Mathilda88 skrev 2023-05-05 15:07:46 följande:
Min kropp är märklig uppenbarligen
Idag mår jag som bäst under hela stimuleringen hittills! Men kan vara kortvarig lycka, ikväll höjs nämligen dosen!
Idag visade ultraljudet på 6 ägg i storlek 10-12 mm, sen flertalet små ägg runt 7-9 mm ungefär. Läkaren höjer dosen från 175 till 187,5 med förhoppnings att pusha på lite till och sen nytt ultraljud på tisdag morgon. Om kroppen reagerar som läkaren hoppas så kan ev sista sprutan bli på måndag kväll och äggplock på antingen torsdag eller fredag!
Exalterad! Komiskt nog så har jag nu hört så många ärliga historier om fina äggplock att jag tom nästan börjar se fram emot det haha!
Skönt att du får må bra en dag iallafall! Hoppas det håller i sig även då du höjer Fick höja min dos också en gång, märkte ingen skillnad.
Det lät ju bra med flera över 10 och fler på gång! Håller tummarna att du får ta sista på måndag! Minns att jag var hyfsat less i slutet.
Haha det låter som rätt inställning! Mitt äggplock gick jättebra, det stack till litegrann ibland men det var inte jobbigt alls. Hoppas du får en fin upplevelse du med!
MeIMyself skrev 2023-05-05 08:33:26 följande:
Hej,
Jag kände heller inte mycket i början, Fyremadel brändes när jag började ta den men det försvann efter någon minut.
sen på slutet såvar jag väldigt spänd och svullen i buken :)
Vår första ET blev negativt och nu i onsdags fick vi tillbaka vår FET allt gick bra och jag har testdag 15/5 är såå nervös.
LAMA21 - vilken dag började du testa? direkt?
Så kul att du äntligen har fått det återfört nu! Förstår din nervositet, hoppas verkligen att det fastnar!
Testade en gång på rd 3 bara för att se så att ovitrellen var ur kroppen. Hade tänkt vänta till testdag men testade på ruvardag 8. Hade haft en ganska dålig magkänsla men den dagen hade jag lite konstiga symptom. Jag fick värmevallningar flera gånger, mådde illa en liten stund på jobbet och hade en väldigt diffus molvärk, kändes mer som det var ansträngt i ljumskarna typ. Sen så var det fredag så om det var negativt skulle jag ändå ha några dagar på mig att smälta det. Testade direkt jag kom hem från jobbet och det var positivt och mycket starkare än gången före då det blev missfall direkt.