Inlägg från: ClumsySmurf |Visa alla inlägg
  • ClumsySmurf

Bara en vanlig kvinna - tack!

Anonym (Mia) skrev 2023-02-26 00:27:31 följande: #214
    ClumsySmurf skrev 2023-02-26 00:20:44 följande:

Anonym (Mia) skrev 2023-02-25 23:07:51 följande: #207
    ClumsySmurf skrev 2023-02-25 22:58:01 följande:
    Ska kuken bestämma spelar det väl ingen roll om det är en hardcore kommunist eller nazist.
    Nu kommer du väl med nåt i stil med "Näe inte palt utan kroppkakor och det är ju en jävla skillnad därför att xxx". Du slänger ur dig en massa påståenden och vill briljera och veta bäst istället för att nånsin svara på det folk skriver. Lugn, mamma är här! 
    dumma frågor får dumma svar
    Det var du som började prata om att TS inte vill ha vänsterfeminister. Ingen annan än du har nämnt detta. 
    det var en fråga till beast och jag har förklarat  vad den har vänsterfeminism att göra men...
    Anonym (Mia) skrev 2023-02-26 00:18:16 följande: #211
    ClumsySmurf skrev 2023-02-26 00:06:13 följande:

manliga blicken är feministiskt och används inom (men sällan utanför) feministisk teori
    Ska du lära mig alfabetet också? Nu är mitt tålamod slut. Du är en idiot och du kan dra åt helvete med ditt ointelligenta trams. 

• ClumsySmurf

"Tänk om han hade utryckt något som verkligen ställde krav på kvinnorna?"

Tänk om de inte hittat på saker att gnälla om?

"Hade tråden passerat obemärkt utan den sista meningen?"
    Nej

• ClumsySmurf

det är ju bara att hitta på något, dra "argumenten" ur röven som man gjort i den här tråden.
    posta lite bilder för att visa hur vanliga kvinnor ser ut, fultolka "dröm"(bonus) för att kunna protestera mot "måste" och gnäll på jävla entitlement.

• ClumsySmurf

Ja, jag spela dum, jag vet att ingen från den här tråden skulle göra samma i en tråd som kvinnor också skriver i 🤣

Du känner dej också berättigad att posta i tråden eftersom (lägg in valfri tolkning)

• ClumsySmurf

"Du...klagar på att kvinnor vill ha en grov penis eller liknande"
    Lying Face

"Inte heller du uppenbarligen eftersom du försöker uppmuntra andra att starta en kvinnor-som-gnäller-på-män-tråd. "

Aurora Borrealis skrev 2023-02-23 10:04:34 följande: #
    Ok. Nu ska jag gå och starta en tråd med vad jag gillar, hur män ska se ut i ansiktena och kropparna och berätta hur de ska vara enligt mig! So long!
    "samtidigt som de känner en entitlement att göra det."

menar du entitlement som i "vi protesterar" och posta bilder med "vanliga" kvinnor så ts ska förstå vad som är rätt?

"Alla har rätt till sina preferenser.."
    är det därför det gnälls på preferenser och male gaze i tråden?
  • ClumsySmurf

då missuppfattade jag bilderna, ber om ursäkt för det. men jag förstår inte poängen, för mej är det i alla fall så att de kvinnor jag ser/träffar irl inte är retuscherade.

• ClumsySmurf

Hypotetiskt:  hur mycket sarkasm var det om hon skrev "Ja! Tack att du skrev!" i tråden någon gjorde?

om det var menat att folk skulle bli provocerade av preferenser, vad har då ts lärt sej...

• ClumsySmurf

Hypotetiskt:  hur mycket sarkasm var det om hon skrev "Ja! Tack att du skrev!" i tråden någon gjorde?

Aurora Borrealis skrev 2023-02-26 18:45:32 följande: #18

Ja! Tack att du skrev! Tycker mig konstatera om att när en man skrev lika utförligt, noggrant om hur kvinnor ska vara enligt honom så konstaterar vissa andra män som svarat i hans tråd att "man måste få ha preferenser". När en kvinna däremot skriver lika utförligt om hur hon vill att drömmannen ska vara så gapas det "puh, sicka krav - jag blir utmattad av att läsa dem!" och "sänk kraven". Bra att du gör som mannen i hans tråd - skriv dina preferenser!

Självklart går det att finna när man vet exakt vad man vill ha och exakt vad man inte vill ha. Oftast dock när man minst anar det och har släppt taget om letandet.

• ClumsySmurf

innan du tycker att jag bytt runt på könen kan du ju försöka föreställa dej hur det blir om man byter "tillbaka"

Svar på tråden Bara en vanlig kvinna - tack!