Inlägg från: Anonym (Ordentlig mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ordentlig mamma)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

EpicF skrev 2023-06-10 22:26:31 följande:
    Du har ju samla problem som uppstår. 
    Fast problemet uppstår ju inte då det sker en ID-kontroll. 
    Marmite Devil skrev 2023-06-10 22:41:50 följande:

Det är inte första gången. 

Menar du att det inte är ett skämt? Jösses. 

Misstänker att du brukar skriva under annat nick. 
    Anonym skrev 2023-06-11 03:42:27 följande:
    Tycker det är rätt imponerande att någon tror att TS har snackat ner alla andra när man är på sidan 216.
    Krossandet och vinnandet har ett mycket alternativt sätt att yttra sig på.
    Har lättare att svara på kritik än beröm, men tycker du själv att det är vettigt att posta sekretessklassad information (som kan vara av känslig natur) med vanlig post med den risk det medför att den läses av obehöriga?

Vad tycker du om sekretess rent allmänt? Är den kanske inte så viktig, trots att den är lagstadgad?
    EpicF skrev 2023-06-11 12:08:58 följande:

Challenger: Ja, set ska göras en id-kontroll vid utlämnade av rek brev. Men tyvärr så görs det inte. 

Och nej, det är inte jag som blir ägd utan ts. 

ID Kontroll sker alltid. Om det mot förmodan skulle slarvas med det så rekommenderar jag rapportering till Post Nord. Jag har aldrig varit med om att de inte begärt leg. 
    EpicF skrev 2023-06-11 14:45:15 följande:
    Ja, det ska alltid ske. Men tyvärr så händer det att det slarvas med det. 
    Väldigt sällsynt. Har aldrig hört att det skulle skett. Har du gjort din läxa och läst länkarna du fått? 
    Anonym (Beksebub) skrev 2023-06-11 16:02:12 följande:
    Sker inte alltid och ofta slarvas det. Har 6st paket som hämtats ut trots krav på ID. På 4 av dem finns det någon annans ID och på de andra 2 har det inte ens gjorts ID koll. 

Så alltså sker fel även där... 
    ID kontroll sker alltid vid REK. Vid paketutlämning finns en 4 siffrig kod. Dessutom sker en ID kontroll även där.
    EpicF skrev 2023-06-11 17:42:32 följande:
    Ja, återigen. De ska ske med rem. Men inte alltid det gör det. Och inte heller vid paketutlämning sker leg-kontroll regelbundet. 
    Det sker alltid leg kontroll. 
    EpicF skrev 2023-06-11 18:29:01 följande:
    Ehhh...Nej, det gör inte alltid det. 
    Jo, det görs alltid en ID kontroll vid utlämnande av rekommenderad handling. Visste du inte det? 
    EpicF skrev 2023-06-11 19:50:41 följande:
    Jag med flera talar om för dig att det tyvärr inte alltid görs. Även om det ska göras. 
    Nej, det är bara du som inte vet hur systemet fungerar.
    Har du inte läst länkarna jag skickat till dig. Varför gör du inte det? 
    EpicF skrev 2023-06-11 20:26:47 följande:
    Spelar ingen roll hur systemet ska fungera när det inte alltid fungerar. Har själv upplevt flera gånger att de inte automatiskt har leg-kontroll. På flera olika butiker och faktiskt i flera olika städer. 

Det görs inte heller på paketutlämning. Har faktiskt aldrig fått visa leg vid paket utlämning. 
    Låter väldigt märkligt. Har aldrig någonsin varit med om det.
    Tycker du ska anmäla till Post Nord, då det är solklart tjänstefel om det mot förmodan skulle ske. 
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?