Inlägg från: Anonym (Beksebub) |Visa alla inlägg
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Beksebub)
    Anonym (Reena) skrev 2023-04-14 17:01:30 följande:
    Det är en mycket högre kostnad att skicka brev rekommenderat, så det handlar ju också om ekonomi.
    Mail tycker jag borde vara valbart ändå.

Förstår att det redan är gjort, men tänker på framtida eventuella dokument.

Tycker du mail är säkert leveransmedium?
    En person som hackar en mailserver får tillgång till samtliga kommunikation = mer rättssäkert än vanlig post. PostNord är de som inte bör få hantera ens vanlig post över huvud taget men det är en annan sak.
    MITM attacker är vanliga och skulle vara katastrofalt för den myndigheten.
  • Anonym (Beksebub)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-04-21 13:31:04 följande:
    Vart källan är?- Vet inte om jag förstår dig där riktigt.

Enligt Socialstyrelsen fattades det beslut om 3500 LVU under år 2020. Det sker ungefär 400.000 orosanmälningar per år. Ungefär vart tionde barn blir orosanmält varje år, minst en gång.
    Sedan är det väl sällan så att de som anmäler riskerar något åtal för falska anmälningar i form av falsk tillvitelse, eftersom det enbart krävs "oro" för att anmäla och oro är ju något annat än att ha utsatts för ett brott. Oro är subjektivt. Jag skulle teoretiskt kunna anmäla vartenda barn i hela kommunen. Det har gjort att det anmäls i tid och otid och en del utnyttjar tyvärr detta för att jävlas med folk som de inte gillar. 

Nu förstår du nog inte statistiken heller bland allt annat som surrar i huvudet på dig.
    Det görs för det första flera anmälningar mot samma individ, eller du menar att det är 400000 unika individer som anmäls? Då kan jag upplysa dig om att så är det inte, mer ofta än sällan kommer det tiotals anmälningar innan det sker någon som helst åtgärd.

Så nej, av de 400000 anmälningarna får du nog kolla unika individer om du vill ha ut bra statistik. Det enda man kan säga av det du tar upp är att knappt 1 % av de totala anmälningarna leder till åtgärd. För att veta hur många unika barn måste du ha annan statistik helt enkelt.
  • Anonym (Beksebub)
    Anonym (bia) skrev 2023-04-29 14:14:40 följande:
    Precis, soc kunde ha en liknande app som 1177 med inlogg med bank-id. Det skulle nog många uppskatta.
    Men på något vis så verkar just denna myndighet kunna bete sig lite hur som helst.

Jag har en bekant som till och med anklagades för att ha hotat med självmord, vilket hon naturligtvis inte hade gjort. Det fattar nog den största idioten att det bara skulle göra saker än värre än de redan är.

Sen skulle jag råda dig att sluta att "diskutera" med folk som bara tömmer dig på energi.
    1177 läckte ju inspelade känsliga samtal så visst är de säkra de där som använder BankID 🤣
  • Anonym (Beksebub)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-05-03 22:42:51 följande:
    Nu rör detta inte någon patientjournal utan en soc-utredning. Så fort det sker något nytt i ärendet ska det föras en anteckning. Det ska gå att följa ärendet kronologiskt. Alla anteckningar och handlingar som rör mitt ärende har jag rätt att ta del av. 

Så fungerar det inte och det vet även du, man får aldrig ett index på kommunikationen som skett. Jag jobbar dagligen med ärenden mot myndigheter och kan säga att du har fel i så mycket i denna tråden att du mer liknar ett gnälligt troll än den så kallat ordentliga mamma som du vill utge dig att vara.

Ja, du har rätt att få ut all information men någon anteckning i vad som skickats till dig eller privata arbetsnoteringar lär du aldrig någonsin få om det inte specifikt förts i ärendet.
    Du utger dig för att ha så mycket kunskap i hur en orosanmälan sköts så man får en bild av en icke ordentlig mamma, om du är så säker på att du har rätt så är ju frågan varför du inte begär ut samtliga dokument och är nöjd där.

Har ett ärende som gick upp i HD och vände och inte ens i detta finns det ett speciellt dokument om vilka dokument de svarade mig med eller som jag svarade dem med. MEN detta blir ändå ganska uppenbart i ärendet då varje dokument har ett löpnummer som man kan följa. Detta var ett simpelt ärende om en parkering men det pendlade dokumentation mellan mig och domstolen i nästan 3 år innan ärendet blev klart.

Sen har du fel om att anteckningar ingår i ditt ärende för det är inte självklart att de gör, ta reda på fakta innan du utger dig för att vara en ordentlig mamma.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Beksebub)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-05-04 22:27:32 följande:

Ja, det är ju det man tvingas göra förr eller senare. Skulle jag få en anmälan mot mig igen får de nog utreda utan mig. Jag vill inte ha mitt liv spritt som konfetti av socialtjänsten. De kan dra dit pepparn växer. Kommer kommunicera noll med dem. 

Ditt grältroll, kan ge dig ett tips och det är SAOL. Du ska alltså med kraft undvika Wikipedia som verkar vara din källa #1.
    Du verkar inte förstå så enkla saker som att ärendenummer identifierar ärendet och personnumret identifierar den tilltalade.

Gör oss en tjänst och avstå kommunikation med dem, glöm inte meddela vart ungen placeras så man kan skicka ett grattiskort.
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?