Inlägg från: Anonym (Ordentlig mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ordentlig mamma)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Anonym (Rolf) skrev 2023-03-28 10:43:59 följande:
    Bara för att du och din man har misslyckats som föräldrar ska socialsekreterare få lida för det? 
    På vilket sätt anser du att vi misslyckats som föräldrar? Jag anser inte det själv och det gjorde tydligen inte heller socialtjänsten.

På vilket sätt lider socialtjänsten anser du?
    Anonym (tur) skrev 2023-03-28 18:09:15 följande:
    Vilken diskussion? Du ser konspirationer överallt och sprutar ur dig en massa personangrepp till alla som inte håller med dig och anklagelser om att samma svar från flera olika personer är från samma person.

Du har uppmanats att ta upp din kritik hos rätt instans. Det vore konstruktivt, men istället fortsätter du att nära hämndtankar mot dina handläggare.
    Diskussionen om att använda personnummer i kommunikation, samt att sända sekretessklassade handlingar med vanlig post, att det löper risk att hamna i obehöriga personers händer. Det är vad tråden handlar om. 

Jag misstänker kraftigt att du skriver under ett annat nick i denna tråd, eftersom "ni" använder er av samma ord, delvis samma märkliga meningsbyggnad och gör samma stavfel. Kan visserligen vara en slump, men jag tror inte det. 

Detta är ett forum där det är tillåtet att prata om myndighetskontakt och myndighetsutövning. Du får givetvis uppmana till vad du vill, men om någon hörsammar dina uppmaningar är något helt annat. Jag gör det inte. 
    Marmite Devil skrev 2023-03-28 18:20:19 följande:

De gör sitt jobb enligt de rutiner kommunen har. 

Du har verkligen ingen poäng i något av dina inlägg, det enda du lyckas belysa är att det är nödvändigt att skydda Socialsekreterares personuppgifter mot klienters stalking. 

Om kommunens rutiner är att sprida sekretessklassade handlingar till obehöriga personer är det nog dags att se över rutinerna. 

Att använda och ange personnummer i kommunikation är inte stalking. I sådana fall gör sig ju socialtjänsten själva sig skyldiga till stalking. 

Från wikipedia.

Förföljelsesyndromstalkning[ (av engstalking), är att tvångsmässigt smyga på och förfölja en annan person. Det kan exempelvis handla om en psykiskt störd person som förföljer en politiker, känd person, person i sin umgängeskrets eller en för vederbörande helt obekant person. Det kan även röra sig om att kontakta en person i sådan omfattning via telefon, brev eller e-post att det uppfattas som trakasseri.

Vad av detta tycker du passar in på att använda sig av personnummer i kommunikation? Självklart är det inte stalking. Jag undrar hur ni har kommit fram till det. Det är ju direkt löjeväckande! Skrattande
    EpicF skrev 2023-03-28 19:22:40 följande:
    Anonym (tur) och jag är inte samma person. Ledsen att göra dig besviken. 

Om du hsr problem med hur socialtjänsten i din kommun hanterar sekretessbelagda uppgifter så får du ta upp det med DE! Att älta på familjeliv är bara löjligt och ger ingen poäng alls. Det får bara dig att framstå som fruktansvärt omogen. 
    Lustigt att ni skriver ungefär samtidigt också  

Det här är ett diskussionsforum och man får diskutera olika former av problem och missförhållanden. Har du problem med att det finns personer som har andra åsikter än de du har får du väl diskutera det med din terapeut. 
    EpicF skrev 2023-03-28 19:26:23 följande:
    Socialtjänsten i din kommun har inte spridit dina sekretessbelagda handlingar till obehöriga. 

Stalking kan också vara att söka upp personer man inte har en relation med för att hämnas. Något du har gjort. 

Wikipedia är inte trovärdig källa. 
    Du har ingen aning om vilka uppgifter de har spridit. Det enda vi vet är att de inte använder sig av säkra kommunikationsvägar. 

Jag har inte sökt upp någon person anställd på Socialtjänsten. Var har du fått det ifrån? Jag har inte besökt anställda i deras hem. Förföljt dem på stan. Ringt hem till dem mitt i natten. Så vad för slags stalking skulle jag gjort?
    Gillar du inte Wikipedia som källa får du väl ange någon annan. Lycka till med att få det till stalking genom att bara ange personuppgifter i en kommunikation som dessutom sker inom ramen för myndighetsutövning. 
    EpicF skrev 2023-03-28 19:32:28 följande:
    Nej, det är inte speciellt lustigt. Många personer skriver ungefär samtidigt på familjeliv under hela dygnet. 

Absolut kan man diskutera. Men det gör inte du. 

Nej, behöver inte ta upp det med min "terapeut". Hade jag haft någon så hade denne fått sig ett gott skratt av art läsa tråden 😁
    Vi diskuterar ju i allra högsta grad. Jag gör det i vart fall. Du och dina alteregon ägnar er mest åt pajkastning och personangrepp. 
    EpicF skrev 2023-03-28 19:37:13 följande:
    Nu skrev vi nästan samtidigt, då måste vi vara samma person 😱😁

Eftersom du har fått handlingarna så har de spridit något till obehöriga. Om du själv väljer att visa för obehöriga så är det ditt val. 

Du leta upp dina handläggares personnummer. Det är att söka upp. 

Att söka upp någon är inte lika med att besöka någon i dennes hem. Eller ringa dem. 

Det är stalking att leta upp ett personnummer till en person man inte har en relation med. 
    "Ni" gör samma stavfel och andra klavertramp såsom skrivningar om att "Bra - då är vi överens" "Stalking, bla bla bla". Men skit samma. Ni kanske bara råkar vara stöpta i samma formSkrattande

Nej, att ange namn och personnummer i kommunikation är inte att "söka upp". 

Om din definition av stalking skulle gälla, gör ju sig även socialtjänsten skyldiga till stalking, eftersom jag inte har någon "relation" med dem. 
    EpicF skrev 2023-03-28 19:41:57 följande:
    Och personangrepp är det du som har kommit med. Specilt mot mig, där du diktar upp en fantasi historia om mitt liv. Och vägrar ta in fakta när jag rättar dig. 
    Det var ju du själv som tog upp det. Att du varit utredd av socialen, då det var osäkerhet kring vem som var far till dina barn. 
    Anonym (tur) skrev 2023-03-28 19:39:03 följande:
    Du kanske ska läsa din egen trådstart som handlar om att du vill svara dina handläggare med deras personnummer som hämnd för att du anser att de skrev ditt personnummer för många gånger, och sedan går du igång på tanken att skicka dina utredningssvar till dina handläggares hemadress.

Konspirationsteoretiker brukar kraftigt misstänka både det ena och det andra och du är alltså såpass verklighetsfjärmad att det är bortom din föreställningsförmåga att flera personer kan tycka att dina hämndtankar är vrickade. Jag stavar i regel inte fel och du kan alltså inte hålla isär mig från en dyslektiker

Klart du inte gör. Du vill ju som sagt inte göra något konstruktivt.
    Var i min trådstart nämner jag hämnd? Var nämner jag att jag skulle skicka kommunikation till deras hemadresser? Du sitter ju bara och hittar på. Är ju enkelt att avslöja, då det bara är att läsa trådstarten. Du är ju skitlöjlig på ren svenska! Skrattande

Du och ditt alterego återkommer ofta om att "vara överens". Ingen annan skriver på det sättet. Men ni kanske har gått i samma dyslexiskola? Skrattande
    EpicF skrev 2023-03-28 19:51:12 följande:
    Nej, det stämmer inte. 
    1. Jag var aldrig utredd. 
    2. Nej, det fanns ingen osäkerhet kring vem som var far till mina barn. 
    3. De görs alltid en faderskapsutredning när föräldrarna är ogifts. Denna faderskapsutredning kan se olika ut beroende vad man själv önskar. 
    Så du tar tillbaks att det gjordes faderskapstest? 

En faderskapsutredning är inte samma sak som faderskapstest. Ett faderskapstest utförs genom DNA-test för att medicinskt fastställa vem som är far till ett barn. Det är inget normalt förfarande som genomförs på rutin för ogifta par. Det sker bara om någon part (vanligen angivet far), känner sig tvivlande. 
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?