EpicF skrev 2023-03-24 16:02:43 följande:
Nej, men du kan påpeka att du vill ha det som rek.
Jo, det är stalking att leta upp personer man inte har någon relation till på nätet. Oavsett om det är personnummer eller adresser.
Socialtjänsten har en klientrelation till dig. Så de jobbar inte med stalking utan behöver ditt personnummer för art verifiera att du är den du säger dig vara. Föratår du verkligen inte det här?
Socialtjänsten borde känna till vad som är säkra postvägar och vad som inte är det. Det ska inte jag eller någon annan behöva påpeka för dem.
Nej, det är inte stalking att leta upp någons uppgifter. Stalking är när man utstuderat under en längre tid söker upp någon. Trakasserar någon. Ringer till dem mitt i natten. Knackar på dörren. Förföljer dem på stan. Kontaktar deras anhöriga. Inte att man skriver deras kontaktuppgifter på eller i ett kuvert, som sänds till dem i tjänsten till kommunadressen.. Jag har absolut inte ägnat mig åt någon stalking. Lägg ned det där, för du och ditt alterego gör er bara löjliga genom att hävda något så absurt.
Det sker ingen verifiering att jag är jag enbart genom att skriva våra personnummer i ett brev. De tillser ju inte ens att brevet går till rätt person, eftersom de vägrar att sända rek, eller digitalt.