Inlägg från: Anonym (Ordentlig mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ordentlig mamma)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Anonym (tur) skrev 2023-03-23 21:27:31 följande:
    Jag kan berätta en riktig rysare om en person som blev så kränkt över en orosanmälan till soc att hon började stalka sina handläggare.
    Oj, det låter allvarligt. Är det en lång saga? Du får gärna ta de första kapitlen redan ikväll. Sedan kanske du kan fortsätta imorgon så det inte blir så sent för dig. 
    Anonym (tur) skrev 2023-03-23 21:31:32 följande:
    Jag kan hålla med dig om att det jag citerade är fullständigt ur balans:

"Där försade du dig. Gör du allt bort dig på det viset?"

"Jag förstår inte vad du menar med den meningen. Lider du av dyslexi eller skrivsvårigheter på något sätt?"
    Du verkar inte må så bra. Du kanske borde ta en paus från den här tråden? Du verkar inte veta vem du är längre. Beklagar det. 
    Anonym (tur) skrev 2023-03-23 21:42:07 följande:
    "Du låter som en repig gammal LP-skiva, men då kan jag absolut också göra det."

Tycker du att det är rimligt att man ska bli så kränkt av en orosanmälan till soc att man börjar stalka sina handläggare?
    Sina handläggare? Vems?

Vem stalkar sina handläggare? Du?
    Anonym (tur) skrev 2023-03-23 22:04:04 följande:
    Har du stalkat så många av dina handläggare att du inte längre kommer ihåg? Misstänkte att det inte var första gången.
    Är det någon som stalkar här så är det ju du. Tycker dock att det är trevligt att du skriver här. Ser fram mot dina insiktsfulla inlägg. 
    EpicF skrev 2023-03-23 22:33:11 följande:

Ts: Försade mig? Hur tänker du då? 

Jag har inget behov av konsensus. Vilket innebär en överrönskommelse innom en grupp människor. Men du förstod aldrig det eftersom du inte visste vad det betydde.

Du gör bort dig i vartenda inlägg 😁

Du och "tur" återkommer ju till "bra - då är vi överens". Tyder ju på viss konsensus mellan "er" i vart fall. Så ja du/ni visar ju på att ni är samma skrot och korn där. Lite bättre hade du väl kunnat? 

Verkar som du håller på att tappa det fullständigt faktiskt. Har det blivit jobbigt för dig? Jag tycker det är bra med personnummer. Så man vet vilka alla är. Så ingen är samma. Personnummer är ju alltid individuellt. 
    EpicF skrev 2023-03-24 10:12:47 följande:
    Jag bryr mig inte om vad "tur" säger, även om denne har en bra poäng så tyvärr inte går in för dig. 

Vad är det som skulle ha blivit jobbigt för mig? 

Hade jag varit din socialsekreterare så hade du varit anmäld för längesedan och utredningen hade fortfarande varit igång. 
    Hade du inlett någon personlig vendetta som kommunal tjänsteman hade du blivit anmäld för tjänstefel, polisanmäld och i slutändan blivit åtalad och avskedad. Du har inte haft en enda poäng genom den här tråden, utom möjligen att du ser det som en fördel att sekretessbelagda handlingar skickas digitalt. Övriga frågeställningar som finns, tycks du tyvärr ha väldigt svårt att ta till dig. 

Det jobbiga för dig är att du inte ens tycks bemöda dig med att skriva nya inlägg längre, utan kopierar bara tidigare inlägg. Du tänker inget själv. Får du relevanta synpunkter mot dig, försöker du dig bara på någon form av tillbaka-kaka som en 3-årigt barn. Känns inte jättemoget. 
    EpicF skrev 2023-03-23 20:28:27 följande:
    Då sket det du påstod bevisligen inte. Bra, då är vi överens om det. 
    Detta återkommer du till gång, efter gång tillsammans med ditt andra alterego.
    Verkar vara viktigt för dig/er. 

Likaså att det skulle vara stalking att leta reda på offentliga personuppgifter, vilket det givetvis inte är. Du kan tycka att det är obehagligt, men det är inte olagligt. 

Jag tycker också att det är obehagligt när de skriver ut våra uppgifter 30 gånger i samma kommunikation. När de så dessutom postar utredningen som är en sekretessklassad handling med vanlig post blir det ännu obehagligare. Hamnar den i fel låda, vilket ligger helt utom min kontroll uppkommer dessutom ett sekretessbrott, men inte heller det ser du något problem med. 
    EpicF skrev 2023-03-24 14:09:07 följande:
    En gång har jag skrivit det. Och en gång omformulera jag så att skulle förstår. 

Mitt alterego? Du tror att jag är anonym (tur). Där hade du fel. 

Nu var det aldrig jag som påstod att det var stalking att leta reda på offentliga personuppgifter.
    Men i ditt fall så är det stalking eftersom du gör det pga att du känner dig kränkt och vill hämnas. 

Så varför har du inte påpekat det för socialtjänsten? Fått ett svar på varför? 

Samma med att det skickar med vanlig post. Varför har du inte påpekat det för socialtjänsten? 

Det är det normala man gör i sådana tillfällen. Att göra som du är att gå från vuxen till ett litet barns nivå ocj tror att man ska förändra något.
    De är myndighetsföreträdare och borde förstå vad som är lämpligt. Att sprida sekretessbelagd information till obehöriga är dessutom olagligt. Jag ska inte som privatperson behöva lära socialtjänsten att sköta sitt uppdrag. 

Nej, det är inte stalking att leta reda på ett personnummer. I sådana fall utsätter ju även socialtjänsten oss för stalking. 
    EpicF skrev 2023-03-24 16:02:43 följande:
    Nej, men du kan påpeka att du vill ha det som rek. 

Jo, det är stalking att leta upp personer man inte har någon relation till på nätet. Oavsett om det är personnummer eller adresser. 

Socialtjänsten har en klientrelation till dig. Så de jobbar inte med stalking utan behöver ditt personnummer för art verifiera att du är den du säger dig vara. Föratår du verkligen inte det här? 
    Socialtjänsten borde känna till vad som är säkra postvägar och vad som inte är det. Det ska inte jag eller någon annan behöva påpeka för dem. 

Nej, det är inte stalking att leta upp någons uppgifter. Stalking är när man utstuderat under en längre tid söker upp någon. Trakasserar någon. Ringer till dem mitt i natten. Knackar på dörren. Förföljer dem på stan. Kontaktar deras anhöriga. Inte att man skriver deras kontaktuppgifter på eller i ett kuvert, som sänds till dem i tjänsten till kommunadressen.. Jag har absolut inte ägnat mig åt någon stalking. Lägg ned det där, för du och ditt alterego gör er bara löjliga genom att hävda något så absurt. 

Det sker ingen verifiering att jag är jag enbart genom att skriva våra personnummer i ett brev. De tillser ju inte ens att brevet går till rätt person, eftersom de vägrar att sända rek, eller digitalt. 
    Anonym (tur) skrev 2023-03-24 18:08:50 följande:
    Trevligt att du nått insikt om att det är att nätstalka sina handläggare på soc när man letar upp deras personnummer och hemadresser och uttrycker att man vill skicka svar på den orosamälan man dragit på dig till deras hemadresser.

Nej, jag skulle inte alls se fram emot att du utökade din stalking till att även omfatta mig.
    Nej, jag känner inte att handläggarna på socialen nätstalkar folk i och med att de anger personuppgifter. Däremot är det ju så att de bryter mot sekretesslagstiftningen när de sänder sekretessbelagd information till obehöriga. 
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?