Klarar inte av att se kända människor
Mycket har ändrats sedan jag startade tråden. Konserten var inbokad sedan länge. Jag märkte att det var svårt för mig att känna mig delaktig, och därför använde jag mig av tråden för att regna på wokeparaden i efterhand. Jag blev troligen mer irriterad över att divan var så sen än vad jag hade blivit innan HHs krönika.
När jag såg Malou von Sivers intervjua Alex Schulman var det som att se två följeslagare under många år talas vid, men jag känner en allt större distans. Jag vet att de båda skrivit böcker och att Alex Schulman vill skriva "något riktigt bra". Jag bedömer att han redan är på ungefär den nivå han kan uppnå. Jag har uppskattat flera av böckerna mycket, särskilt det omgjorda sommarprogrammet om hur boy Alex meets girl Amanda, då jag är romantiker, även om det kanske inte är litterära underverk. Jag kan inte bedöma det, är varken Jonas Thente eller Kristoffer Leander. Alla böcker måste inte vara litterära, precis som om det vore outhärdligt om allt jag svarade dig i text var skrivet på vers i uppvisningssyfte.
Jag såg att Helena von Zweigbergk och Mona Sahlin har startat tantpodd. Jag kände mig lättad över att omedelbart och naturligt sakna intresse för poddar av före detta politiker som ställer upp i Masked singer. Jag känner inget behov av att titta på den låtsat entusiastiska juryn i Masked singer i år.
I helgen såg vi ett gammalt avsnitt av Så mycket bättre. Molly Hammar spelade padel och många artister sjöng. Jag är fortfarande intresserad av musik, och Så mycket bättre handlar mer om musik än kändisar, medan det är tvärtom med Masked singer. Jag kan därför tänka mig att se programmet igen.
Jag läser tidningen allt mer restriktivt. Nu har jag några böcker hemma som är inläggsaktiga, och jag läser lite i taget i dem.
Stjärnglansen som fanns kring offentliga personer som jag beundrade tidigare har inte kommit tillbaka.