Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Bara en vanlig kvinna - tack!

Anonym (Bjarne) skrev 2023-02-21 15:32:29 följande:
    Perfekt - lite som Barbie och Ken.

Funkar på allt och alla.

Tar bort skämskudden kring 'snippa'
    Win Win helt enkelt.

'mellan benen' får det bli!
    Men apropå skämskudde. En annan var ung på 90-talet då pop-dängan "Macarena" slog igenom. En alternativ, svensk text var: "Lapa låda mellan bena'..." 

Och förresten är det kanske inte bara fittan utan även "de bakre regionerna" (vet inte om jag vill vräka ur mig fler grova ord för att pleasa nån snuskgubbe) som TS vill ha rakade som bonus? Så "mellan benen" innefattar kanske både finan och fulan (som man säger på min dialekt)?

Till TS: Valde du nannet Simon med tanke på leken "Simon says"? (Lek där en är "Simon" och säger åt alla andra vad de ska göra. Engelsk variant av "Följa John".)
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Simon) skrev 2023-02-22 09:59:46 följande:
    Jag känner att jag måste ge dig en eloge för att du lägger ner engagemang att summera din uppfattning. Till nytta och stöd för så många här. 

Så till dina punkter
    Jag är inte 60 år. Inte runt 60 heller. Jag skrev att jag är närmare 60 än 20. T.o.m mycket närmare. Det betyder inte att jag är i 60-års åldern. Nog om det.

Jag tycker om nyfikna och öppensinninga människor generellt. Såväl kvinnor som män. Jag trivs bäst i sällskap med den typen av människor. Man får hemskt gärna ha en bestämd uppfattning om en massa saker. Men jag tycker att det är synd och t.o.m begränsande om man inte förmår sig att reflektera av andra perspektiv och infallsvinklar. Jag tycker vidare att det är synd om man inte någon gång ibland kan vara stå pass "stor" att man åtminståne för sig själv kan erkänna att...ja...jag kankse bör tänka om lite här. Jag försöker leva så i alla fall. Så du har rätt till en viss del här. Jag är alltid beredd att ändra min uppfattning om och när jag i en diskussion inser att det hon (eller han) säger faktiskt låter rätt vettigt. Jag tycker att det är uppfriskande och inte det minsta nedvärderande eller genant. 

Så till nåt som har föreslagits här ett antal gånger. Ja...min kvinna är en hel del gråa "stänk" i sitt hår och jag tycker att hon är väldigt vacker i sin naturliga hårfärg. Jag tycker att det är värdigt och visar på att hon har kommit en bit i sitt liv. Kvinnor får ha vilken färg dom vill egentligen. Men visst har jag självklart preferenser som alla andra. Jag tycker inte att det är snyggt med hår som färgas blått, lila eller grönt för att ta ett exempel. Du och alla ni här får göra vad ni vill med era hår. 
    För att ge dig ännu ett exempel på mina personliga preferenser så uppskattar jag heller inte stora framträdande tatueringar och piercingar. 

Dock.....jag kan ändå ha stor behållning av ett intressant och spännande samtal med en piercad, tatuerad, blåhårig kvinna. Om hon möter mig med öppet sinne och nyfikenhet och genuint intresse i vad jag tänker och tror. Precis som jag kommer att möta henne. 
    Okej, ursäkta så hemskt mycket! Eftersom du skrev "mycket närmare 60 än 20" så jag antar att du är i 50-årsåldern? Inte för att det gör nån skillnad, gubbe som gubbe, men rätt ska vara rätt! 

Jag har alltså rätt angående utseende- och beteendebiten. 

Och för hundrade gången: det intressanta är inte ATT du har dessa preferenser, gällande utseende och personlighet. Att vi alla har preferenser är för självklart för att behöva sägas. Det intressanta är att en gift gubbe vill berätta anonymt hur han tycker att kvinor ska göra när de dejtar. Det är ditt syfte med tråden som vi inte riktigt förstår och diskuterar sins emellan här i tråden. Du tjatar om och om igen om hur dina preferenser ser ut verkar ha svårt att förstå att det inte är det som ifrågasätts. 

Så summan av kardemumman: Du är i 50-årsåldern, gift sen länge och vill berätta vad du uppskattar för typ av kvinna och hur du tycker att kvinnor ska se ut och bete sig på dejter. Inte för att du dejtar själv, nej, du är ju gift. Nej, anledningen till att du berättar detta är att kvinnor i 50-årsåldern, opererar sig och sminkar sig för mycket och har influensers som förebilder och berättar hur de tycker att män ska vara och se ut när de dejtar. Du vill hämnas på tanterna med samma mynt, right? Var detta en bättre sammanfattning?

Antar du var ironisk när du skrev att min sammanfattning var till hjälp för många. Menar du att din TS är till hjälp eller nytta för fler? 
  • Anonym (Mia)
    LadyThunder skrev 2023-02-22 10:50:05 följande:
    Bara en vanlig kvinna - tack!

då skulle du och jag inte klicka helt då, jag är täckt i tatueringar och har fler piercingar än jag kan komma på såhär på rak arm. att man har en typ man attraheras av är en sak, men jag reagerar på att du känner dig manad att poängtera att just denna blåhåriga kvinna täckt i konst och diverse smycken skulle faktiskt även någon som du ha utbyte av en konversation med. Är jag trångsint när jag reagerar på det stycket? Eller väldigt nitisk av mig? varför skulle du inte ha det, även om du inte attrahera av mig varken fysiskt eller personlighetsmässigt? 

Fast nu var det jag som bad TS påpeka om det förekom felaktig fakta. Detta med hårfärg och tatueringar var ju exempel på sånt som han inte attraheras av och så ville han påpeka att han kan gilla nån som person oavsett utseende.

Att TS skulla ha menat att "till och med nån som han skulle kunna ha ett utbyte av nån som xxx" - nja, där tror jag att du läser in sånt som inte står...? Det låter som om du är van vid eller själv tänker att folk skulle ha den synen på oss med tatueringar?

Jag har både färgat hår, tatueringar och silikonbröst men jag tar inte illa upp. Och jag tycker inte att han är nedlåtande. I alla fall inte i det avseendet.

Jag stör mig på helt andra saker. Som att han berättar för oss kvinnor hur vi ska vara och se ut. Formular det som en beställning: Bara en dagens, tack! Och som en uppmaning: "Var som du är!" och inte t ex "jag tycker att man ska vara som man är". Och jag misstänker att han inte förstår att det ligger väldigt mycket tid, pengar och jobb bakom "vanlig och vardaglig". Särskilt för oss medelålders.

Och sen berättar han att han är gift sen länge och inte ens har med detta att göra men tycker att hans åsikt är tillräckligt intressant och viktig ändå. Och så tycker jag att det är väldigt barnsligt att vilja hämnas anonymt på kvinor som han tycker skrivit dumma trådar i ett forum. Och jag tror knappast att det är gifta kvinnor i 50-årsåldern som skrivit de trådarna. 
  • Anonym (Mia)

TS kan du ge exempel på nån känd kvinna i 50-årsåldern som du tycker är attraktiv på ett naturligt, vanligt och vardagligt sätt? 

• Anonym (Mia)

Om vi bara fokuserar på utseende och bortser från själva personen så kanska Magdalena Andersson? Om vi bortser från vad vi tycker om henne som person eller politiker/den politik hon står för och bara fokuserar på utseendet: är det typ så du menar TS? Är det ett attraktivt utseende enligt dig? Är det din typ? Förutom det att hon blonderar håret. Vet ej intimfrisyr eller bröstens fasthet men det var ju bara en bonus.

• Anonym (Mia)
    Anonym (Simon) skrev 2023-02-22 18:59:02 följande:
    Min fru
    Tack, det var ju mycket hjälpsamt. Då vet jag precis hur jag ska vara. 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Simon) skrev 2023-02-22 19:09:21 följande:
    Tack för att du skriver och delar med dig av dina tankar.

De flesta trådarna startas nog här utan uppmaning från andra (utan att andra frågar) så därom är jag knappas unik. Det är ju ett öppet diskussionsforum (låt vara med en del regler som nog väldigt få läser) och då står det väl oss alla fritt att starta vilken tråd som helst så länge den inte strider mot forumets regler. Sen är det upp till läsarna att välja om man engagerar sig eller inte. Du har valt ser jag. 

Kvinnor får ha vilka kroppsformer som helst egentligen. Det är mera deras personlighet som tilltalar mig. Det är där jag börjar, fortsätter och slutar. Ett par glittrande ögon och en god samtalspartner slår allt. Då spelar det ingen roll om hon är gråhårig eller ej. Brösten spelar heller ingen roll (faktiskt). 

Men är hon sur, tvär, oartig och otrevlig så spelar det inte heller någon roll hur välsvarvad hennes kropp än är. Eller hur många timmar hon spenderat i salongen eller pengar i modeaffären. Ta dig själv som ett exempel. Nu känner ju inte jag dig men bara på basen av hur du framställer dig här så hade inte spelat någon roll hur stora och fasta bröst du har. Jag hade ändå kännt avsmak. Bara pga av din personlighet. 

Så jag tycker att den här diskussionen som utvecklas här (med din hjälp) är intressant och nyttig för oss alla. Utseendet är inte allt. Långt i från allt. Personligheten är så mycket viktigare.

Bra bidrag från dig - tack!
    Du uttrycker dig som om det var viktigt för alla kvinnor att veta vad just du anser om dem. Du hade känt avsmak för personen du svarar. Tänk om det är så att att alla kvinnor inte vill ha en man som du? Du verkar ganska bitter, missnöjd och negativt inställd till kvinnor. Inte sådär glad och nyfiken som du förespråkar. Eller vänta, du var väl gift? Somliga av oss kvinnor är också gifta. 
Svar på tråden Bara en vanlig kvinna - tack!