Inlägg från: Anonym (Beksebub) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Beksebub)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-05-29 13:55:00 följande:
    Ja, läggs sekretessklassade handlingar i fel brevlåda har de givetvis sänt fel. 
    Värdepost, viktiga försändelser m.m. , då är det REK som gäller. Står på Postnords hemsida. Det fina är att då sker även en ID-kontroll som säkerställer att det är rätt person som får handlingarna. Socialtjänsten tar en risk när de sänder sekretessklassad information med vanlig post. 

Det är inte i enlighet med gällande lag att röja sekretess. Eftersom det inte finns något uttalat tjänstemannaansvar kommer ingen på socialtjänsten att bli dömd för det. De kan på sin höjd bli avskedade om förseelsen bedöms som grov, men det är ett arbetsrättsligt förfarande. Det rättsliga stannar vid JO-kritik. 

Nu är inte dina handlingar säkerhetsklassade, vad har de för klassning tror du? Jag jobbar dagligen med högsäkerhetsklassade dokument och vill direkt påstå att en utredning inte har en säkerhetsklassning. Att det råder sekretess är inte detsamma som säkerhetsklassade dokument.
  • Anonym (Beksebub)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-06-08 15:21:00 följande:
    Troligen vill EpicF försöka påvisa att socialtjänsten inte har något som helst ansvar för hur de sprider sekretessbelagda handlingar (skyddsnivå), vilket jag tvärtom anser att de har ett fullständigt ansvar för. En uppfattning som även JO delar. 
    För helvete, skärp dig. Du beter sig som om du var permanent anställd av Samhall på grund av en utvecklingsstörning. 

Ditt kära JO är ingen domstol, visa nu på 10st ärenden där Socialtjänsten blivit dömda för brott mot sekretess i någon form. Kan du inte det så hur tänker du påvisa att de systematiskt begår brott? 

Väx upp och visa att du är en förälder och inte bara en krogh*ra som blev mamma på en sunkig toalett för fan. 
  • Anonym (Beksebub)
    Challenger skrev 2023-06-08 23:18:14 följande:
    Du måste väl ändå ha något bättre än könsord att komma med till ditt försvar?
    Absolut, för vad är väl en intelligent och välformulerad argumentation jämfört med några välplacerade könsord? Verkligen, det är den mest sofistikerade och överlägsna strategin för att försvara mina åsikter. Det finns verkligen ingenting som kan matcha det eloquent skönlitterära mästerverket som ett välvalt könsord kan utgöra. Jag ska genast ersätta mina tankar och åsikter med en kavalkad av obsceniteter för att ge dem den tyngd och trovärdighet de förtjänar. För vem behöver resonemang och intellektuell diskussion när man kan slänga ur sig några fina, vulgära uttryck istället?
  • Anonym (Beksebub)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-06-11 14:13:21 följande:
    ID Kontroll sker alltid. Om det mot förmodan skulle slarvas med det så rekommenderar jag rapportering till Post Nord. Jag har aldrig varit med om att de inte begärt leg. 
    Sker inte alltid och ofta slarvas det. Har 6st paket som hämtats ut trots krav på ID. På 4 av dem finns det någon annans ID och på de andra 2 har det inte ens gjorts ID koll. 

Så alltså sker fel även där... 
  • Anonym (Beksebub)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-06-11 23:16:44 följande:
    Det är helt riktigt. Socialtjänsten kan skicka fel, brevet han hamna i fel låda, grannarna eller någon boende kan råka öppna annans post. 

De som lämnar ut REK gör aldrig fel, då det sker en ID-kontroll. Pratade med ett ombud idag om saken. De MÅSTE scanna QR-koden på ID-handlingen, för annars kommer de inte vidare i datasystemet. Då kan de inte lämna ut handlingen. De kan inte registrera den som utlämnad.

Det är med andra ord bara bullshit det som du/EpicF försöker göra gällande. 
    Som jag skrivit tidigare så har 4 REK i år lämnats ut till felaktig ID, 2st hade inget spårbart ID alls. 
    Så det du påstår är ALDRIG är precis lika vanligt som feldelad post. 

Jag har hämtat REK med falskt ID som inte deras system borde godkänt. 

Men fortfarande gör INTE Socialtjänsten fel i att skicka ärenden via post. Spelar ingen roll hur nycker du tycker det för det är inte olagligt, hade det varit olagligt så hade de dömts för det för länge sedan. 
    Att de prickas och får tillsägelse av JO är inte samma sak som att det är brott mot lagen. 
  • Anonym (Beksebub)
    Challenger skrev 2023-06-12 01:24:41 följande:
    Fan vad ägda du och EpicF blir i denna tråd asså! 
    Ni är så desperata att ni sitter och hittar på att det går att hämta ut rek och paket utan att visa leg. Ni vill få det att framstå som att det inte skulle vara någon skillnad mot att posta rek jämfört med vanlig post. Alla vet att det är stor skillnad, just eftersom denna ID-kontroll alltid görs. Seriöst, har ni verkligen inget bättre för er? Även jag tror förresten att ni är samma person. 
    Vågar du visa vem du är bakom tangentbordet så kan jag visa dig bevisen för dessa 6st REK. 
    Sen efter det kan du hålla käften och sluta spela dum 🤣
  • Anonym (Beksebub)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-06-15 10:18:25 följande:
    Du utgår från en utopisk drömvärld om hur saker och ting borde vara enligt dig. Där socialtjänsten inte behövs, om den ändå behövs finns inga anhöriga som öppnar andras post, eller undanhåller den. Där ingen brevbärare delar ut fel. Där ingen nyfiken granne behåller posten. 

Jag å andra sidan utgår från hur verkligheten ser ut. Det är därför dessa säkrare postvägar finns. Varför då inte bara använda sig av dem? Sjukhusen gör ju det. Vad är problemet? 
    Du är medveten om att det är du som ska ange på vilket sätt du vill kommunicera vilket du inte gjort. 
    Du börjar tråden med att det är olagligt att skicka personnummer i ett slutet kuvert, det är det inte eftersom personnummer i sig är allmän handling. 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?