Anonym (100 procent) skrev 2023-02-19 01:05:41 följande:
Tror man kan jämföra det med att man inte är särskilt hungrig eller sugen på mat alls, så sätter någon fram en riktigt god måltid.
Man kan förmodligen äta en bit trots att man inte är hungrig och maten smakade bra trots allt. Men om samma mat hade serverats med en förhunger och sug (dvs kåthet) hade det varit en helt annan upplevelse där alla sinnen var involverade och något man kanske mints väldigt länge.
Så är det iallafall för mig. Jag måste vara kåt i huvudet och kroppen för att det ska bli riktigt bra och häftigt sex.
Jag tänkte också på matbeskrivningar. Jag kan vara vrålhungrig och då är det jättegott, eller så kanske jag inte alls är hungrig men äter för att det är trevligt och bra med mat, typ lite så.
Jag älskade min fd, men jag tände inte på hans kropp. Vi hade bra sex och jag kom varje gång, men det var ändå nåt som skavde. Förra året träffade jag en man som jag var otroligt attraherad av och sexet var helt outstanding, kanske för att han var bra och uppmärksam, men säkerligen mest för att jag var så otroligt kåt på honom. Blev våt bara av att tänka på honom. Så ja, jag vet vad som menas med olika slags kåthet. Kan märka det ibland när jag pillar på mig själv; är jag inte kåt i hela kroppen kommer jag men orgasmerna känns mest "meh", mer som att de var avslappnande för kroppen än som ett helt fyrverkeri.