• Anonym (E)

Blir ni fysiskt kåta av eran partner?

Hej,

Jag har funderat på något väldigt länge. Det är så att jag har en partner som jag har varit tillsammans med i 7 månader snart men mitt problem är att jag aldrig blir fysiskt kåt. Jag har mycket sexlust men det sitter i huvudet, men jag blir aldrig kåt fysiskt liksom. Jag har gärna sex och det är skönt i sig oavsett men ibland dränks jag av känslor att det är fel på mig för att jag aldrig blir kåt och upphetsad. 
    Jag vet att sånt kan påverkas av trauman och jag har varit med om endel sexuella sådana. 
    Så jag vill veta, blir ni alltid fysiskt kåta innan eller under sex med eran partner? :/  

• Svar på tråden Blir ni fysiskt kåta av eran partner?
  • Anonym (E)
    Man i norr skrev 2023-02-18 00:30:34 följande:
    Vad menar du med fysiskt kåt? Blir du inte våt när ni har sex?
    Du sktiver ju att du har mycket sexlust, har det alltid varit så här med honom och andra, eller har du bara tröttnat på honom?
    Förstår inte hur man kan ha sexlust och inte vara kåt, för mig är det samma sak.
    Jag kan bli våt men sexlusten sitter i huvudet, jag vill ha sex för att jag vet att det är skönt men jag blir inte kåt, det var många år sedan jag blev det. Det har varit så med flera, dom ser väldigt bra ut men kroppen går liksom inte igång. Känner mig som en alien och detta kan ge mig ångest. 
  • Nicke989

Ja, det räcker att ana hennes gudomligt snygga bröst så börjar det pirra i underlivet.

• Anonym (100 procent)
    Anonym (E) skrev 2023-02-18 01:39:08 följande:
    Jag kan bli våt men sexlusten sitter i huvudet, jag vill ha sex för att jag vet att det är skönt men jag blir inte kåt, det var många år sedan jag blev det. Det har varit så med flera, dom ser väldigt bra ut men kroppen går liksom inte igång. Känner mig som en alien och detta kan ge mig ångest. 
    Jag är kvinna och förstår skillnaden du beskriver. Var heller inte kåt på många år i min senaste relation och även den innan det. Kunde bli våt efter lite smek och fysisk kontakt men det hände inget i den mentala kåtheten, som jag nästan bara kan få av nyhetens behag eller erotisk kommunikation, tex via text eller att man skapar en sexuell atmosfär tillsammans med en viss förväntan på sex. Jag måste känna mig sexig och känna att den andre har ansträngt sig för att vara det tillbaks. Att man ser på varandra på ett visst sätt, är lekfull och förförisk mot varann. Vardag och rutiner är rena erotikdödare för mig.

Ser stor skillnad på att bli blöt och kåt. Kroppen skapar sekret men det behöver verkligen inte betyda att jag är kåt. Kan avundas mäns sexualitet som verkar så enkel som Man i Norr tex uttryckte det.
  • Anonym (Tralala)

har du något hormonpreventivmedel? Jag upplever inte fysisk upphetsning när jag äter p-piller, men kan njuta av sex om jag bestämmer mig att ha det. Utan hormoner så känner jag fysisk upphetsning.

• Anonym (har hänt)

Under flera år kunde det bli så att jag kände mig kåt, men var helt torr. Jobbigt. en utan att jag kan se varför, ändrades det och jag blev våt när jag blev kåt. Ibland tänker jag att man inte ska fundera så mycket över sin kropp utan bara låta den vara som den är och acceptera det.

• Anonym (Helena)
    Anonym (12) skrev 2023-02-18 18:06:23 följande:

Ja för 12 år sedan men inte nu.

Ok, som jag. Var typ 15 år sedan. Då hade han inte stor mage och hängpung.
  • Anonym (Helena)
    Anonym (12) skrev 2023-02-18 20:00:06 följande:
    Ja exakt hon va i en helt annan form . Haha häng pungen e bra. Vet inte om hon har häng läppar !?
    Saker och ting förändras, men vi knullar fortfarande....någon ska ju betala räkningarna...
  • Anonym (hej)
    Anonym (E) skrev 2023-02-18 01:39:08 följande:
    åh det låter som detta har att göra med det du varit utsatt för tidigare. du liksom kopplar bort dig själv, din närvaro.

kanske du ska försöka öppna dig känslomässigt för denna kille? och gå lite långsamt fram? så det inte bara blir regelrätt sex, utan en intim stund?

det låter som du kopplar bort intimiteten.

Kram <3
Svar på tråden Blir ni fysiskt kåta av eran partner?