. Manlig faktor. Har ni också försök länge? 
    Men det är länge det med! Förstår det, man hör ju hela tiden att vid 35 minskar fertiliteten ordentligt.... Vi försökte i 2,5 år innan det gick (med andra återföringen), går in i vecka 14 imorgon! Har svårt att fatta det fortfarande, men ska på ultraljud igen på tisdag och hoppas på att få se ett litet foster med tickande hjärta ❤️ för mig var det ägglossningen som inte riktigt ville alla gånger, men gick inte heller när ägglossningen faktiskt funkade varje månad när  jag fick hjälp med det så till slut fick vi remiss till IVF.

Vad får du ta för sprutor? 
  • Lama21
    Mathilda88 skrev 2023-05-05 15:07:46 följande:
    Min kropp är märklig uppenbarligen Oskyldig Idag mår jag som bäst under hela stimuleringen hittills! Men kan vara kortvarig lycka, ikväll höjs nämligen dosen!

Idag visade ultraljudet på 6 ägg i storlek 10-12 mm, sen flertalet små ägg runt 7-9 mm ungefär. Läkaren höjer dosen från 175 till 187,5 med förhoppnings att pusha på lite till och sen nytt ultraljud på tisdag morgon. Om kroppen reagerar som läkaren hoppas så kan ev sista sprutan bli på måndag kväll och äggplock på antingen torsdag eller fredag! Hjärta Exalterad! Komiskt nog så har jag nu hört så många ärliga historier om fina äggplock att jag tom nästan börjar se fram emot det haha!

Skönt att du får må bra en dag iallafall! Hoppas det håller i sig även då du höjer Hjärta Fick höja min dos också en gång, märkte ingen skillnad. 

Det lät ju bra med flera över 10 och fler på gång! Håller tummarna att du får ta sista på måndag! Minns att jag var hyfsat less i slutet. 

Haha det låter som rätt inställning! Mitt äggplock gick jättebra, det stack till litegrann ibland men det var inte jobbigt alls. Hoppas du får en fin upplevelse du med! Hjärta

MeIMyself skrev 2023-05-05 08:33:26 följande:

Hej,

Jag kände heller inte mycket i början, Fyremadel brändes när jag började ta den men det försvann efter någon minut.
    sen på slutet såvar jag väldigt spänd och svullen i buken :) 

Vår första ET blev negativt och nu i onsdags fick vi tillbaka vår FET allt gick bra och jag har testdag 15/5 är såå nervös.

LAMA21 - vilken dag började du testa? direkt?

Så kul att du äntligen har fått det återfört nu! Förstår din nervositet, hoppas verkligen att det fastnar! Hjärta

Testade en gång på rd 3 bara för att se så att ovitrellen var ur kroppen. Hade tänkt vänta till testdag men testade på ruvardag 8. Hade haft en ganska dålig magkänsla men den dagen hade jag lite konstiga symptom. Jag fick värmevallningar flera gånger, mådde illa en liten stund på jobbet och hade en väldigt diffus molvärk, kändes mer som det var ansträngt i ljumskarna typ. Sen så var det fredag så om det var negativt skulle jag ändå ha några dagar på mig att smälta det. Testade direkt jag kom hem från jobbet och det var positivt och mycket starkare än gången före då det blev missfall direkt.

• Lama21
    Mathilda88 skrev 2023-05-05 19:12:21 följande:
    Ja förstår du var trött på det då, lång tid med en månad!
    Stort tack Hjärta. Har fått en så go magkänsla om hela processen efter dagens besök, hoppas det håller i sig!
    Haha, hoppas jag får bli precis så!
    Lama21 skrev 2023-05-05 16:03:36 följande:

Skönt att du får må bra en dag iallafall! Hoppas det håller i sig även då du höjer Hjärta Fick höja min dos också en gång, märkte ingen skillnad. 

Det lät ju bra med flera över 10 och fler på gång! Håller tummarna att du får ta sista på måndag! Minns att jag var hyfsat less i slutet. 

Haha det låter som rätt inställning! Mitt äggplock gick jättebra, det stack till litegrann ibland men det var inte jobbigt alls. Hoppas du får en fin upplevelse du med! Hjärta

Tack! Ja plötsligt känns hela processen så mkt enklare när man mår okej haha, man förtränger så snabbt! Okej! Kanske kan få fortsätta må såhär, hade plötsligt känts lyxigt efter senaste dagarna. 
    Låter inte alls tokigt, hoppas på liknande upplevelse. Tack så mycket, hoppas det med! Känns som att chansen är god iallafall! Hjärta
    Hur går det för dig nu? Hur mår du? Fått någon tid för äggplock? ❤️
  • Lama21
    Mathilda88 skrev 2023-05-11 19:47:56 följande:
    Jo det har gått både upp och ner. Ultraljudet i tisdags visade på 11 ägg vilket jag är supernöjd med! Men de var inte mogna... Så inget plock denna veckan som planen var innan utan skjutits på till på måndag :( . Jättebra att ge det tid, men jobbigt med en vecka extra när man mår som man gör. Så var riktigt ledsen och låg i tisdags - fick ha en riktig sådan "bryt ihop och kom igen"-dag. Känns bättre nu, särskilt då jag gav mig på och jobbade inatt (ej fysiskt krävande men ej klarat pga att smärtan o illamåendet innan har varit värst nattetid, nu landat ngt stabilare), så har nu kunnat ladda om ordentligt mentalt inför fortsatta veckan och ser positivt på det igen  Hjärta

Hur mår du själv? Hjärta
    Ja det är inte roligt när det blir senare än man hoppats på... Men för övrigt låter det ju bra! Bra med ägg och du har ett datum för äggplock, hoppas allt går bra och att du inte behöver må allt för dåligt fram till måndag Hjärta

Jo jag mår bra! Var på ultraljud i tisdags och allt såg bara bra ut, så nu känns det som jag äntligen kan slappna av lite mer och inte oroa mig så mycket. Så sjukt att se den ligga och sprattla där inne Hjärta Mår inte illa lika ofta även fast det fortfarande händer lite då och då, men absolut hanterbart! 
  • Lama21
    Sophiee92 skrev 2023-05-29 09:20:25 följande:

Hej alla! Vet inte ifall någon går in här längre men ville bara skicka en liten uppdatering som lovat.

Plussade ju efter min första återföring som sen tyvärr slutade i ett tidigt missfall. Gjorde sedan min första frysåterföring med 1 av våra 3 frysta blastisar här för några veckor sedan. Plussade starkt på min testdag och lyckan är totalt...! Har gått in i v. 7 och väntar på mitt första UL hos Livio den 13:e juni <3

Hur går det för er alla - Agult och Lama21? Och hur har det gått för era försök Mathilda88 och Memyself

Hej! Vad härligt att höra, stort grattis!! Hjärta hur mår du, börjat få några symtom än? 

För mig går det bara bra än så länge, är i vecka 17 nu. Ser väldigt mycket fram emot RUL som jag har 16/6 och hoppas allt kommer se bra ut då, och förhoppningsvis få veta om det är en tjej eller kille som ligger där Hjärta
  • Lama21
    Mathilda88 skrev 2023-05-30 15:56:37 följande:
    Så tråkigt med missfallet, men fantastiskt med nya graviditeten!!! Stort grattis!! Hjärta

Själv har det bara gått åt helvete. Stimuleringen var mkt smärtsam och mkt illamående. Äggplocket var nästan det bästa på hela resan med mkt smärtstillande och lugnande. Fick OxyNorm med hem så man överlevde efterkommande två dagar. 17 ägg varav 6 tomma äggskal, 3 omogna och 8 mogna - 4 lyckades befruktas. Alla avstannade på dag 3 Gråter. Mina ägg var granulerade enligt läkaren och därmed av dålig kvalité... Så enorm käftsmäll, oddsen sjönk plötsligt mot botten till en chans att kunna bli biologisk mamma... Dessutom överstimulerad samt en tur till akuten pga misstanke om propp i huvudet pga panghuvudvärk på helvetet på två sekunder i vänster sida pannan och tappade dag och kraftigt illamående. Tack o lov inget på röntgen. 
    Nästa runda blir med Menopur istället för Gonal-F. Hoppas på lindrigare runda och nått fungerande ägg... Hjärta
    Nej vad tråkigt! Speciellt efter att du mått så dåligt, man tänker ju någonstans att det ändå är värt det med tanke på vad resultatet kan bli, men så blir det bara skit av alltihop :( Hoppas verkligen att både stimuleringen blir mindre jobbig och att du får minst ett fint embryo att sätta in nästa gång Hjärta Jag fick också menopur och för mig fungerade det bra, hade i princip inga biverkningar. 
  • Lama21
    Sophiee92 skrev 2023-05-31 15:19:02 följande:
    Tusen tack <3 Är så lycklig och känner mig så tacksam! Känt mycket molande värk som började ungefär 4 dagar innan BIM och sen fortsatt hela graviditeten, nu har det dock lugnat sig en del. Mitt starkaste symtom som skiljde sig mycket från alla gånger man misslyckats var att ömheten i brösten bara blev kraftigare och kraftigare ju fler dagar jag passerade BIM. Hur mår du med symtom nu?

Men wow :D v. 17 redan! Förstår att du ser fram emot RUL och att få veta om det är en tjej eller kille. Du måste uppdatera oss sen med resultatet <3

Så kul!! Hjärta  Hade ungefär samma som du i början. Minns bara att jag blev nojig så fort det ömmade lite mindre i brösten, men det gick upp och ner och kunde vara lite olika med det från dag till dag. Inget illamående än?

Jag mår bra, mindre illamående även om det för sig påmint ibland. Brösten ömmar också mindre, men fortfarande litegrann. De är däremot större, och har fått bristningar på undersidan av brösten. Det känns väl lite mindre kul men sååå värt det om det leder till bebis. Börjar också synas lite på magen nu också och känner att livmodern tar plats på ett helt annat sätt än tidigare. Hjärta

Svar på tråden IVF och återföring av 6-dagars embryo