EpicF skrev 2023-03-17 14:55:05 följande:
Så det är någon annan som hindrsr dig från att medverka? Ja, det är ju definitivt allvarligt.
Skötsamma personer som klarar sitt vardagliga livnoch klarar att ta hand om sin barm på ett bra sätt blir oftast inte polisanmälda eller orosanmölda.
Socialen har en skyldighet att utreda alla orosanmäleser som kommer in, även om de är falska. Och ja, handlar anmälan om våld så blir det en polisanmälan.
Om då som förälder inte har gjort detta så medverkar man o
ch utredningen resulterar i att hemförhållandena är bra för barnet.
Medverkar man inte så förstärks misstankarna om att hemförhållandena inte är bra.
Därför är det alltid en fördel att medverka och en nackdel att inte medverka.
Varför skulle det göras en prövning? Misstänks det om våld i hemmet ska det göras en polisanmälan. För barnet bästa.
Du säger emot dig själv. Du insinuerar att man inte blir polisanmäld utan grund, samtidigt som du tillstår att det inte sker någon prövning. Kan man då säga att det finns en grund för att polisanmäla? Knappast om man inte prövar eller hur?
Jag har gjort precis som du förslår. Jag har medverkat och utredningen är nedlagd. Är jag nöjd då? Nej, sannerligen inte. Jag är grymt förbannad på att de handskas med våra personuppgifter vårdslöst. Jag är grymt förbannad på att de behandlar sekretessbelagd information som konfetti. Jag är grymt förbannad på att de ljugit för oss. Jag är grymt förbannad på att de pratar med personer som inte har med saken att göra. Jag är grymt förbannad på att de planterar en massa misstro hos andra människor. De har förstört både vårt liv och vårt barns liv.
Skulle något liknande hända igen kommer jag INTE att medverka. Då har jag sagt det!