Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?
Däremot kan jag hålla med om att man bär skicka utredningar med rek. Och inte vanliga brev.
Väldigt många felaktiga uppgifter här. Men jag tar det igen.
En socialsekreterare är en myndighetsperson, och fattar beslut som myndighet. Det betyder att man ALLTID har rätt att veta vem den personen är. Inklusive personnummer.
Jämförelsen med läkare är därför meningslös.
Det är oerhört viktigt att en myndighet inte kan ta anonyma beslut. Om detta kan man lägga vidare om man är intresserad.
Om myndmyndigjetsersonen råkar ha skyddade personuppgifter, är det uppgifterna som är skyddade. Däremot är personnumret alltid offentligt. Inte tvärtom.
I det ytterst ovanliga fallet, där det handlar om att myndighetspersonen kan utsättas för hot, Betty jag att det hänt att en hög chef kan signera beslutet. Till och med generaldirektören har jag hört. Något som säkert inte är fallet här.
Väldigt många felaktiga uppgifter här. Men jag tar det igen.
En socialsekreterare är en myndighetsperson, och fattar beslut som myndighet. Det betyder att man ALLTID har rätt att veta vem den personen är. Inklusive personnummer.
Jämförelsen med läkare är därför meningslös.
Det är oerhört viktigt att en myndighet inte kan ta anonyma beslut. Om detta kan man lägga vidare om man är intresserad.
Om myndmyndigjetsersonen råkar ha skyddade personuppgifter, är det uppgifterna som är skyddade. Däremot är personnumret alltid offentligt. Inte tvärtom.
I det ytterst ovanliga fallet, där det handlar om att myndighetspersonen kan utsättas för hot, Betty jag att det hänt att en hög chef kan signera beslutet. Till och med generaldirektören har jag hört. Något som säkert inte är fallet här.
Men du tar ju inte reda på deras personnummer för att du vill ha mer kontroll över ärendet utan för att hämnas. Det är det som gör ditt agerande märkligt, möjligen hotfullt och faktiskt rätt knäppt, om du frågar mig.
Hade du velat ha deras personnummer för att säkerställa ngt i ärendet (vad?) hade det varit en sak. Men du startar ju tråden i ilska över att de skrivit era personnummer i en text som skickats till dig. Du känner dig utpekad, skriver du. Du tar sedan upp att du vill ge igen genom att göra likadant som de och du låtsas inte förstå att du och handläggaren har olika rollen i processen och att detta är orsaken till att ditt personnummer skrivs ut och inte deras.
Det har påpekats flera gånger att det du gör minskar chanserna till bra lösningar för ditt barn som uppenbarligen behöver stöd (eftersom barnet blivit polisanmält). Men du bryr dig inte om det utan vill bara ha hämnd och få rätt, oavsett hur det påverkar ditt barns möjligheter att få hjälp. Det är oroande.