• Meddelande borttaget
  • EpicF

Anonym (M): Nej, jag inte rek är en onödig tjänst. Jag har till och med talat om för ts att det är något hon kan be om. Men hon vägrar. 

Om jag hade haft problem med att brevbäraren lägger fel eller litar på mina grannar så hade jag absolut bett om att få alla handlingar från myndigheter med rek. 

• EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-05-29 21:44:47 följande:
    Återigen - man ska inte behöva be myndigheter att följa lagstiftningen. I det här fallet sekretesslagstiftning och socialtjänstlag. De ska vara inlästa och medvetna om vilka regler som gäller. 
    Du har fått länkat till dig dessa lagar otaliga gånger, du har även fått rättsfall, kritik från JO m.m., men du vägrar ta till dig. Du hade problem med dyslexi sa du?
    Och i vilket inlägg jag påstått att du ska be dem följa lagstiftningen? 
    Hur var det egentligen med din läsförståelse? 

Jag må ha dyslexi, men du läser text som fan läser bibeln. Det är värre än att ha lätt dyslexi. 

Ja, de har fått kritik för att ha agerat olämpligt. Inte för att de inte har följ lagen. 

Enlig lagstiftning så är det helt ok att de skickar med vanlig post. Är det svårt för dig att ta in? 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-05-29 22:07:43 

Du har fel. Det står inte explicit uttryckt i lagstiftningen att det skulle vara okej att sända sekretessbelagda handlingar med vanlig post. Att bryta mot sekretesslagstiftningen är i högsta grad att inte följa lagen. 
    Du får gärna visa var det står att de måste skicka med rek...

Och du får gärna visa hur se bryter mot sekretesslagen. 

Och sedan bär du ta upp detta med socialtjänsten i din kommun.
  • EpicF
    Anonym (M) skrev 2023-05-30 18:17:04 följande:
    Varför det? Det är ju brevbäraren som har gjort fel så socialtjänsten ska inte behöva skicka rek eller vad tyckte du?
    Var skrev jag att socialtjänsten inte behöver skicka rek?
  • EpicF

Ts: Och var i lagen du hänvisat till står de måste skicka rek?

Det står ingenstans så om du har hittat det är det ett mirakel.  

• EpicF

Challenge: Du verkar inte läsa samma tråd som oss övriga.... så varför diskuterar du ens med oss? 

• EpicF
    Anonym skrev 2023-05-31 15:13:48 följande:
    Verkligen! Tråden blev kortlivad och allt motstånd tystnade direkt!
    Så du läser inte heller samma tråd som oss andra....
  • EpicF
    Anonym (M) skrev 2023-05-31 15:45:33 följande:
    Menar du allvar? Typ sjuttielva inlägg från dig går ut på att socialtjänsten inte behöver skicka REK. Exempelvis . 2043, 2049, 2057
    Nej, jag har skrivit att det är ok enligt lagen att de skickar de med vanligt post. Och jag har skrivit att vill man ha det med rek så ber man om det. 
  • EpicF
    Anonym (M) skrev 2023-05-31 17:47:09 följande:
    Ja precis, om det är ok enligt lagen så behöver de ju inte skicka REK. 
    Nej, enligt lagen så måste de inte eller behöver inte skicka med REK. Som ts påstår. 
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?