Inlägg från: Anonym (Ordentlig mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ordentlig mamma)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Marmite Devil skrev 2023-06-12 14:00:18 följande:
    På vilket sätt menar du att en myndighet bryter mot lagen i dina scenarion? 
    Läs tråden. Ger dig 3 dagar. Om du fortfarande inte förstått så skriv igen. 
    EpicF skrev 2023-06-12 14:11:37 följande:
    För mig går det bara bra. Värre med postNord eller snarare utlämningsställena. 
    Ja, men där var du ju. Helt "otroligt" att du äntligen dök upp igen. GrinBörjade sakna dig ju. 

Så de ombuden är alltså inte längre ombud då längre? Kanske kan du publicera en lista på vilka ombud du anmält och vilka som nu inte längre har tjänsten? 6 stycken var det, visst var det så? Vad sa Post Nord då? 
    EpicF skrev 2023-06-12 14:13:24 följande:

Challenger: Ägd? Nope, inte denna gången heller. 

Jag hämtade ut ett rekommenderar brev igår och behövde inte visa legitimation. 

....och du behöver inte betala när du handlar?
    ----och får elen gratis.
    ...polisen har sagt åt dig att du får köra hur fort du vill. 
    ....du får aldrig grannens post och du har aldrig fått deras.
    ....det regnar aldrig hemma hos dig. 

Tror du lider av det här. 

sv.wikipedia.org/wiki/Mytomani
  • Meddelande borttaget
    Anonym (Lill) skrev 2023-06-12 15:02:35 följande:
    Var du som påstod att det var ett "hot" någon annan kom med.
    Skriver man "våga visa vem du är så bla bla bla...". Ja, det tolkar jag som ett hot. 
    Intressant för övrigt att Challenger skriver under sitt vanliga nick, medan alla vi andra skriver anonymt, så känns ju inte som det träffar helt rätt heller! Grin
    Anonym (Lill) skrev 2023-06-12 15:04:22 följande:
    Varför blev din unge polisanmäld?

Jag har varken ungar eller kriminella ungar så jag klarar mig rätt bra; )
    Inget av mina barn har blivit polisanmält. Du däremot verkar inte hålla reda på dina ungar. De har antagligen fått det efter dig. Det verkar rörigt hos dig.
    Anonym (Lill) skrev 2023-06-12 15:53:45 följande:
    Det var inget hot, fattar ju vem som helst! Personen var beredd att visa bevis på att du har fel om du hade vågat lämna en mail eller ditt riktiga nick.

Tar man det som ett hot så är man kraftigt paranoid. Paranoid rättshaverist, fina grejer det; ) och så lämpligt att vara förälder också med de svårigheterna.. Kanske inte konstigt att dina barn gjort en tidig kriminell debut?
    Men varför skriver man så då? "Visa vem du är så ska jag bla bla bla..." Klart det tolkas som hot.

Oavsett vad du/ni kallar er så kan ni ju bara anslå en lista på utlämningsställen där man kan hämta paket och rekommenderade försändelser utan att uppvisa legitimation. Det kommer du/ni aldrig att kunna leverera och eftersom ni inte kan det tolkar jag era utsagor som ren och skär lögn. Mytomani kallas det. 

Ska du ljuga så kan du ju åtminstone få det att verka lite trovärdigt. Inte argumentera som ett barn. 
    Marmite Devil skrev 2023-06-12 16:14:11 följande:

Jag kan inte hitta något olagligt. 

Vänta lite nu? skojar du med mig nu igen? 

Återkom om 3 dagar när du läst ordentligt.
    Anonym (Lill) skrev 2023-06-12 17:00:37 följande:
    Du tolkar det som ett hot att en person ville visa bevis för dig, men fattar inte att det kan tolkas som ett hot om du anger handläggarens personnummer i konversation? Seriöst?!
    Det var inte mig denna person ville visa bevis för. Men för all del - visa "bevisen" då. Vad heter de utlämningsställen där man kan hämta ut rekommenderade försändelser utan att uppvisa giltig ID-handling? Det borde ju inte kunna vara några problem att berätta det, utan att rikta några hot eller kräva något annat. 

Du/ni snackar bara skit och har inget reellt att komma med. Jag börjar förstå vad Challenger menar med "ägd". Laugh
    Anonym (Lill) skrev 2023-06-12 17:00:37 följande:
    Du tolkar det som ett hot att en person ville visa bevis för dig, men fattar inte att det kan tolkas som ett hot om du anger handläggarens personnummer i konversation? Seriöst?!
    Är för övrigt inget hot att ange någons personnummer. Socialtjänsten angav ju mitt, då kan jag ange handläggarens. De borde inte känna sig mer hotade än vad jag själv känner mig. Någon skrev att det bara var bra, för att det underlättar för handlingarna att nå rätt handläggare på socialtjänsten. Vill du ha en annan ordning så får du väl kontakta lagstiftaren. 
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?