Inlägg från: Anonym (Ordentlig mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ordentlig mamma)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

EpicF skrev 2023-03-25 22:32:25 följande:
    Du gör som du vill.
    Ja, varför skulle jag inte göra det? 
    Anonym (tur) skrev 2023-03-26 00:22:27 följande:
    Skyll inte på andra det du sedan länge tillbaka själv tänkt ut. Och naturligtvis kommer alla berörda att mer än märka när du postar svar på utredningar av dig med handläggares personnummer hem till handläggares hemadresser. Jättebra med utredningar med ditt personnummer angivit om och om igen. Väldigt tydligt vem stalkningsbreven kommer från.
    Jag har inte postat några brev till någon handläggares hemadress, så du behöver inte göra i byxan av det. 

Däremot angav jag deras personnummer i mitt svar som jag postade till kommunen vilket gav absolut noll respons. 

Har fått en bättre idé hur jag kan göra om det skulle bli aktuellt. Det roliga med den idén är att det är just deras kassa rutiner med sekretess och försändelser med vanlig post som gör den möjlig. 

Ingen kommer fatta någonting. Demon
    Det är inte mitt ansvar. 
    Anonym (tur) skrev 2023-03-25 23:58:27 följande:
    Nej, det är inte "roligt" att posta svar på utredningar med handläggares personnummer hem till deras till hemadresser.

Den som gör det uppvisar ett stört beteende.
    Lite roligt hade det allt varit. Skrattande
    Anonym skrev 2023-03-26 15:45:47 följande:
    Öh ... Hur? Att skicka ett fel brev är ju på något sätt motsatsen till "slagkraftig poäng". Inte ett skit kommer att hända och ingen kommer att reagera, mer än möjligen fundera i en sekund på hur sjuk du är.
    Det verkar ungefär lika roligt som att ringa fel och fråga efter en person som har ett helt annat telefonnummer.
    Du förstår inte. Du ser inte sammanhanget.
    Anonym skrev 2023-03-27 08:28:44 följande:
    Herrejesus, vad sjuk du är ...

Har du labbrock på dig när du skriver sånt där? Bor du i ett torn där det alltid åskar?
    Vad dillar du om?

Tycker du verkligen det är okej att ange personnummer på det vis som socialtjänsten gör. Därefter sprida utredningar och kommunikationer som konfetti till hela grannskapet. 

Ser du inte att Socialtjänsten har något som helst ansvar för hur de hanterar sekretessbelagd information? Ser du inga problem med att sända sekretessbelagd information med vanlig post, som vem som helst kan komma att läsa?
    Marmite Devil skrev 2023-03-26 21:42:51 följande:
    Nu projicerar du igen. 
    Nej, jag ser problemen och väljer att belysa dem. Du blundar och sticker huvudet i sanden. 
    Anonym (är) skrev 2023-03-27 14:57:43 följande:
    Varför gör du inte en anmälan om översyn av hanteringen istället? En motion till regeringen? Kanske en debattartikel i större medier, eller tips till journalist om hur hanteringen brister?

Varför låtsas du att du hanterar ett generellt problem men sen ändå plockar ner det på en larvig personnivå som kommer sig av att du känner dig kränkt av att du är föremål för utredning?

Allt du skriver här i tråden gör det ju solklart för alla som läser varför du är föremål för utredning. Man bara känner med de stackars socialarbetare som måste ha ditt ärende på sina bord. 
    Du verkar vara otroligt trångsynt. 
    Ditt sätt att resonera kan tillämpas på varenda tråd i detta forum. "Varför gör du inte det istället..."
    Det här är ett diskussionsforum. Meningen är att man ska kunna interagera med andra och diskutera olika former av frågeställningar och problem. Med ditt sätt att resonera kan man lägga ned Familjelivs forum totalt. Är du inte intresserad av att delta i debatten kan du ju låta bli att svara. Dessutom finns det inget som motsäger att man både diskuterar ett problem här liksom genom andra kanaler. 

Att Socialtjänsten ibland brister i sekretessen är ju utan tvekan ett generellt problem. Prova att googla "socialtjänst, bristande sekretess, bröt mot sekretess, får kritik" etc etc. Det dyker upp flera fall och jag har även länkat ett axplock i denna tråd. Det är verkligen inte bara mitt fall. 

Att du tycker att alla som är kritiska till socialtjänsten bristande hantering är knasbollar får stå för dig. Tänker inte ens kommentera den biten, för det är så fruktansvärt korkat resonerat. 
    Anonym (tur) skrev 2023-03-27 20:06:13 följande:
    Nej, varför ska du göra något konstruktivt. Fortsätt att undvika det till varje pris!
    Om det inte anses konstruktivt att diskutera saken på ett forum, varför gör du då det själv då?
    Anonym skrev 2023-03-28 10:18:27 följande:
    Du är verkligen helt galet sjuk och förvirrad.
    Tack! Det tar jag som en komplimangSkrattande Vad har du själv för ursäkt då?
    Kirenaj68 skrev 2023-03-28 10:40:05 följande:
    Har inte läst alla inlägg, så månne har jag missat det. Men det kan knappast ha undgått någon (inte ens dig) att socialtjänstens personal är väldigt utsatt. Inte minst efter drevet där de påstås kidnappa muslimska barn. Självklart ska socialsekreterare skyddas.
    Tycker inte det ena behöver utesluta det andra. I någon mån tror jag också att vissa saker kan hänga ihop.

Bara för att det ibland kan vara ett utsatt arbete så utgör ju inte det en ursäkt för att inte sköta sitt jobb. Inte värna sekretess m.m. Sedan tror jag också att ju mer förstående och nöjda klienterna är med socialtjänstens arbete, desto mindre hot osv lär förekomma. Därför är det viktigt att arbetet utförs med god kvalitet. Opartiskthet, kvalitetssäkrade processer m.m. 
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?