Inlägg från: Anonym (Beksebub) |Visa alla inlägg
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Beksebub)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-04-04 10:46:05 följande:
    Ja, självklart ägnar jag mig inte åt stalking. Som jag skrivit några gånger nu är det inte stalking att googla en person, eller att ange deras personuppgifter i skriftlig kommunikation ställt till myndigheten. 

Jag ringer inte hem till handläggarna, väntar utanför deras privatbostäder, eller förföljer dem ute på stan. 
    Om nu socialsekreterare väljer att anmäla dig så blir du varse vad det klassas som att söka upp en socialsekreterare.

Du verkar helt olämplig som förälder dessutom så du kanske skulle krypa tillbaks under stenen du kom ifrån och sluta upp med att spela oskyldig.
    Finns nog inte många i den framtida rättssalen som kommer anse att domen mot dig är felaktig när du dessutom letat reda på hem, personnummer med mera till de som hanterar din utredning.
    Om du är så känslig att dina uppgifter står på DITT ärende så kanske du skulle se till att inte utredas från första början?
  • Anonym (Beksebub)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-04-04 16:04:50 följande:
    Oj, här var det ett antal anklagelser som lades fram i sammanhanget.

Varför ska socialsekreterare anmäla mig? För att jag googlat och sökt i offentliga register? Blir man olämplig som förälder då? Där ser man😁

Vilken dom skulle vara felaktig? Jag är inte dömd för något.

Tyvärr kan jag inte påverka vem eller vilka som utreds av socialtjänsten. Utreder de så utreder de. Däremot kan man förstås ta reda på vilka man har att göra med, vilket jag gjort. Hur skulle du själv gjort? 
    Bara att du inte ens förstår problemet med att söka upp tjänstemän inom det sociala säger en hel del varför du utreda, inget friskt beteende.
    Men stå på dig, det kan kosta dig ditt barn vilket  i detta faller definitivt är för barnets bästa så fortsätt du.
    Att söka upp tjänstemäns hemadress kommer definitivt tolkas som ett icke bra beteende oavsett om du Googlar fram uppgifterna. Däremot kan du inte få tag på personnummer via Google utan måste då aktivt begära fram detta via Ratsit med mera.

Vilka du har att göra med? Använd inte de orden om du hamnar i rätten på grund av detta för det kommer direkt ställas mot din utredning. Stor skillnad på att söka upp en slumpvis vald människa och söka upp den som utreder ett ärende kopplat just till den som söker.

Nu tillhör jag inte trashen som utreds så det kan bara du svara på hur man ska göra. Felet är att söka upp en som utreder för de gör sitt jobb, de är inte de som initierat ärendet. Så den du ska stalka i så fall är väl den som anmält dig.

Min ena granne som gjorde som du blev av med sitt barn, hon fick tokspatt för att någon anmälde henne som olämplig mamma. Hon sökte upp handläggaren och blev fälld för övergrepp i rättssak som dels är ett angrepp mot person men även mot staten.

Så fortsätt du och tro du gör rätt, du kommer få ett hårt uppvaknande den dagen, kom då ihåg vad som sagts här i tråden angående detta.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Beksebub)
    Anonym skrev 2023-04-06 13:32:52 följande:
    *svagbegåvad 

Varför läser du inte vad ts skriver?
    Öh, det är vi väl många som gjort och TS anser inte att det är fel att förfölja en som utreder ens ärende oavsett om det är allmänna uppgifter eller ej.
    Det kommer om socionomen vill sluta väldigt illa för denna så kallade mamman.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Beksebub)
    Anonym skrev 2023-04-07 09:48:57 följande:
    Det räcker med att ha ett registrerat konto som dessutom är gratis för att se personnummer.
    Anonym (Beksebub) skrev 2023-04-06 15:20:51 följande:
    Öh, det är vi väl många som gjort och TS anser inte att det är fel att förfölja en som utreder ens ärende oavsett om det är allmänna uppgifter eller ej.
    Det kommer om socionomen vill sluta väldigt illa för denna så kallade mamman.

Ts har inte skrivit att hon ska förfölja någon, hon ska skriva personnummer i brev till adressaten.
    Det kommer inte hända ett dugg, oavsett vad socionomen tycker om saken.

Du gissar lite för mycket.
    Nä, här gissas inget, jag vet att det INTE är till fördel att börja bete sig så. 
    Men ser gärna ett bevis på att det skickats så kan vi kontrollera hur det gick sen. 

Trashmammor dom känner sig förnärmad och vill visa sig större än de är brukar falla rätt hårt. 

Fast för att få personnummer så måste du veta adressen och den får du inte tag i på vilket sätt som helst. 
    Säg nu att det ÄR fel person som personnumret tagits på och detta skickas in, vad tror du händer då? 

Jo all form av eftersök på den som utreder kan och kommer vara negativt för den som utreds. 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?