Inlägg från: Anonym (Ordentlig mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ordentlig mamma)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Anonym (tur) skrev 2023-03-28 21:00:27 följande:
    Varit kontakt med posten och stalkat brevbäraren också?
    Nej, däremot har jag varit inne på Post Nords hemsida och läst vad som gäller. Men det kanske är stalking det också? Skrattande
    Anonym (S-G) skrev 2023-03-28 21:02:54 följande:
    Om de gör fel som du påstår så bör du anmäla.
    Annars får du släppa det och inse att de inte gjort fel, även om du önskat att de gjort annorlunda.

Vilket väljer du?
    Sänder de sekretessklassade handlingar på ett sådant sätt att obehöriga kan komma att ta del av sekretessklassad information bryter de mot lagen. 
    Anonym skrev 2023-03-28 21:16:29 följande:
    Och det tror du hjälper?
    När hela grannlaget redan fått infon som ts inte önskar?
    Så är det ju. När skadan redan är skedd är det så dags. Det måste arbetas proaktivt med frågan. Sjukhusen skickar inte ens ett röntgenutlåtande med vanlig post. Frågan är då varför en socialtjänst kan sända en hel utredning med massor och ingående privat information tillgänglig. Snacka om att inte ta sitt uppdrag på allvar. Jag blir så himla upprörd av det. 
    Anonym skrev 2023-03-28 21:30:49 följande:
    Jag förstår dig.
    Jag hade soc flåsande i nacken för många år sedan, med personnummer och allt i posten.

Många är arga och idiotförklarar dig här i tråden, men du har mitt fulla stöd ska du veta.
    Ja, tack.

Idiotförklarar mig bara för att jag använder deras uppgifter, samtidigt som de sprider mina som konfetti. Snacka om att vara inkonsekvent! Någon ordning måste det faktiskt vara!
    Anonym (S-G) skrev 2023-03-28 21:50:40 följande:
    Anmäl då. Kan du det?
    Tyvärr finns det inget tjänstemannaansvar i Sverige så man har inte mycket för att anmäla. 
    Anonym (tur) skrev 2023-03-28 22:02:33 följande:
    Naturligtvis tycker du att det är skruvat när två personer kallar din stalkning för stalkning eftersom förnekelsens kraft är stor.

Du kunde ju ha nöjt dig med att ta kontakt med berörd myndighet och framföra dina synpunkter om deras rutiner så som balanserade människor med kontakt med verkligheten gör istället för att du stalkar handläggarna som hanterar ditt ärende.
    Jag visste inte att socialtjänsten ägnade sig åt stalking. 
    Att låta den felande myndigheten utreda sig själva leder förstås ingen vart. Känns helt meningslöst. 
    Anonym (S-G) skrev 2023-03-28 22:16:28 följande:
    Men ändå påstår du att hela soc bryter mot lagen i hur de hanterar det.
    Ja, bryter de mot sekretessen så bryter de mot lagen. Det måste ju även du förstå. 
    Anonym (tur) skrev 2023-03-28 22:19:48 följande:
    Nu kom ju din utredning adresserad till dig inte till någon annan än till just dig, men du kanske tänker på alla som ränner i ditt hem som har plockat på sig din post och sedan spridit innehållet som konfetti? Men man får ju skylla dig själv om man har svängdörr till sitt hem. Någon ordning måste det faktiskt vara! Är det kanske en bidragande faktor till varför du drog på dig ytterligare en orosanmälan? 
    Det vet man inte, eftersom jag inte springer och rotar i grannarnas brevlådor. 

Brukar du alltid göra inbrott hos grannarna för att leta efter din post efter brevbäraren delat ut posten?

I ditt fall låter det som grannarna har fog för att göra en polisanmälan. 
    Anonym (tur) skrev 2023-03-28 22:25:53 följande:
    Nu har du rört till det igen. Du jobbar inte åt socialtjänsten. Du är den som har blivit anmäld igen och sedan stalkat dina handläggare och även haft andra demoniska tankar om hur du ska straffa dem. Jag citerar dig: "Demon"
    Nej, jag har inte blivit anmäld "igen" och jag har aldrig stalkat någon. Det är inte stalking att svara på en kommunikation. Har aldrig påstått att jag jobbat åt socialtjänsten, så det är uppenbarligen du som rört till det. 

Det är inte mitt fel att socialtjänsten har undermåliga rutiner och inte upprätthåller svensk sekretesslagstiftning. 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?